מבזקים

ראש עיריית אשקלון תומר גלאם: "אני מבקש מכם בכל לשון של בקשה, הישמרו לנפשותיכם"

תוכן עניינים

ראש העיר קיים הבוקר הערכת מצב עם הגורמים הרלוונטיים ואמר: "אני שולח מכאן איחולי החלמה מהירה לפצועים שלנו, ולומר תודה לכוחות ההצלה והביטחון שעושים עבודת קודש"

אהרון קלפה | ה בכסלו תשעט | יום שלישי 13 בנובמבר 2018 | מערכת ישראל ניוז

מתקפת הטילים מאז אתמול לא פסחה על העיר אשקלון. לפני שעה קלה הסתיימה הערכת מצב שהתקיימה בחמ"ל עיריית אשקלון במעמד ראש העיר תומר גלאם, ראשי המכלולים ונציגי פיקוד העורף, משטרת ישראל, כב"א ומד"א.

ראש העיר תומר גלאם מסר הבוקר לתושבי אשקלון: "תושבים יקרים, יממה קשה עוברת עלינו. במהלך הלילה נהרג אדם ועוד עשרות נפצעו במתקפת הטרור על העיר. יחד עם צוותים של עיריית אשקלון, הענקנו סיוע למי שביתם נפגע וכן לפצועים הרבים. הנחתי לתגבר את מוקד 106 על מנת שתוכלו לקבל מענה מהיר לכל פנייה ובקשה לסיוע.
אני רוצה מכאן לשלוח איחולי החלמה מהירה לפצועים שלנו ולומר תודה לכוחות ההצלה והביטחון שעושים עבודת קודש. למרות הקושי, אני מאמין בחוסן של תושבי אשקלון ויודע שיחד אנחנו עומדים איתנים מול האיום של ארגוני הטרור השפלים. נחזק את ידיו של צה"ל וניתן לכוחות הביטחון את הגיבוי להכות באויבינו.
אני מבקש מכם בכל לשון של בקשה, הישמרו לנפשותיכם. חל איסור להגיע למוקדי הנפילות ויש להישאר בסמוך למרחבים המוגנים. בואו נימנע ככל שניתן מפגיעות בנפש. שיהיה לנו יום טוב יותר, ומי ייתן והשקט ישוב אלינו בהקדם".

להלן סיכום האירועים באשקלון עד כה: זוהו 6 נפילות ישירות בבניינים ובבתים ברחבי העיר. בכולן ניתן מענה על ידי כוחות הביטחון וגורמי המקצוע העירוניים (רווחה, תפעול, אחזקה, הנדסה וכדו').

בעקבות הנפילות נפצעו 61 תושבים במצב קל, 12 נפגעי חרדה, 1 במצב בינוני. פצועה נוספת במצב קשה והרוג אחד.

הלימודים באשקלון לא מתקיימים היום (שלישי). ההנחייה תקפה לחינוך המיוחד, מעונות היום והמרכזים הקהילתיים. כלל המקלטים הציבוריים המשותפים נפתחו על ידי העירייה. עיריית אשקלון פועלת במתכונת חירום וצוותים מקצועיים נמצאים בשטח ובחמ"ל העירוני כל העת.

מוקד 106 תוגבר אף הוא בנציגי שירות והוא כולל מערך של פסיכולוגים ועובדים סוציאליים למתן מענה מקצועי ויעיל. לשירות התושבים קו חירום לנפגעי חרדה 08-6792546. אגף הרווחה והשירותים החברתיים העניק פתרון של דיור חלופי לכל מי שנדרש לו מענה מסוג זה.

בעקבות המצב לא תתקיים קבלת קהל במשרדי עיריית אשקלון.

הנחיות פיקוד העורף לאשקלון אוסרות על כינוס של מעל 300 אנשים. יש להיצמד להנחיות אלו שהוכחו כמצילות חיים, להיות זהירים ולא להתקהל בזירות של נפילות – כך נשמור על החיים.

צילום מתוך דף הפייסבוק של ראש העיר תומר גלאם
צילום מתוך דף הפייסבוק של ראש העיר תומר גלאם

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: