מבזקים

בית המשפט הורה לעצור ספירת הקולות בבחירות להסתדרות

תוכן עניינים

בית המשפט המחוזי בת"א קיבל את העתירה של שלי יחימוביץ' לעצור את ספירת הקולות בשל חשדות לאי-סדרים, והורה על קיום דיון היום ב-12. יחימוביץ': "הוכחה למערכת בחירות מושחתת". ניסנקורן: "שלי לא השלימה עם רצון הבוחרים"

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב איתן אורנשטיין קיבל אמש (ד') את העתירה שהגישה סיעת הבית החברתי בראשות שלי יחימוביץ' לעצור את ספירת הקולות בבחירות שנערכו אתמול על ראשות ההסתדרות, בינה לאבי ניסנקורן. היום יתקיים דיון במעמד הצדדים בשעה 12:00.

בעתירה שהגיש עו"ד איתן לירז, המייצג את סיעתה של יחימוביץ', נטען כי נמצאו מאות קלפיות פגומות שהושחתו במזיד ואי-סדרים בהיקפים המטילים חשש, לטענתו, שהתוצאות אינן תוצאות אמת. דובר ועדת הבחירות הודיע כי הוועדה מכבדת את החלטת השופט והליך ספירת הקולות נעצר.

לאחר עצירת ספירת הקולות אמרה יחימוביץ': "זוהי הוכחה נוספת לכך שמדובר במערכת הבחירות המושחתת ביותר שהיתה אי פעם. מתברר כי לא רק שהיו איומים והפחדות על עובדים הפוחדים לאבד את פרנסתם, אלא שהומצאה לשם האיום שיטה ממוסדת להפחדה. זו היתה דרכו של מטה ניסנקורן להזהיר את העובדים כי הצבעתם אינה חשאית".

ממטה סיעת עוגנים של ניסנקורן מסרו בתגובה: "אין כל שחר לטענותיה של יחימוביץ' שאיננה משלימה עם רצון הבוחרים. אנחנו מלאי ביטחון שטענותיה המופרכות וניסיונה לפגוע בהצבעתם של 244 אלף עובדים וגמלאים לא יצלח. יחימוביץ' פועלת בעולם מקביל, שבו כולם אשמים כל הזמן וככה פעלה לאורך כל קמפיין הבחירות וביתר שאת מאז הבינה את גודל תבוסתה".

נכון לשעה 21:45 נבדקו 648 מתוך 792 קלפיות המגורים ו-16 קלפיות ממקומות העבודה. הנתון המשוקלל לכל הקלפיות שנספרו, המשקף כ-24.7 אחוז מקולות המצביעים ברחבי הארץ, התפלג באופן הבא: 59.01% מהקולות ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, ו-40.99% מהקולות לח"כ שלי יחימוביץ'.

יחימוביץ' וניסנקורן בוחרים(צילום: דנה קופל, מוטי קמחי)
יחימוביץ' וניסנקורן בוחרים(צילום: דנה קופל, מוטי קמחי)

 

החלטת נשיא בית המשפט המחוזי - כבוד השופט איתן אורנשטיין
החלטת נשיא בית המשפט המחוזי – כבוד השופט איתן אורנשטיין
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: