מבזקים

בעקבות עשרות רקטות שנורו לדרום צה"ל תקף כ- 87 יעדים ברצועה

תוכן עניינים

הסלמה בדרום: עשרות רקטות נורו בליל שישי ושבת לדרום. צה"ל תקף כ-87 יעדי טרור של חמאס וג'יהאד איסלאמי. מערכת כיפת ברזל יירטה לפחות 21 רקטות. שישה נפגעים קל מחבלות שנגרמו במהלך האזעקות ויש נפגע חרדה אחד. נגרם נזק באחד היישובים

שי אלבז | י"ח בחשוון תשע"ט| 27 באוקטובר 2018 | מערכת ישראל ניוז
שיתוף: חדשות השואגים לימין

במהלך סוף השבוע היו תושבי הדרום נתונים לירי מסיבי של רקטות מעזה, במה שהחל כמתקפת טילים בערב שבת והסתיים לקראת הצהרים ביום שבת. בעקבות האזעקות הופעלה כיפת ברזל בעיר שדרות ובמועצה אזורית נגב ובוצעו כ- 20 יירוטים על ידי סוללת ברזל.

צה"ל החל לתקוף במטוסים ומסוקי קרב מטרות טרור ברצועת עזה. הערבים דיווחו על תקיפות של חיל האוויר מדרום לעיר רפיח ועל הבסיס הימי של חמאס, ממערב לעיר עזה. כמו כן, נשמעו פיצוצים באזור חאן יונס ובאזורים נוספים ברצועה.

עוד דיווחו הערבים על יותר מ- 16 נפגעים בתקיפה ליד בית החולים האינדונזי, חלקם הגדול במצב קשה. בעקבות התקיפות נפל החשמל במספר אזורים ברצועה.

ממועצה אזורית שער הנגב נמסר: "במהלך הלילה והבוקר היו מספר מטחי ירי על יישובי המועצה. אין נפגעים ולא נגרם נזק. לאחר הערכת מצב של צה"ל פורסמו הנחיות התגוננות".

מדובר צה"ל נמסר: "ביממה האחרונה ירטו לוחמי סוללת כיפת ברזל מגדוד 947 של חיל האוויר את כלל השיגורים שכוונו לשטחים בנוים בשטח ישראל מרצועת עזה".

מפקד גדוד 947, סגן-אלוף ניר מסר הערב : "מערך ההגנה האווירית ערוך בהיערכות רחבה, ימים רבים, אל מול מגוון תרחישים. גם בליל אמש הפעלנו ודרכנו את ההעירכות אל מול שיגורים רבים מרצועת עזה אל תוך שטחנו. כלל האיומים שהיו לעבר שטחים מיושבים יורטו בהצלחה מלאה. כל שאר האיומים נפלו בתוך שטחים פותחים".

סגן מפקד גדוד 947, רב-סרן אלעד הוסיף ואמר: "אנחנו ערוכים בכל יום מימות השבוע, לאורך כל השנה, בין אם זה שעות יום ובין אם לילה. בסופי השבוע האחרונים אנחנו נדרשים להיות דרוכים אפילו יותר מהרגיל ולכן אין משמעות מבחינתנו לסוף השבוע. אנחנו נמצאים באותה רמת דריכות ובאותה רמת מוכנות. המשמרות בין מרכזי ניהול היירוטים הלוחמים באתרי השיגור ובהיערכות השונה בשטח נמצאים ברמת דריכות מאוד מאוד גבוהה. אנחנו לא מופתעים, אנחנו מכינים את הכוח שלנו להיות מוכן, ולהגיב מהר מאוד בקבועי זמן מאוד מאוד קצרים. הצוותים בשטח, למרות שהם חבר'ה צעירים, מנוסים מאוד הם דרוכים ומוכנים ויודעים להגיב לכל איום. אנחנו עושים את המשימה שלנו בלהט גדול ובדריכות ושליחות גבוהה מאוד. אנחנו מוכנים להגן על אזרחי ישראל בכל מקום ובכל זמן".

 

תקיפות צהל בשבת
תקיפות צהל בשבת
צהל תוקף ברצועה
צהל תוקף בליל שישי ברצועה

תקיפה ברצועה תקיפה שישי ברצועה תקיפה בשבת

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: