מבזקים

ראש הממשלה: "כיצד אני מגדיר את בצלם? חרפה כך אני מגדיר אותם"

תוכן עניינים

ראש הממשלה בנימין נתניהו שהשתתף בכנס עיתונות נוצרית בינלאומית במענה לכתבים התייחס לארגון בצלם ואמר: "כיצד אני מגדיר את בצלם? חרפה. כך אני מגדיר אותם"

שלום שי גיחז | ה בחשוון תשע"ט | 14 באוקטובר 2018 | מערכת ישראל ניוז

ראש הממשלה נשא דברים בכנס עיתונות נוצרית בינלאומית ואמר: "הביטו על מה שעושה הנשיא עבאס, הוא מתגמל מחבלים תשלום עבור רצח. ככל שהם רוצחים, כך משלמים להם יותר. יש לו חוק בספרי החוקים שלו שאומר שמי שמוכר אדמות ליהודים, יוצא להורג. ממש שלום ודו-קיום. אנשים צריכים להגיד את האמת. אתם שגרירי האמת. אתם לא רק השגרירים הטובים ביותר שיש לישראל ברחבי העולם, אתם תומכים נלהבים בשלום ואם יש דבר אחד שאני יכול לבקש מכם לעשות, זה לומר את האמת. אמרו את האמת על ההיסטוריה שלנו, על ההווה שלנו, על מי שחפץ בשלום ומי שאינו חפץ בשלום.

אתם יכולים לומר את האמת על דבר נוסף, ישראל היא דמוקרטיה איתנה. היא תומכת ומגנה על זכויותיהם של כולם: זכויות של יהודים, נוצרים, מוסלמים של כולם. אנו היחידים שעושים זאת ברדיוס רחב ביותר. אני חושב שזה משהו יוצא דופן לנוצרים כיוון שישראל היא המדינה היחידה במזרח התיכון שבה הקהילה הנוצרית משגשגת וגדלה.

זה נכון גם לגבי מה שקרה בשטחי הרשות הפלסטינית. אתם מכירים את העיר בית לחם, יש לכם קשר אליה, כמו גם לכולנו. בין היתר, יש לנו קשר למלך דוד, סיפורה של רות, אך גם סיפורו של ישו. כשאנחנו מסרנו את בית לחם לרשות הפלסטינית, האוכלוסייה הנוצרית שם הייתה בערך 80%. כיום היא מהווה בערך 20%. השינוי הזה התרחש כיוון שבשטחי הרשות הפלסטינית, כמו גם ברחבי המזרח התיכון, הנוצרים נרדפים, מופעל עליהם לחץ והם גם מוצאים להורג.

ישראל היא המדינה היחידה שמגנה על זכויות האדם של כולם. אנחנו מגינים על זכויות הדת של כולם. אנו לא מגינים רק על המקומות הקדושים לנוצרים, אנחנו מגינים על הנוצרים עצמם. הנוצרים צריכים ליהנות מהחופש לקיים פולחן כפי שהם רוצים במזרח התיכון ובכל מקום אחר. המקום היחידי במזרח התיכון שבו הם יכולים לעשות זאת הוא ישראל. אין לנו ידידים טובים בעולם מידידינו הנוצרים ואני רוצה לנצל את ההזדמנות הזו כדי להודות לכם על תמיכתכם האיתנה. אתם עומדים למען ישראל ולמען האמת, ואנו עומדים למענכם".

במענה לשאלות הכתבים הוסיף רה"מ נתניהו: "איראן רוצה לבסס את עצמה ממש ליד ישראל כדי להשמיד את ישראל. הם אומרים זאת בגלוי. אנו לא נאפשר להם לעשות זאת. אנו מגבים את המילים האלה בפעולות וזה תקף גם כעת, בימים אלה, בעודנו משוחחים. דבר לא השתנה. נמשיך לעשות את אשר עלינו לעשות כדי להגן על עצמנו נגד אלה שמנסים להשמיד אותנו".

במענה לשאלה על לארה אל-קאסם אמר רה"מ נתניהו: "לכל מדינה ולדמוקרטיות רבות יש הסדרים מיוחדים לפיהם הן מחליטות מי יכול להיכנס למדינה ומי לא. אם אתה מגיע ואתה פועל בארסיות נגד אמריקה, ואתה מנסה להיכנס לארצות הברית – יש סיכוי טוב שלא יכניסו אותך. אנשים יודעים זאת מראש. זה גם נכון לגבי רבות מהדמוקרטיות האירופאיות וזה נכון לדמוקרטיה שנקראת ישראל.

אני בטוח שהשר ארדן בדק ובחן את המקרה. ההחלטה עכשיו בטיפול בית המשפט העליון, אני לא אכנס לזה. הם יחליטו אם הם מטפלים בזה או לא. אם הם מטפלים בזה, נראה כיצד זה יתפתח. אם הם לא מטפלים בזה, היא תגורש".

ובתשובה לשאלה על "בצלם", השיב רה"מ נתניהו: "כיצד אני מגדיר את בצלם? חרפה. כך אני מגדיר אותם".

צילום: חיים צח / לע"מ
צילום: חיים צח / לע"מ
צילום: חיים צח / לע"מ
צילום: חיים צח / לע"מ
צילום: חיים צח / לע"מ
צילום: חיים צח / לע"מ
צילום: חיים צח / לע"מ
צילום: חיים צח / לע"מ
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: