מבזקים

הכי יקר זה הכי טוב? על סוגי המצברים לרכב

תוכן עניינים

איש מאתנו אינו אוהב תיקוני רכב, בייחוד אם הם הולכים ומסתבכים. עד שתכננו לצאת לטיול עם כל המשפחה, מסתבר שעלינו לקחת למוסך את הרכב המקרטע כדי לתקן תקלה שיכולה לעלות לנו אלפי שקלים. אבל כאשר מדובר בהחלפת מצברים, לא תמיד המצבר היקר הוא המצבר המשתלם ביותר. מעבר לכך, הדבר החשוב ביותר שיש לשים לב אליו הוא שהמצבר שלכם מתאים לרכב.

להכיר את סוגי המצברים השונים

בימינו ישנם סוגים מגוונים של מצברים שכדאי להכיר:

  • מצבר התנעה ומצבר ללא טיפול – מדובר למעשה בשני מצברים הפועלים באופן דומה, אם כי האחד מהם זקוק לתחזוקה מתמדת והשני לא. מצברי ההתנעה הם אותם מצברים המותקנים ברכבים הפרטיים. הם מורכבים מקופסת פלסטיק שבתוכה ישנם 6 תאים. בכל תא ממוקמים לוחות עופרת הספוגים בחומצה ומים מזוקקים. כאשר רכיבים אלה באים במגע במהלך ההתנעה, הם מספקים לרכב את הכוח החשמלי שלו. אורך חיים של מצברי ההתנעה נע בין 3 ל-4 שנים.
  • מצברי ג'ל – מדובר במצברים עמידים ואיכותיים שיכולים להחזיק מעמד 10 ואף 15 שנה. מצברים אלה אינם פולטים גזים רעילים בכמויות כמו מצברי ההתנעה וניתן למקם את מצברי הג'ל בזוויות שונות (מבלי להפוך, כמובן).
  • מצברי AGM – המצברים האלה דומים במבנה שלהם למצברי הג'ל ועמידים כמותם, אך במקום הג'ל, הלוחות שלהם ספוגים בחומצה.

אמנם מצברי הג'ל וה-AGM עמידים יותר ממצברי התנעה, אך ההשקעה בהם לא תמיד משתלמת. כך לדוגמה, אם אתם מתכוונים להשתמש ברכב הפרטי שלכם כ-3-5 שנים, אין טעם לרכוש מצבר יקר המחזיק מעמד כ-10 שנים.

הקיבולת של המצבר

אחד הדברים החשובים שיש לשים אליהם לב בעת החלפת המצבר הוא הקיבולת שלהם. על פי רוב, המצברים מתחלקים לשני סוגים עיקריים: מצברים בעלי קיבול של 60 אמפר לשעה ואלה בעלי הקיבולת של 80 אמפר לשעה, הכול בהתאם לנפח המנוע של הרכב. חשוב להתייעץ עם חשמלאי מקצועי לפני שמחליפים את המצבר, על מנת לוודא שהוא מתאים לרכב שלכם, אחרת מצבר בלתי תואם עלול לגרום לנזק לרכב. כך למשל, מצבר של 80 אמפר לנפח מנוע קטן עלול לצרוך אנרגיה רבה, כך שאתם עלולים למצוא את עצמכם בודקים את מפלס המים לעתים תכופות. מנגד, מצבר של 60 אמפר לנפח מנוע קטן עלול להתקלקל, להישחק ולשבוק חיים במהירות.

בודקים את המצבר

כאשר מדובר במצבר התנעה, חשוב לבדוק אותו מדי תקופה. דבר ראשון, לפני שאתם פותחים את מכסה הרכב, חשוב להצטייד בציוד מגן איכותי שנועד להגן אליכם מפני חומרים חומצתיים. בשלב הבא חשוב לבחון את קופסת המצבר ולראות אם אין עליה סימנים לפגיעה. כמו כן, חשוב לוודא שהחיבורים של המצבר נקיים מכל לכלוך ולא נוצרה עליהם קורוזיה הפוגעת בהם. מעבר לכך, יש לבדוק אם החיבורים מחוברים למצבר ואם אין חיבורים קרועים או מנותקים. כאשר מחזירים את המצבר למקומו לאחר הבדיקה, מומלץ לוודא שהוא מעוגן היטב למקומו, על מנת שלא יספוג פגיעות במהלך הנסיעה.

אינכם מוכרחים להחליף את המצבר באופן עצמאי

בימינו אין צורך להחליף את המצבר לבד. תוכלו לפנות לחשמלאים מקצועיים המתמחים בתחום. חשמלאים אלה מתאימים את סוג המצבר שלכם לרכב, ומבצעים החלפת מצבר מקצועית. זאת ועוד, אינכם מוכרחים להגיע למוסך כדי להחליף את המצבר שלכם. צוות מקצועי מציע שירותי החלפת מצבר עד הבית. כל שאתם צריכים לעשות הוא ליצור קשר, לקבוע תאריך ושעה והחשמלאי יגיע לביתכם במועד הנקוב – ללא נסיעות מיותרות למוסך וללא המתנות ארוכות בתור.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: