מבזקים

אחרי 56 שנים אותרה גופתו של הטייס סגן יקיר נווה ז״ל בקרקעית הכינרת

תוכן עניינים

עשרות שנים של חיפושים הסתיימו בהכרזה על איתור שרידי גופתו של הטייס סגן יקיר נווה, שמקום קבורתו לא נודע עד כה

ישי אלבז | כ"ח בחשוון תשע"ט | יום ג' 6 בנובמבר 2018 | מערכת ישראל ניוז

לאחר עשרות שנים של חיפושים הכריז ראש אגף כוח אדם, האלוף מוטי אלמוז על איתור שרידי גופתו של טייס חיל האוויר, סגן יקיר מרדכי נווה לייפר ז״ל, לאחר 56 שנים בהן נחשב חלל צה״ל שמקום קבורתו אינו נודע.

ביום ה׳ בתאריך 25 באוקטובר 2018, במבצע שנערך לאיתור הטייס התגלו שרידי גופתו בין שברי המטוס בכנרת והם הועברו למכון לרפואה משפטית. שרידיו של יקיר ז״ל נמצאו במהלך מבצע בכנרת בהובלת חיל האוויר ובשיתוף עם אגף כוח האדם, ענף לאיתור נעדרים ויחידות נוספות.

סגן יקיר נווה ז״ל, שירת כטייס ומדריך טיסה בחיל האוויר. בשנת 1962 במסגרת טיסת הדרכה, התרסקו בכנרת סגן יקיר נווה ז״ל, מדריך בבית הספר לטיסה, ופרח טיס, סמל עודד קוטון ז״ל. פרח הטיס, סמל עודד קוטון ז״ל אותר כשנה לאחר התאונה, אולם סגן יקיר נווה ז״ל לא נמצא ומקום קבורתו לא נודע עד לעצם היום הזה.

בתאריך 16 באוקטובר 2018, החל מבצע החיפושים ה-12 במספר אחר יקיר ז״ל בכנרת. חיל האוויר ביצע את החיפושים בעזרת טכנולוגיות חדישות ומתקדמות של חברה שנבחרה על-ידי משרד הביטחון, לספק את הציוד הימי הנדרש לשאיבה מקרקעית הכנרת באתר התאונה.

לאורך השנים חיל האוויר נמצא בקשר רציף עם המשפחה השכולה ועדכן אותה בכל שלבי המבצע. פרטי הלוויתו ימסרו בהמשך.

מדובר צ"הל נמסר: "מאמץ זה הינו חלק ממחויבות ערכית ומוסרית של צה״ל באיתורם של כלל הנעדרים והשבויים, וכלל חללי צה״ל שמקום קבורתם אינו נודע".

 

 

צילום: אתר חיל האוויר
צילום: אתר חיל האוויר
חיפושים בכנרת. צילום: אתר חיל האוויר
חיפושים בכנרת. צילום: אתר חיל האוויר
צילום: אתר חיל האוויר
צילום: אתר חיל האוויר
צילום: אתר חיל האוויר
צילום: אתר חיל האוויר
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: