מבזקים

הדרוזים מאיימים: האינתיפאדה הדרוזית בדרך

תוכן עניינים

צו הריסה לבנייה לא חוקית שניתן היום בדלית אל כרמל הוציא משלוותם מאות דרוזים שיצאו לרחובות להפגנה רבתית והתבצרו בבית המיועד להריסה. "אף אחד לא יהרוס לנו בתים. אנחנו נילחם עד טיפת דמנו ונצא לאינתיפאדה יחד עם הערבים נגד מדינת ישראל"

יד הברזל של רשות האכיפה במדינת ישראל לא תיושם במגזר הדרוזי, אפילו אם זה יעלה במלחמה עם שלטונות החוק של המדינה וממשלת ישראל. אנחנו מאמינים במנהיגים הדרוזים שנמצאים בכנסת, או בשלטון המקומי, אבל הרחוב הדרוזי הוא זה שיקבע הפעם ולא מנהיג דרוזי מכנסת ישראל שמנותב על ידי ממשלת ישראל.

הרחוב תוסס ובוער והוא יכול להביא לאינתיפאדה שתגרור אחריה מאה אלף דרוזים והם יגררו אחריהם 2 מיליון ערבים בישראל, במטרה להכניס את המדינה לכאוס גדול. חוק קימנץ בשביל הדרוזים לא קיים ולא יקום אפילו שהדרוזים יודעים שאין מדינה ללא חוק. הדרוזים היו אלו שחיבקו את כל היהודים שהגיעו כפליטים מרחבי העולם לפני תקומת ישראל. הדרוזים היו שותפים עיקריים בבניית המדינה, בברית דמים שממשלות ישראל דיברו עליה וזאת אזהרה לממשלת ישראל ולשר כחלון ולראש הממשלה נתניהו. הקיום של העדה הדרוזית הוא לולאה חשובה בקיום מדינת ישראל.

הלילה התבצרו מאות דרוזים בבית המיועד להריסה וחיזקו את ידיו של אבו עמר פאוזי מקלדה. "אנחנו מודאגים מאוד מהמצב" אומר אבו עמר "בנינו בית עשוי מעץ על אדמה חקלאית נטו והרשויות ראו אותנו בונים ולא מנעו זאת מאתנו. רק כאשר סיימנו לבנות את הבית הביאו לנו צו מנהלי להריסה. למה לא אמרו לנו את זה כשבנינו? הבית הזה בנוי בשטח פרטי בחלקת הזיתים ובאדמה חקלאית נטו. הבית בנוי במקום קדוש בדלית אל כרמל של 'סית שרה' שהיתה אישה צדיקה. חוץ ממעיין המים שהרווה את כל הכפרים בסביבה מלפני 200 שנה. בנינו מקום של מורשת לכל דבר. בנינו את הבניין למען המורשת הדרוזית כמקום תיירותי. הבית נבנה מעץ ולא מבטון ולא מברזל. אני רוצה למסור לשר האוצר כחלון ולראש הממשלה, שאני תמכתי בכחלון ועשיתי למענו כל מה שהיה צריך לעשות וזה מה שקיבלתי בחזרה? אני כל כך כועס. אם כחלון היה רוצה לפתור את הבעיה, יש פיתרון, אז למה להרוס?

אנחנו לא ניתן שיהרסו את המורשת שלנו אפילו אם יהיו פה הרוגים. כרגע היו 1000 איש בהפגנה. אם אתם רוצים עימות? יש לנו את הכוח והעמידות לעמוד בעימות. הבית הזה לא ניתן להרוס אותו. זה בדמנו. הבית עלה לי הרבה כסף. אנחנו גרים בדלית אל כרמל ואנחנו בעלי הבית פה. יש הרבה צרות במגזר הדרוזי. אין לצעירים שמשתחררים מהצבא איפה לגור. אין להם אדמה, לא בית ולא עבודה. אנחנו במצוקה גדולה ואין לנו מה להפסיד.  שום כוח בעולם לא יעקור דרוזי מהבית שלו".

פרשנות ותמונת מצב מציאותית ואמיתית למה שמתרחש למגזר הדרוזי בקשר לעניין של תכנון ובניה וחוק קימנץ: ממשלות ישראל קיפחו את הרשויות המקומיות של הדרוזים, לא נתנו תקציבים לתכנון ובניה, ולא לתשתיות, וגם אין אזורי תעשייה בכפרים.

ממשלת ישראל ידעה איך לפגוע בציר הכלכלי של העדה הדרוזית ומנקודה זאת הדרוזים בקושי הצליחו להעסיק אותם בכלכלה והגיע הסוף. הסוף יהיה נוראי. הגיע זמן מלחמה.

אם ממשלת ישראל לא תפנים את כובד מעמד הדרוזים במדינה, יתחילו להרגיש אותם ככל הנראה בכל מקום ובכל זמן בעיתוי לא צפוי שיכול להיות. כנראה ברית הדמים תהפוך לדמים.

 

מאת: סמיר חלבי
מאת: סמיר חלבי

 

אבו עמר פאוזי מקלדה
אבו עמר פאוזי מקלדה

WhatsApp Image 2017-04-27 at 00.20.54 (3)

WhatsApp Image 2017-04-27 at 00.20.54 (2)

WhatsApp Image 2017-04-27 at 00.20.54 (4)

WhatsApp Image 2017-04-27 at 00.20.54

 

 

 

 

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: