מבזקים

נשיא ארה"ב לשעבר ג'ורג בוש האב נפטר הלילה בגיל 94

תוכן עניינים

נשיא ארצות הברית ה- 41, ג'ורג הרבט ווקר בוש שהיה גיבור מלחמת העולם השנייה וראש ה- סי איי אי לשעבר נפטר הלילה (שישי) שמונה חודשים לאחר מות אשתו ברברה

רות קרייתי | כ"ג בכסלו תשע"ט | 1 בדצמבר 2018 | מערכת ישראל ניוז

בנו, ג'ורג W בוש ששימש כנשיא ה -43 של המדינה, פרסם הצהרה כשהוא מונה את שמות אחיו: "ג'ב, ניל, מרווין, דורו ואני מצטערים להודיע כי אחרי 94 שנים מדהימות, אבא היקר שלנו מת. ג'ורג 'בוש האבא היה איש בעל אופי עליון ואבא הכי טוב שבן או בת יכלו לבקש. כל משפחת בוש אסירי תודה על חייו, ועל האהבה והחמלה של אלו שטיפלו והתפללו על אבא. תודה לחברים ולאזרחים ששלחו תנחומים".

המשפחה הודיעה כי הסדרי מועד ההלוויה ימסרו בהמשך

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שלח הצהרה ארוכה רק אחרי חצות בשבת, בשמו ובשם גברת ראשונה מלניה טראמפ. "מלאניה ואני מצטרפים לאומה המתאבלת, כדי להתאבל על אובדנו של הנשיא לשעבר ג'ורג 'בוש, שנפטר אמש", כתב טראמפ. "באמצעות האותנטיות המהותית שלו, שנינותו ומחויבותו הבלתי מתפשרת לאמונה, למשפחה ולמדינה, הנשיא בוש נתן השראה לדורות של עמיתיו האמריקנים בשירות הציבורי להיות אלף נקודות אור, המאירות את התקווה הגדולה והזדמנות של אמריקה לעולם".

עוד נכתב בהצהרה: "יחד עם החיים המלאים שלו ומסירותו לשירות המדינה, נזכור את הנשיא בוש על מסירותו למשפחה ובמיוחד לאהבת חייו, ברברה", המשיך הנשיא "הדוגמה שלו ממשיכה לחיות, והיא תמשיך לעורר את האמריקנים לעתיד, להמשיך וללכת למטרה גדולה יותר. לבנו כואב עם אובדנו, ואנחנו, עם העם האמריקאי, שולחים את תפילותינו לכל משפחת בוש, כפי שאנו מכבדים את החיים ואת המורשת של 41 שנות שירותו למען המדינה".

בוש אושפז בבית החולים המתודיסטי ביוסטון עם זיהום בדם ב -22 באפריל, יומיים לאחר הלווייתה של אשתו ברברה שנפטרה ב -17 באפריל בגיל 92 שנים.

ג'ורג בוש האב היה החוליה המרכזית בשושלת הפוליטית של משפחתו. אביו היה סנטור ובנו ג'ורג 'בוש היה נשיא בשנים 2001-2009. הוא שימש שני מונחים כנשיא השני של רונלד רייגן והפך לסגן הנשיא הראשון המכהן להיבחר לנשיא מאז מרטין ואן בורן בשנת 1836. אבל תקופת כהונתו של בוש בבית הלבן היתה מוגבלת לארבע שנים הוא הובס בבחירות לדמוקרט ביל קלינטון ב -1992. כלכלה חלשה, סדר יום מקומי מוגבל והבטחה שלא התקיימה נגד העלאת מסים כל אלו גרמו לתבוסתו.

 

 

צילום: רויטרס
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: