מבזקים

"את זה בדיוק אני בא לשנות, אני בא לטלטל את הגלבוע"

תוכן עניינים

פרויקט המרוץ בדרך לראשות מביא בפניכם קוראינו היקרים את המועמדים והמועמדות בדרך לכס ראשות העיר והראשויות האזוריות מהדרום ועד הצפון, כל הדרך עד הקלפי ועד תוצאות האמת, יוצאים לדרך

מאיר אוליאל | ט"ז באדר ה׳תשפ״ג | יום חמישי 9 במרץ 2023 | מערכת ישראל ניוז

השבוע אנחנו פוגשים את שניר פרידמן עד לא מזמן מנכ״ל החברה הכלכלית גלבוע וכיום נותן את כל כולו למען הדבר הגדול, כס הראשות שלטענתו זקוקה בדחיפות למנהיג חדש.

שניר פרידמן עם רוביק דנילוביץ ראש עיריית באר שבע

 

עם שר הפריפריה נגב והגליל – וסרלאוף

שניר בן 40 נשוי לקארין עורכת דין בפרקליטות ואב ל-3 נולד וגדל במושב רמת צבי בגלבוע ובו הוא מתגורר כיום. הוא סיים לפני מספר חודשים את תפקידו כמנכ"ל החברה הכלכלית גלבוע וכיום הוא עסוק כל כולו במשרה מלאה במרוץ האישי שלו לראשות המועצה.

למה לך פוליטיקה עכשיו?

"נבחרתי לחבר המועצה הכי צעיר בישראל בגיל 21 ואני בעשייה הציבורית כמעט 20 שנה, כך שהעבודה הציבורית מוכרת לי היטב. ברור לי שדרך העשייה הציבורית אפשר להשפיע על אנשים ועל החברה בה אנו חיים באופן משמעותי מאוד. הגלבוע זו אהבת חיי ופרויקט חיי כאן נולדתי, כאן הקמתי את משפחתי וכאן בחרתי לגדל את ילדי. אני מביט ברשויות אחרות ומבין שמגיע לנו יותר ולכן אני כאן, להפוך את המועצה שלנו למקום שגאווה לחיות בה".

מה דעתך בנושא הסטטוס קוו? מה היחס שלך כלפי נושא חרדים חילונים במועצה?

"אני בעד לשמור על הסטטוס קוו. הגלבוע הוא פסיפס ומודל של החברה הישראלית. מתוך שלושים ושתיים אלף תושבים יש בגלבוע ערבים, יהודים, חילונים, דתיים, קיבוצים, מושבים וישובים קהילתיים. לא ניתן לנהל חברה מגוונת כל כך ללא כיבוד האחר הבנת צרכיו ואמונותיו".

מהם הדברים שאתה חושב לקדם במועצה בקדנציה הבאה אולי מכס ראש המועצה?

"הייתי רוצה לקדם קודם כל את החינוך בגלבוע שנמצא כרגע ברמה הבסיסית ביותר. אני מדבר על חינוך מגיל אפס עד סיום י'ב ואף תמיכה בסטודנטים והשכלה גבוהה. המטרה שלי שכל תלמיד שיסיים בית ספר יצא עם ארגז כלים עשיר על מנת שישמש אותו בעת שירותו הצבאי ובמוסדות ההשכלה הגבוהה ויעמיד אותו כשווה בין שווים לפחות עם הצעירים משאר חלקי הארץ אם לא במספר רמות מעליהם.

לכן אני מתכוון להשקיע בהעשרה, בניית תוכניות בתחום ההייטק והסייבר, יזמות וטכנולוגיה. ההשקעה תתחיל מגיל קטן ותמשך לאורך כל מסלול מערכת החינוך בגלבוע. בכוונתי להקים צוות המורכב מאנשי חינוך מובילים שייעץ לי כיצד להפוך את החינוך בגלבוע לטוב ביותר בישראל, לא פחות.

בכוונתי לפתח את נושא התיירות, הגלבוע טומן בחובו פוטנציאל תיירותי אדיר, אך לצערי הוא אינו מנוצל כלל. אני שוקד בימים אלו על בנית תכנית אופרטיבית אשר תנצל את האזור שלנו למשיכת תיירות פנים וחוץ דבר אשר יסייע בחיזוק הכלכלה המקומית ויגרום לתושבי הגלבוע להתפרנס גם מענף נוסף. חשוב לזכור כי מלבד סיפורי התנ"ך המפוארים קרי: כרם נבות היזרעאלי, סיפור שאול ויונתן, דבורה הנביאה מרכבות סיסרא ועוד יש לנו טבע מדהים את הר הגלבוע, מעיינות, מסלולי טיול ואטרקציות, מקומות היסטוריים, מוזאונים, מגוון תרבויות ועוד.

לצערי נושא זה לא טופל כלל במועצה ומעולם הוא לא קיבל את המקום שלו בגלבוע. כאשר אבחר זה ישתנה. נושא העסקים הקטנים לא מטופל כלל במועצה גם כן, בכוונתי להקים מרכז יזמות ועסקים קטנים אשר ייתן מענה למשפחות רבות החולצות להקים יזמות אך לא זכו עד היום למענה בתחום. נושא נוסף הינו השרות במועצה. הגיע הזמן שתושבי הגלבוע יזכו לרמת שרות ברמה הגבוהה ביותר, עם בקרה ומדדי שרות ברורים. המועצה מעולם לא הצטיינה בזה והגיע הזמן לשנות זאת. התושבים הם לא רק פרה חולבת שצריכים לשלם ארנונה כל חודש. תפקידה של המועצה הוא לתת שרות ומי שלא מבין זאת מקומו לא בשרת הציבורי".

מהם העקרונות עליהם לא תוותר במהלך השירות במועצה?

"הדברים עליהם לא אהיה מוכן להתפשר הם על אנשי מקצוע איכותיים בכל תחום אשר יבחרו לפי היכולות והרזומה שלהם ולא לפי הקשרים. הדבר השני: הקפדה יתרה על מינהל תקין. אצלי לא תגיע משטרה אשר תסתובב במסדרונות המועצה ותחקור חשדות. הכל יהיה שקוף, ידוע וגלוי לציבור. הציבור אינו אויב של המועצה הוא בעל הבית של המועצה".

מה החזון שלך במועצת גלבוע?

"החזון הוא הפיכת הגלבוע למקום שבו תושביו גאים לחיות בו, מקבלים שרות ראוי, חינוך מצוין, מתפרנסים בכבוד. אנו נדע שהצלחנו ביישום החזון כאשר הגלבוע יהפוך למושא לקנאה בקרב תושבי המועצות השכנות וזאת בניגוד לתחושות תושבי הגלבוע כיום".

תפרט לקוראים שלנו על ההישגים שלך בקדנציה האחרונה

"הקמתי את תכלס מרכז הצעירים אשר שינה באופן ניכר את השירותים והתרבות להם זכו צעירי הגלבוע בתחומים רבים. יצרנו פסטיבלים, עסקנו בקהילה, בעסקים קטנים, משתכנים חדשים, הורות, קורסים שונים ופעילויות אשר מעולם לא עסקו בהן בגלבוע. בחברה הכלכלית הצלחנו לייצר הכנסות ולשנות באופן ניכר את תרבות השרות לתושבים, הקמנו מיזמים כלכליים ופיתחנו באופן ניכר את אזור התעשייה אשר מניב מיליונים למועצה".

איזה דבר היית לומד כחיקוי ממועצה או ראשות אחרת שלא קיימת אצלכם?

"נפגשתי ושוחחתי עם שורה של ראשי רשויות ובעלי תפקידים אחרים, למדתי מודלים ושאבתי רעיונות רבים מהנעשה אצלם אותם בכוונתי ליישם מיד עם כניסתי לתפקיד. אני רואה ברוביק דנילוביץ מודל לחיקוי בכך שהוא לקח עיר מנומנמת ואפורה בפריפריה הופך אותה לעיר פורחת ומשגשגת עם תעשיית היי-טק משגשגת, עיר שהיא מודל לחיקוי להצלחה".

מה לדעתך נושא מיותר במועצה שלכם שנעשה בקדנציה האחרונה?

"אין נושא מיותר בגלבוע, רוב הנושאים לא ממוכללים במועצה ולא מנוהלים, אין תוכניות אב במועצה לשום נושא אין חזון ואין תכנון לטווח ארוך. את זה בדיוק אני בא לשנות. אני בא לטלטל את הגלבוע".

מה לדעתך ההגדרה של נציג ציבור ברשות המוניציפלית?

"נציג ציבור הוא קודם כל משרת ציבור אדם שצריך לקום בבוקר עם תחושת שליחות ורצון מתמיד לשנות ולשפר. אדם שמבין שהוא בעל הבית שלו ולא להפך, אדם שמסוגל להסתכל לציבור בגובה העיניים ולהנהיג אתו במסירות ובאחריות".

אשמח שתשתף אותנו על אזורי התעסוקה לתושבים המקומיים, יש תוכניות לעתיד בנושא?

"אחת המטרות היא הקמת פארק הייטק בגלבוע אשר ייתן מענה למסיימי האקדמיה בתחום, הגיע הזמן שתושבי הגלבוע יזכו למקומות עבודה בתחום זה קרוב לבתיהם. יש כאן הון אנושי מדהים ואין סיבה שלא ימצא כאן את התעסוקה לה הוא ראוי. כמו כן חייבים להגדיל את אזור התעשייה ויחד עם פיתוח התיירות ההשקעה בעסקים הקטנים ופיתוח היזמות במועצה נוכל להגדיל משמעותית את מגוון מקומות התעסוקה בגלבוע. מגיע לתושבי הגלבוע יותר".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: