מבזקים

הצעת חוק לגירוש משפחות מחבלים תעלה מחר לדיון בוועדת שרים

תוכן עניינים

בעקבות דרישה של יו"ר 'יש עתיד', יאיר לפיד וראש השב"כ לשעבר ח"כ יעקב פרי, יעלה מחר החוק לגירוש משפחות מחבלים עליו חתומים חברי כנסת נוספים מ'יש עתיד' להצבעה בוועדת שרים לענייני חקיקה. את החוק יזם שר התחבורה ישראל כץ ומוביל אותו בכנסת יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן.

לפיד: "אנחנו צריכים לתת לכוחות הביטחון כלים שיסייעו בהגנה על בטחון אזרחי ישראל. במלחמה מול הטרור ובהגנה על אזרחי ישראל אין אופוזיציה וקואליציה"

פרי: "החוק יספק לכוחות הביטחון כלי נוסף ומשמעותי שאין כל ספק שמדובר בכלי הרתעתי אפקטיבי במיוחד כאשר בוחנים את מאפייניו של גל הטרור האחרון."
יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד, וראש השב"כ לשעבר ח"כ יעקב פרי יעלו ביום ראשון את הצעת החוק לגירוש משפחות מחבלים לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה. את החוק יזם שר התחבורה ישראל כץ ומוביל אותו בכנסת יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטון וחתומים עליו ח"כ מאיר כהן, ח"כ מיקי לוי וח"כ עליזה לביא, חברי סיעות הליכוד, הבית היהודי, כולנו, יהדות התורה וישראל ביתנו. הצעת החוק עולה על רקע הצורך לייצר הרתעה אפקטיבית מול טרור היחידים ותאפשר גירוש משפחות מחבלים מחוץ לגבולות ישראל אם אלו ידעו, סייעו או עודדו את ביצוע מעשי הטרור או סייעו למחבל לאחר ביצוע מעשה הטרור. הצעת החוק כוללת שני חלקים: ביטול אישור שהיית קבע למשפחות מחבלים תושבי ישראל כולל תושבי ירושלים, ותיחום מקום מגורים והרחקה למשפחות מחבלים מיהודה ושומרון.

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד: "אנחנו צריכים לסייע לכוחות הביטחון ולצה"ל שפועלים בנחישות אל מול הטרור ולתת להם את כל הכלים הנדרשים על מנת להגן על בטחון אזרחי ישראל. כל מפגע שינסה לרצוח חפים מפשע צריך לדעת כי מדינת ישראל תרדוף לא רק אותו אלא גם את בני משפחתו שסייעו לו. במלחמה אל מול הטרור ובהגנה על אזרחי ישראל אין אופוזיציה וקואליציה אלא מאמץ משותף כדי לפעול יחד אל מול אויבנו"

ראש השב"כ לשעבר, ח"כ יעקב פרי: "במקרים רבים יש ביכולת המשפחה הקרובה של המחבל למנוע ולהרתיע אותו מלפעול. מעבר לכך אני סבור שביכולת גופי המודיעין והמשטרה לספק הוכחות האם משפחת המפגע ידעה על כוונת המפגע. החוק יספק לכוחות הביטחון כלי נוסף ומשמעותי שאין כל ספק שמדובר בכלי הרתעתי אפקטיבי במיוחד כאשר בוחנים את מאפייניו של גל הטרור האחרון. עלינו לסייע ככל הניתן לכוחות הביטחון ולצה״ל בשמירה על בטחון אזרחי המדינה ולהביא להתרעה הראויה לכל אלו המנסים לפגוע בנו״.

ח"כ מיקי לוי מפקד מחוז ירושלים במשטרה לשעבר: "גל טרור היחידים שאנו חווים בשנה וחצי האחרונות מחייב נחישות ועליית מדרגה ברורה בצעדים שישראל מפעילה כדי לייצר הרתעה בשטח. אין לי ספק כי מחבל שיידע שמשפחתו הגרעינית עלולה להיפגע בצורה משמעותית שכזו, יחשוב פעמיים לפני שייצא לפגע".

ח"כ מאיר כהן:"גל הטרור מחייב אותנו כמחוקקים, להעניק לכוחות הביטחון כלים יצירתיים ופרגמטיים למיגורו. הצעת חוק זו, תגדיל את כוח ההרתעה שלנו מול הטרור האזרחי והרצחני וזה צעד משמעותי שיכול לסכל פיגועי יחידים מוסתים שידעו שמשפחתם תשלם מחיר כבד".

ח"כ עליזה לביא: "חוק מתבקש שיחזק את ההרתעה בפני מפגעים פוטנציאליים. ארבעה חיילים נרצחו השבוע. ארבע משפחות יהודיות איבדו ברגע אחד את היקר להן מכל. חובתנו היא לעשות הכל למיגור הטרור, ולמנוע מהרוצח הבא לצאת ולהרוג. עלינו להיות מסוגלים להסתכל למשפחות שהצטרפו השבוע למשפחת השכול בעיניים, ולומר שאנו עושים הכל כדי להילחם בטרור ללא פשרות".

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: