מבזקים

בשורה טובה: זריקת חמצן להייטק הישראלי הנמצא במשבר בעת מלחמה

תוכן עניינים

שר האוצר מעלה את תקציב הערוץ המהיר של רשות החדשנות לסיוע לסטרטאפים עם קשיי מימון בתקופת המלחמה, מ- 100 מיליון ל- 400 מיליון ש"ח

משה פריאל | י״א בחשוון ה׳תשפ״ד | יום חמישי 26 באוקטובר 2023 | מערכת ישראל ניוז

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ יחד עם בכירי משרד האוצר ורשות החדשנות נפגשו עם גורמים מובילים בתעשיית ההייטק לדיון על השפעות המלחמה על תעשיית ההייטק ועל הצעדים הנדרשים בעת המשבר הנוכחי ועבור תוכניות ארוכות טווח, ליום שאחרי המלחמה, עבור ההייטק הישראלי.

בישיבה בה השתתפו נציגי קרנות הון סיכון ישראליות וזרות, משקיעים מוסדיים, נציגי חברות ושחקנים מרכזיים באקוסיסטם הוצג בפני השר ובכיריי המשרד מידע עדכני ונתונים על מצב החברות והתעשייה, והביקוש הקיים למענה מהיר, שהתווספו למידע שהוצג בפניו בימים האחרונים לרבות תוצאות סקר עליו השיבו מאות חברות ובו פירטו את האתגרים הניצבים בפניהם בימים אלו, וביניהן אופק שרידות החברות (Runway).

בעקבות המידע, הניתוחים הכלכליים וההמלצות המקצועיות שהוצגו בפני השר וצמרת משרד האוצר, קיבל השר את המלצת הגורמים המקצועיים להגדלת המענה המיידי למקורות מימון לתעשיית ההייטק.

שר האוצר הורה להגדיל את תקצוב הערוץ המהיר לחברות הזנק בעלות Runway קצר שהושק השבוע על ידי רשות החדשנות כמענה למלחמת חרבות ברזל, מ-100 מלש״ח ל-400 מלש״ח, ובכך לתת מענה מהיר ומיידי לסטארטאפים ישראלים המתמודדים עם קושי בגיוס סבב הון לגישור ממשקיעיהן הקיימים בעת הלחימה.

כל זאת, כצעד ראשון בסדרת צעדים קצרי וארוכי טווח שהדרגים המקצועיים במשרד מגבשים יחד עם רשות החדשנות, ותוך התייעצות רציפה ותיאום עם תעשיית ההייטק.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: