מבזקים

בעל עסק? לא תאמין איך פסים נגד החלקה יכולים לשמור עלייך

תוכן עניינים

בכל שנה מוגשות מאות תביעות נזיקין כנגד בעלי עסקים, בעלי נכסים ומוסדות ציבור בגין החלקה. מפתיע שסכום פעוט של כמה עשרות שקלים בודדים עבור פס נגד החלקה והדבקה פשוטה על כל משטח, יכולים לחסוך עגמות נפש מרובות העלולות לגרור תביעות משפטיות!!

בשנה שעברה שילמה חברת אחזקה גדולה בדרום הארץ סכום כספי גבוה לטובת סילוק תביעה לאישה שטענה כי החליקה על משטח רטוב במרכז המסחרי בו היא עבדה. הגברת, בעלת חנות במתחם, טענה כי כשיצאה מהחנות שבבעלותה, החליקה במדרגות בעת שהייתה בדרכה למחסני הקניון. כתוצאה מהנפילה נחבלה ברגלה ונזקקה לטיפול רפואי.

מקרה זה כמו עוד עשרות תביעות נזיקין המוגשות מדי שנה בגין החלקה במקומות ציבוריים, מעמידים בעלי נכסים כנושאים באחריות על מקרי החלקה ותוצאותיה. סכומי התביעה נעים בין אלפי שקלים בודדים ועלולים להגיע לסכומים גבוהים במיוחד. במקרים רבים בוחרים הנתבעים להגיע לפשרה מחוץ לכותלי בית המשפט, אך במידה והנושא מגיע לדיון בבית המשפט, סכום הפיצוי יורכב בהוכחת הנזק וחומרתו לשיקול דעתו של השופט. ככל שהנזק חמור יותר, כך הסיכוי לתשלום פיצויים גבוהים עולה.

פסים נגד החלקה במדרגות

כבעלים של מרחב הנמצא בסיכון לתביעות, האחריות חלה עליכם לוודא שהמדרגות, לרבות קיומם של פסים נגד החלקה עומדים בתקנים הנדרשים.

מדרגות עשויות שיש, מתכת, ברזל או עץ מצויות כמעט בכל מקום. רטיבות עלולה לגרום למדרגות אלו להיות חלקות ומסוכנות. אז מה עושים? פסים נגד החלקה הם פסים המיועדים להדבקה והם בעלי טקסטורה לשיפור האחיזה. הדבקה של פס למניעת החלקה בשפת המדרגה, תגביר את רמת החיכוך בין סוליות נעליים לשפת המדרגה ובכך תסייע במניעת החלקה ושיפור הבטיחות. קיימים סוגים רבים של פסים למניעת החלקה, כאשר השוני העיקרי בינהם הוא בצבעם, עוביים, דרגת החיספוס וכן יכולת ההידבקות שלהם לשפת המדרגה המיועדת. בעת בחירת פס למניעת החלקה, יש לקחת בחשבון את כל הגורמים הנ"ל, כדי להבטיח התאמה מקסימלית.

בעל עסק – האחריות היא עלייך

ההתייחסות בחוק היא ליצירת סביבה בטוחה במקומות המועדים במסגרת חובת הזהירות. כבעל עסק עליך לדאוג ליצור סביבה בטוחה עבור העובדים, הלקוחות והמבקרים בבית העסק. כלומר, עליך לוודא כי ישנם מקדמי הגנה שיפחיתו את הסבירות למקרי תאונה וחבלה של המבקרים במתקן. במידה וארע מקרה של נפילה ופציעה ויוכח כי התרשלת ביצירת סביבה בטוחה, יתכן ותצטרך לשלם פיצויים לנפגע. שימוש פסים נגד החלקה במדרגות הוא אחד האמצעים היעילים והפשוטים אשר יסייעו בהגברת בטיחות באי המתחם.

אין לראות בכתוב במאמר זה כיעוץ משפטי מוסמך. יש להיוועץ בגורם מוסמך לקבלת מידע בנוגע ליצירת סביבה בטוחה בכלל ומניעת החלקה בפרט.

פסים נגד החלקה

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: