מבזקים

פייק ניוז: השר ארדן נגד ערוץ 2 והכתב ערד ניר

תוכן עניינים

השר לבטחון פנים גלעד ארדן תקף הערב בעמוד הפייסבוק שלו את התנהלותו של בכיר העיתונאים בערוץ 2, ערד ניר. לא נגענו!

"ערב טוב חברים" כתב ארדן: "בשולי היום החשוב הזה, אני מבקש שתשימו לב למשהו שקרה היום. סיפור קטן שמשקף את תעשיית הפייק ניוז של חלקים מהתקשורת הישראלית.

זה התחיל עם ערד ניר שסיפר לצופי ערוץ 2 שאמרתי לנשיא טראמפ שהיה פיגוע בתל אביב, בשעה שהיה ברור שלא היה פיגוע. שתי עובדות הוא מסר לציבור. שתיהן שקריות. שאמרתי לנשיא שהיה פיגוע – שקר. אמרתי שהיה אירוע שנבדק מהו (כפי שניתן לראות בסרטון).

השקר השני היה טענתו של ערד שדברי נאמרו כאשר ברור היה שלא מדובר בפיגוע. צר לי לאכזב את ערד ניר, אבל גם זה לא נכון. העדכון האחרון שהיה לי מהגורמים המוסמכים היה שהנושא עודנו בבדיקה. אבל מה משנות העובדות? תעשיית הפייק ניוז כבר התגלגלה ובכל מקום נאמר שארדן דיווח לטראמפ על פיגוע שלא היה.

לאחר שהגיע הוידאו המדוייק שהראה שהייתי מאוד זהיר במה שאמרתי, חלק מהאתרים שינו את הנוסח, אבל זה היה מעט מדי ומאוחר מדי.

האמת? אינני מצפה להתנצלות, או הבהרה מערד ניר, שהוא אחד הפרשנים הכי מוטים שיש היום בישראל.

ממילא הציבור הישראלי מבין שיש כאן תעשייה של פייק ניוז ושרק בראשו של ערד ניר שריפות נגרמות מעצמן וישראל אשמה בכל דבר רע שקורה במזרח התיכון.

צילום מסך: מתוך עמוד הפייסבוק של השר ארדן

אז במקום לבזבז אנרגיה ולכעוס על העוול שעושה לי פרשן בחדשות 2, אני מעדיף להתרגש מכך שנשיא ארה"ב ביקר פעם ראשונה בהיסטוריה בכותל והביע תמיכה בלתי מסוייגת בישראל.

היום הזה גורם לי לחוש גאווה גדולה, על ההיערכות יוצאת הדופן של המשטרה. יש מי שזה נראה לו פשוט, אבל מה שעשו היום אנשי הביטחון הוא לא פחות מנס. אלפי שוטרים ושוטרות עובדים מאוד קשה כדי שמבצע "מגן כחול" יעבור בהצלחה. אני באמת גאה בשוטרות ובשוטרים שלנו. לילה טוב".

בחשבון הטוויטר שלו הזכיר ארדן את הפרשנות המביכה של ערד ניר וכתב תוך שהוא מוכיח את דבריו ב 2 צילומים נפרדים: "כדי לעשות סדר: המשטרה הוציאה הודעה ראשונית שהאירוע ככל הנראה היה ת״ד אולם עקב סימני שאלה שהתעוררו הודיעה לאחר מספר דקות שהרקע נבדק. זה היה".

צילום מסך מהטוויטר
צילום מסך מהטוויטר

 

צילום מסך מהטוויטר
צילום מסך מהטוויטר

 

השר ארדן עם טראמפ ונתניהו
השר ארדן עם טראמפ ונתניהו. באדיבות הטוויטר של ארדן

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: