מבזקים

25/11 היום הבינלאומי למאבק באלימות כלפי נשים

תוכן עניינים

מדינה באדום: עשרות מבני ציבור ברחבי הארץ הוארו באדום כחלק מקמפיין ויצו ורשויות מקומיות להעלאת המודעות למאבק באלימות כלפי נשים. בניין עיריית ת"א, גשר המיתרים בירושלים, אצטדיון סמי עופר בחיפה, בניין עיריית ב"ש, ומבני ציבור נוספים הוארו הערב באדום במסגרת היום הבינלאומי למאבק באלימות כלפי נשים. המטרה: לרתום את הציבור לפעול למיגור התופעה ולעודד פניה לסיוע

אהרון קלפה | כ"ו בחשוון תש"פ | 24 בנובמבר 2019 | מערכת ישראל ניוז

מחר, יום שני ה-25 בנובמבר יצוין בארץ ובעולם יום המאבק באלימות כלפי נשים. יום זה מהווה את שיאו של חודש המודעות לנושא. במסגרת זו, הוארו באדום כבר הערב (א') מבני ציבור רבים ברחבי ישראל, במסגרת קמפיין "הנורות האדומות" שמובילה ויצו, בשיתוף עם הרשויות המקומיות וחברות הנמל באשדוד ובחיפה.

בין הערים המשתתפות בקמפיין: ירושלים שהאירה באדום את גשר המיתרים ואת כיכר ספרא, חיפה שהאירה את האצטדיון העירוני ע"ש סמי עופר, תל-אביב שהאירה את בניין העירייה, באר-שבע שהאירה אף היא את בניין העירייה, נתניה שהאירה את האיצטדיון העירוני וגם: עיריות אור יהודה, גבעתיים, כפר יונה, קרית אונו, ראש העין, שהם, המועצה האזורית מטה אשר, המועצה האזורית חוף הכרמל ורשויות נוספות בכל רחבי ישראל. גם ויצו האירה באדום את בניין המשרדים המרכזי שלה בתל-אביב וכמוה עשו גם חברות הנמל באשדוד ובחיפה.

יו"ר ויצו ישראל אורה כורזים: "אלימות כלפי נשים ואלימות בתוך המשפחה היא לא בעיה של נשים. היא בעיה חברתית רחבה, שעל הציבור בכללותו להיאבק בה ללא פשרות ועל הממשלה להקצות את המשאבים הנדרשים כדי לטפל בה. הקמפיין של ויצו נועד להפנות זרקור לנושא ולהעלות את המודעות הציבורית לאלימות נגד נשים, לפעול למיגור התופעה, ועל מנת שנשים תשמנה לב לנורות אדומות – סימנים ודפוסי התנהגות שיכולים להעיד על התנהגות בעייתית ואף מסוכנת כלפיהן מצד בני זוגן. אני מודה לכל הרשויות המקומיות שלוקחות יחד איתנו חלק בקמפיין ובטוחה שבאמצעותן ניתן יהיה לקדם שינוי".

יו"ר מרכז שלטון מקומי וראש העיר מודיעין-מכבים-רעות, חיים ביבס: "אלימות נגד נשים היא תופעה מסוכנת וחמורה בעלת השלכות הרסניות לחברה כולה. השלטון המקומי ימשיך לחזק כל יוזמה שתילחם בתופעה באמצעות חינוך הסברה וענישה".

במהלך השבוע הקרוב תפעיל ויצו קו חם לנשים נפגעות אלימות. בקו החם יוענקו ייעוץ והכוונה בשאלות הקשורות לזיהוי ואיתור סמני אלימות בכלל ואלימות טכנולוגית, מסגרות הטיפול הקיימות כיום, דרכי התמודדות עם בן זוג המפעיל אלימות, איתור וטיפול בילדים עדים לאלימות, סדנאות למתבגרים ועוד. הקווים מאוישים ע"י עובדות ועובדים סוציאליים המתמחים בתחום אלימות במשפחה, מנהלות מרכזי ויצו למניעת אלימות במשפחה ומנהלות מקלטים לנשים מוכות וכן ע"י סטודנטים בעלי ידע  טכנולוגי.

קו חם לנשים נפגעות אלימות 03-6923791, יפעל בין הימים: א-ה 24-28 בנובמבר בין השעות 11:00-14:00

גשר המיתרים בירושלים צילום: תמיר חיון
גשר המיתרים בירושלים צילום: תמיר חיון
אצטדיון סמי עופר בחיפה מואר באדום. צילום: אלדד אלוני
אצטדיון סמי עופר בחיפה מואר באדום. צילום: אלדד אלוני
בניין עיריית באר-שבע. צילום: דיאגו מיטלברג
בניין עיריית באר-שבע. צילום: דיאגו מיטלברג
בניין עיריית באר-שבע. צילום: דיאגו מיטלברג
בניין עיריית באר-שבע. צילום: דיאגו מיטלברג
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: