מבזקים

נעצר המחבל שירה על כוח מג"ב במהלך הריסת ביתו של מוחמד קונבע שרצח את הרב רזיאל שבח

תוכן עניינים

הותר לפרסום: בפעילות מודיעינית ומבצעית של שב"כ נעצר החשוד השלישי שניסה לעצור את הריסת ביתו של המחבל שרצח את הרב רזיאל שבח ז"ל וירה על כוחות מג"ב שפעלו במקום

רות קרייתי | ו' בחשוון תשע"ט | 15 באוקטובר 2018 | מערכת ישראל ניוז

בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ולוחמי הימ"מ- היחידה ללוחמה בטרור של משמר הגבול/משטרת ישראל נעצר בליל ה-07.10.18 חשוד בעיירה יעבד בחשד לירי לעבר כוחות מג"ב במהלך הריסת ביתו של המחבל מוחמד קונבע שבעיר ג׳נין, אשר ביצע את פיגוע הירי בסמוך לחוות גלעד בתאריך ה-9 בינואר, 2018, בו נרצח הרב רזיאל שבח ז"ל. הירי הביא לפציעתה של לוחמת מג"ב באורח קל. זהו החשוד השלישי שנעצר בחודשים האחרונים בחשד לירי.

בלילה שבין ה- 23-24.04.18 ביצעו כוחות מג"ב וצה"ל את הריסת ביתו של המחבל מוחמד קונבע שבעיר ג׳נין, אשר ביצע את פיגוע הירי בסמוך לחוות גלעד בתאריך ה-9 בינואר 2018 בו נרצח הרב רזיאל שבח ז"ל.

במהלך הפעילות בוצע ירי ממקור לא ידוע לעבר הכוחות, ירי שגרם לפציעה של לוחמת מג"ב ברגלה באורח קל. לאחר הירי הלוחמת פונתה לקבלת טיפול. רפואי בבית החולים העמק בעפולה.

מאז האירוע בו נפצעה הלוחמת, פעלו בשירות הביטחון הכללי הן במישור המודיעיני והן במישור המבצעי, פעולות שהביאו כבר בתאריך 07.05.18 למעצרם על ידי השב"כ, הימ"מ וצה"ל של 2 פלסטינים תושבי ג'נין בחשד לירי.
כאמור כעת הותר לפרסום שכל החשודים המעורבים נעצרו וביניהם החשוד השלישי והמרכזי כשבביתו נמצא נשק מסוג M-16.

החשוד, תאאר ג'ראדאת, תושב יעבד בשנות ה- 30 לחייו והנשק שנמצא הועברו להמשך חקירה של גורמי הביטחון.

סגירת מעגל זו, יותר מחמישה חודשים אחרי תקרית הירי מעידה יותר מכל שבמערכת הביטחון לא פוסקים המאמצים להביא למעצרם של אלו שסיכנו את חיי לוחמינו אם על ידי ירי ואם בפעולות אחרות. בכך במערכת הביטחון וביחידת הימ"מ שניצבת בחזית המאבק בטרור מבקשים להעביר מסר חד וברור לכל אלו שביצעו ו/או מתכננים לבצע פעילות טרור – לא תוכלו להתחמק לזמן רב.

מגבניקית נפגעה בהריסת ביתו של המחבל. צילום דו"צ
לוחמת מג"ב נפצעה בזמן הריסת ביתו של המחבל. צילום דו"צ
הריסת ביתו של המחבל. צילום דו"צ
הריסת ביתו של המחבל. צילום דו"צ
הנשק שנתפס. צילום: דוברות המשטרה
הנשק שנתפס. צילום: דוברות המשטרה
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: