מבזקים

לאהוב את ארץ ישראל

תוכן עניינים

כל בר דעת יודע שלאהוב את ארץ ישראל זו תכונה שורשית שטבועה בו מיום היוולדו. אך מה קורה לאנשים אחרים שאוהבים את ישראל ואין להם זיקה למדינה והם גם לא נולדו בה?

שתשמעו את עבדאללה, בחור מצרי שפונה לאזרחי ישראל בשפה עברית חלקה ורהוטה ומבקש: "תעריכו את מה שיש לכם"

עבדאללה חמדי, בחור מצרי צעיר שלמד עברית באוניברסיטה בקהיר ועובד כיום כעוזר מרצה, הקליט סרטון ובו הוא מבקש מעם ישראל להעריך את מה שיש לו ותוף כך מספר שלא ידע מאומה על ישראל, עד שהגיע לחטיבת הביניים, למד את השפה העברית ואת ההיסטוריה של עם ישראל.

עבדאללה נער בחטיבת הביניים, תכנן ללכת עם חבריו ליריד ספרים אך חבריו לא הגיעו למפגש. הוא החליט ללכת לבדו. בעודו משוטט בין הדוכנים נפלה עינו על ספר בשפה הערבית, שכותרתו משכה אותו.

שם הספר היה 'השואה'.

עד היום עבדאללה איננו יודע מדוע החליט לרכוש את הספר. הוא לקח אותו לביתו ולא קרא בו עד שהגיע לתיכון. כשלמד במגמת מדעים, יום אחד הוא חיפש ספר שיעזור לו בעבודה בפיזיקה ונתקל בספר 'השואה'.

עבדאללה עזב את כל עיסוקיו וישב לקרוא את הספר מתחילתו ועד סופו. הספר עורר בו סערה וטלטלה.

הספר יצא לאור על ידי 'מורשת', בית הוצאה לאור ישראלי ותורגם לערבית מביא את סיפור השואה כהווייתה. הידיעה ש-6 מיליון יהודים, עליהם לא ידע דבר לפני כן, הושמדו בשואה, לא נתנה לעבדאללה מנוח.

נרגש כל כך החליט לספר לחבריו את תכני הספר. אלו ביטלו את דבריו ואמרו לו שהשואה כלל לא התרחשה, ואם התרחשה, מתו בה מקסימום מיליון יהודים, ושהיהודים משקרים ומפיצים את סיפור השואה לצורכי תעמולה.

עבדאללה החליט לחקור את האמת לעומק וגילה כי כל מה שנכתב בספר אמת הוא אמת. הספר עורר בו רצון ללמוד להכיר את היהודים ובין היתר גם ללמוד את שפתם. כשנשאל עבדאללה כיצד הוא מסביר את חוויותיו, הוא עונה "הכל מלמעלה".

עבדאללה שנוהג להעלות סרטונים בעברית, הקליט את הסרטון לאחר שנתקל בסרטון אחר, שבו מצולמים מסתננים בדרום תל אביב שצועקים לעבר ישראלים "חבל שהיטלר לא גמר את העבודה". דברים אלו עוררו בעבדאללה כעס ועצב רב.

עבדאללה פונה אלינו, הישראלים ומבקש: "תאהבו את הארץ הנפלאה שלכם. אתם לא יודעים להעריך את מה שיש לכם ואת מי שאתם".

 

מאת: מאיר רוטברג

 

11

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: