מבזקים

"אפשר והשקט בגבול עם החיזבאללה הוא שקט שלפני הסערה"

תוכן עניינים

לכל תושבי ישראל החיים באזור הגבול הלבנוני, יש כבר זמן לא קצר את ההרגשה כאילו הם יושבים על לוע הר געש רגע לפני התפרצותו. את מה שהם מרגישים מתחת לרגליהם ואת מה שהם רואים, מעל, בעיניהם לא מותיר הרבה דמיון . השטח מבעבע.

אלא שרגשות לחוד ומציאות לחוד.

אולי ההרגשה מטעה? אולי מה שהם רואים זה לא בדיוק מה שבאמת קורה?

אך אם בא מקור עיתונות מרכזי בעולם התקשורת ואומר זאת במילים המפורשות – אולי הפרופורציות מתחילות להסתדר .

ובכלל קשה להטעות את תושבי האזור החווים יום יום את המצב כבר עשרות שנים . אבל כך מתנהל המשחק – אם מקורות זרים מתחילים לתאר במדויק את הרגשותיך, וזה מתאים לך, הרי שכך כנראה המצב.

העיתון כרסטיאן סיינס מוניטר – "كريستيان ساينس مونتيور" ,הנחשב לאמין ביותר, טוען בכתבתו האחרונה ,כך על פי אתר החדשות מהמפרץ-"חליג' און ליין " ,תחת הכותרת:" האם תפתח מלחמה חדשה בין ישראל לחיזבאללה? "כי" השקט בחזית הלחימה בין החיזבאללה בישראל אפשר והוא "השקט שלפני הסערה".

העיתון מדגיש כי הצהרותיו האחרונות של מזכ"ל החיזבאללה – חסן נאסראללה שהזהיר את ישראל, אפשר ומעידים על מערכה קרבה ובאה, ובא בעת הישראלים לא טומנים ידם בצלחת ומזהירים את החיזבאללה מפני תקיפת ישראל שיביא אותה להכות קשות בכל רחבי לבנון .

חוקרת במכון המזרח התיכון בוושינגטון, רנדה סלים, אומרת כי "אני לא חושבת שהמלחמה בין ישראל לחיזבאללה היא בלתי נמנעת אבל טעויות בהבנת הדברים בדרך שגוייה בין הצדדים יכולה להביא עימות שכזה למרות שהחיזבאללה לא נמצא עכשיו בעמדה של להיכנס למלחמה עם ישראל לדבריה "יש הרתעה בין 2 הצדדים שמנעה עד כה פרוץ מלחמה".

כזכור הטיל הנשיא האמריקאי טראמפ – על משרד ההגנה האמריקאי להגיש לו תכנית כוללת ללחימה בדאע"ש, ולמרות שהתכנית סודית, נודע, לאחר שהוגשה לממשל טראמפ,ביום שלישי האחרון, כי היא כוללת גם תכנית לחימה בארגוני טרור קיצוניים הכוללת ,כך על פי הנחיותיו של טראמפ, גם את החיזבאללה.

יושב ראש המטות המשולבים האמריקאים הגנרל יוזף דאנפורד רמז על אפשרות הרחבת הרשימה של ארגוני הטרור הפועלים במזרח התיכון לארגונים שאירן מפעילה אותם ושיש להם השפעה מזיקה באזור.

בנאומו במכון ברוקינגס בוושינגטון אמר הגנרל כי "האיראנים מנהלים מלחמה תוקפנית באמצעות פרוקסי (שליח) בתימן ובסוריה, ויש לכך השפעה ממארת בלבנון, כמו גם בעיראק, ושאר האזור."

ההתרכזות האמריקאית על הפעילות העויינת האירנית במזרח התיכון ואיומים הדדיים של נאסראללה ושל ישראל אפשר ומעידים על הבאות.

כזכור איים נאסראללה לפגוע במכלי האמוניה בחיפה ובכור הגרעיני בדימונה והציע לה לחשוב מיליון פעם לפני שתתקוף וישראל איימה מנגד לפגוע בכל לבנון

שר הביטחון ליברמן כינה את החיזבאללה "כלב נובח שלא נושך" ואמר כי אם יתקוף החיזבאללה כל לבנון תהיה בטווח האש הישראלית.

אמנם החזית בין ישראל והחיזבאללה שקטה מאז שנת 2006 אך טעות של אחד הצדדים יכול להביא להתלקחות בחזית זאת ובמיוחד כאשר יש ראיות המצביעות על כך שישראל תקפו עמדות החיזבאללה בסוריה שנועדו לשבש את מאזן האימה בין הצדדים.

הערות והערכות:

שוב ושוב ,אנחנו מקבלים ממקורות זרים , כי התקיפה האחרונה הישראלית ,בסוריה, של מחסני נשק ,עמדות ושיירת נשק , הייתה יוצאת דופן במהותה ובמטרות שנבחרו.

מה יכול להיות במטרות שישראל תקפה  העונות להגדרה: "משבשות את מאזן האימה בין הצדדים?".

שר החוץ הרוסי לברוב אמר משפט "סתמי" אך מעורר סקרנות בצורה יוצאת דופן :" על ישראל להוכיח כי רוסיה העבירה לחיזבאללה נשק שובר שיויון".

מתוך הנחה ששר החוץ הרוסי לא מבלף , והוא בחר בקפידה יתרה כל מילה ומילה במשפט ה"סתום" הזה, הרי שלפנינו מקרה בו ישראל יודעת כי בידי החיזבאללה נשק שובר שיויון שלא היה בידיהם מעולם, והרוסים אפילו לא יודעים על כך ?

מקורות זרים ,הדגישו לאחרונה, וזאת בפעם הראשונה, כי החיזבאללה מנסה לשים את ידיו על סוללות טילי אס-300, שללא ספק רוסיה לא תסכים לספק להם וכי ניתן להבין מהדברים שאפשר וציוד זה היה בין הכוונות הישראליות בתקיפה האחרונה .

מכאן נוכל להסיק ש – או שהאירנים דאגו לספק נשק מתקדם זה לחיזבאללה בדרכים לא דרכים או שלחילופין החיזבאללה השיג נשק זה במרמה ובגנבה ,אפילו מתוך מחסנים רוסים בסוריה, והרוסים פשוט לא ידעו על כך.

בכל מקרה, התקיפה הישראלית האחרונה על מספר מטרות בסוריה, לפני יותר משבוע , מצביעות שהתמונה ההולכת ומצטיירת בעיני הקורא במקורות הגלויים חושפת עוד הצלחה ישראלית במניעת התחמשות יוצאת דופן של החיזבאללה ביחד עם הגשת הסולם לנאסראללה לרדת מראש העץ עליו טיפס גבוה גבוה בהבטיחו להגיב על כל תקיפה ישראלית ישירה על החיזבאללה.

לגביו, אירוע שכזה לא התרחש מעולם. אלא שהעצבים בוגדים בו שוב ושוב ולא נותר לו אלא להוציא לשונות אש ועשן מבין שפתיו ולהתפוצץ על מה שעוללו לו .

איך אומרים אצלנו: "אף אחד עוד לא מת מאיומים!" ולנאסראללה לא נשאר אלא לשנן את המנטרות היהודיות החכמות: "דיא לחכימא ברמיזא" ו – " לא מענישין אלא אם כן מזהירין".

 

מאת: צביקה נציב   http://nzivnet.com/articles/4147

 

חמינאי: "גם אני טרוריסט"

 

 

מיכל האמוניה
נסראללה מנהיג חיזבאללה
מל"ט ישראלי
מצעד האווילים

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: