מבזקים

אין הסכמה בפסגת העצרת הכללית: 11 מדינות מתנגדות למהלכים למניעת המגיפות של האו"ם

תוכן עניינים

בישיבת העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק שהתקיימה ב- 18-22 בספטמבר 2023, מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדהנום ג'ברייסוס הכריז בפתיחת הישיבה: "עכשיו זה הזמן להשקיע בהיערכות למגפות העתיד ולחזק את הארכיטקטורה העולמית להיערכות ולתגובה לבריאות לשעת חירום", ולא ציפה להתנגדות גורפת מצדן של 11 מדינות

רות קרייתי | ו' בתשרי ה'תשפ"ד | יום רביעי 21 בספטמבר 2023 | מערכת ישראל ניוז

11 מדינות התנגדו ועצרו פה אחד הסכמה לטיוטת ההצהרות הפוליטיות של פסגת ה- SDS אשר התקיימה באו"ם ודנה בנושא מניעת מגיפות עולמי, מוכנות ותגובה. בפגישה דנו גם במאבק בשחפת.

המדינות שסירבו הן: בלארוס, בוליביה, קובה, קוריאה הצפונית, אריתריאה, איראן, ניקרגואה, רוסיה, סוריה, ונצואלה וזימבבואה.

החששות הלגיטימיות של מספר רב של מדינות מתפתחות, זכו להתעלמות. מדובר בדבר העומד בסתירה ברורה לרוח הרב-צדדי ולמטרה הכוללת של האו"ם בדוגלת ב"לא להשאיר איש מאחור".

במכתב כפי שהוגש בתאריך 17/9/23 לנשיא האספה הכללית, דניס פרנסיס, חתומים 11 המדינות המסרבות לשתף פעולה עם החלטות האו"ם ואשר הפעילו את נוהל ההשתקה.

מסמך ההתנגדות
חתימות של 11 המדינות המתנגדות

נוהל השתקה פירושו כי טיוטת החלטה מופצת למדינות החברות באו"ם עם לוח זמנים לתגובה. אם מדינה תומכת בהחלטה היא אינה חייבת להגיב, אם מדינה מתנגדת להחלטה, היא שולחת אימייל שובר שתיקה.

מספיק שמדינה אחת שולחת מייל, וזה כל מה שנדרש כדי לשבור שתיקה ולדחוף למשא ומתן נוסף. פעולה אחת כזו עוצרת את אימוץ ההחלטה, ומסוגלת לגרום להארכת זמן לתיקונים, או מציאת פתרון להתנגדויות. בשלב זה לא תהיה הסכמה פה אחד לגבי הנושאים לעיל', הכוללות מוכנות ותגובה למגיפה.

כעת מחכות 11 המדינות החתומות במסמך ההתנגדות, להצטרפותן של מדינות נוספות למאבק.

אולי תרצו לקרוא גם את זה:

עורכי הדין אריה ורות מכנס סוכולובסקי מזהירים: "מדינת ישראל שועטת לחתימה על אמנת הפנדמיות"

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: