מבזקים

ישראל תקפה לפנות בוקר מטרות בשדה התעופה הבינלאומי של דמשק

תוכן עניינים

היום לפנות בוקר בין השעות 03:00 – 03:30 נשמעו ברחבי דמשק פיצוצים אדירים שמקורם בשדה התעופה הבין לאומי הנמצא בפאתי עיר הבירה הסורית.

עד מהרה הגיעו דיווחים מכל רחבי דמשק והעולם שניסו לתאר מה בדיוק קרה. כל המידע הוא כמובן בערבון מוגבל ומסתמך על עדי ראיה, או עדי שמיעה, או גורמים יודעי דבר מטעמם כמובן, או ממקורות המקורבים למשטר הסורי, או לאופוזיציה הסורית.

לכן יש לקרוא את הדיווחים כידיעה חדשותית לכל דבר עם הספק באשר לאמיתות מוחלטת.

*- על פי סוכנויות הידיעות המרכזיות בעולם ישראל תקפה כ-5 תקיפות את שדה התעופה הבין לאומי של דמשק. בין המטרות היו מחסני תחמושת של החיזבאללה  בתוך שדה התעופה שהכילו סוגים שונים של נשק ותחמושת שאירן הזרימה בימים האחרונים ברכבת אווירית לשם. על פי מקצת הידיעות במחסנים היו באותו זמן משגרי טילים,נשק ביוכימי ועוד. כמו כן הותקפו מתקני אימונים של החיזבאללה באזור השדה. כל המקורות מסכימים כי התקיפה בוצעה על ידי ירי טילים מרחוק כי לא אותרה פעילות אווירית בשמי דמשק באותן שעות.

*- סוכנות הידיעות ספוטניק טוענת מפי רויטרס כי הותקפה גם "הטייסת הצבאית" הנמצאת בשדה.

*- גורם לא ידוע בסוריה טוען כי לאחר המתקפה הישראלית העביר מנהיג אירן, חמינאי פקודה לכמה מיליציות שיעיות הפועלות בסוריה, לקצר טווחים לכיוון קונייטרה על מנת להגיב על התוקפנות הישראלית. כאמור זאת ידיעה בודדת שאין לה כל אישור מכל מקור אחר.

*- רשת אלג'זירה טוענת כי מחסני התחמושת בתוך שדה התעופה של דמשק המלאים בנשק ותחמושת הם תוצאה של רכבת אווירית שאירן הפעילה, הן על ידי מטוסים צבאיים והן על ידי מטוסים מסחריים, בו הועברו מאירן לסוריה נשק רב עבור החיזבאללה. כמו כן הם מאשרים כי התקיפה נערכה על ידי ירי טילי קרקע-קרקע מטווח ארוך.

*- רויטרס: בתקיפה גם נפגע צינור הגז הראשי המוביל לתחנת הכוח ליצור חשמל של דמשק.

*- אתר החדשות "אלרד" מפי מקור צבאי:המחסנים הכילו כמויות אדירות של תחמושת שאירן שלחה לחיזבאללה במטוסים מסחריים ומטוסי מטען צבאיים.

وقال المصدر، الذي طلب عدم الكشف عن اسمه، إن المستودع يتعامل مع كميات كبيرة من الأسلحة التي ترسلها إيران جوا بانتظام.. ولم يذكر المزيد من التفاصيل.

*– רשת אלמנאר של החיזבאללה מדווחת כי הותקפו מצבורי דלק ומחסני תחמושת בשדה התעופה של דמשק וככל הנראה מדובר בתקיפה ישראלית.

قال تليفزيون المنار، الموالي لجماعة حزب الله اللبنانية، إن انفجارا في خزانات وقود ومستودع قرب مطار دمشق الدولي في ساعة مبكرة من صباح اليوم، الخميس، يرجح أنه ناتج عن ضربة جوية إسرائيلية.

*- דיווח: שעות ספורות לפני התקיפה האווירית הישראלית על מטרות בשדה התעופה הבין לאומי של דמשק הגיעו 3 מטוסי מטען אירנים לשדה. ככל הנראה הביאו עימם כמויות גדולות של נשק ותחמושת. חברות התעופה האירניות שהנחיתו באותה שעה את מטוסיהם בדמשק היו:  Qeshm Fars Air, Pouya Air, and Mahan Air.

*– מקור סורי מטיל "פצצה"  שיש בהחלט עוד לאמת אותה:

عبد المجيد السيد أحمد أبو منصورAhmed Abd Almajid: صباح الخير -غارات طيران اسرائيلية فحرا على مطار دمشق ومحيطه والانباء تتحدث عن خسائر كبيرة .  الغارات كانت على مايسمى الجناح العسكري لمطار دمشق الدولي وهو القسم الجنوبي للمطار ويشمل طائرات النقل العسكرية
وكذلك طائرة الرئاسه ,مجموع الطائرات 7 طائرات ,بالاضافة الى مايسمى سرب البعث وهو عبارة عن طائرات ميغ 25 وميغ.

התקיפה הישראלית על שדה התעופה של דמשק גרמה לאבדות כבדות. על פי המקור המתקפה היתה גם על האזור הצבאי הנמצא בחלק הדרומי של השדה ושם חונים מטוסי תובלה צבאיים וכן מטוסו של נשיא סוריה ובסך הכל נמצאים שם 7 מטוסים. כמו כן נמצאת שם טייסת אלבעת המורכבת ממטוסי קרב שחלקם מדגמי מיג 25.

 

מאת: צביקה נציב   http://nzivnet.com/articles/6436

 

k7P7Dlcb

 

רשימת המיליציות השיעיות הפועלות בסוריה
רשימת המיליציות השיעיות הפועלות בסוריה

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: