מבזקים

הלוחם שנטרל אתמול את המחבל בכניסה לקריית ארבע מספר על האירוע

תוכן עניינים

רגע לפני שסיים את השמירה, הבחין סמל מ' באדם שעורר את חשדו: "לא הורדתי ממנו את העיניים, לקחו לי רק כמה שניות להבין שהוא מחזיק בסכין. לא חשבתי על כלום, פשוט רצתי לכיוונו". כעת הוא מספר ומשחזר את הרגעים – מהזיהוי ועד לסיכול נסיון פיגוע הדקירה בצומת אליאס

פורסם בכתבה של עומר אלמוזנינו, מערכת אתר צה"ל | 06.11.2018

סמל מ', לוחם במסייעת גדוד 13 (גולני), תופס קו בחטמ"ר יהודה כבר חודש וחצי. את הגזרה, החולשת בין היתר על קריית ארבע ועל היישוב היהודי בחברון, הוא מכיר מהשמירות היומיומיות, הפטרולים, סיורי העומק והמעצרים הליליים לתפיסת נשקים וכספי טרור.

אתמול (שני), רגע לפני שסיים את השמירה שלו בצומת "אליאס", שנמצאת בכניסה לקריית ארבע, וידעה כבר פיגועים באירועי "גודל השעה", סמל מ' הבחין באדם חשוד: "חיכיתי בעמדה עם חבר לחילוף שמירה, וראיתי בן אדם מתקדם מהצד הפלסטיני לעבר המכוניות שבצומת".

"לא הורדתי ממנו את העיניים", מתאר סמל מ'. "פתאום ראיתי שהוא מוציא משהו צהוב מהכיס. לקחו לי רק כמה שניות להבין שמדובר בסכין. לא חשבתי על כלום, פשוט רצתי לכיוונו וידעתי שזה מה שאני חייב לעשות. כל מה שעבר לי בראש זה האזרחים בצומת שהיו בסכנה".

"בהתחלה הוא ברח ממני", ממשיך סמל מ', "החבר שהיה איתי הזעיק עזרה וצעק בקשר שיש מחבל. רציתי שהחשוד יתרחק מהאזרחים ולא יפגע בהם, אז הרעשתי כדי שיתקרב אליי".

סמל מ' זיהה את האירוע בזמן, הצליח לגרום לחשוד להגיע לעברו, ולסיים את האירוע במהירות וביעילות: "כשהוא היה במרחק של שני מטרים ממני, נטרלתי אותו באמצעות ירי מדויק לעבר הירך".
"אחרי שנטרלתי אותו התרכזתי רק בלאבטח את האזור מסביב. לא רציתי שיתקרבו עוד אנשים, ואף פעם אי אפשר לדעת אם מעורב באירוע רק בן אדם אחד", סיפר סמל מ'. לא היו נפגעים נוספים, ולאחר הנטרול, המחבל פונה לקבל טיפול רפואי.

"כשחזרתי לפלוגה ברכו אותי על העבודה המדוייקת והמוצלחת, שמחו שהצלחתי לשמור על האזרחים ועל ציר התנועה בצומת", שיתף סמל מ'. "בתור לוחם, אני תמיד דרוך לעצור את האירוע הבא. פעלתי כמו שאני יודע – המחבל נוטרל, האזרחים לא נפגעו – זה מה שחשוב

 

חייל

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: