מבזקים

סרט דוקומנטרי של הבמאי יוסי אשדות ייצג את ישראל בפסטיבל הקולנוע בבאלי ובאינדונזיה

תוכן עניינים

'פסטיבל הקולנוע לרוחניות, דת וחזון' שיתקיים בחודש נוב' בערים ג'אקרטה ובאלי באינדונזיה יקיים הקרנות של סרט הדוקו הישראלי "תיקון ה – למד של האר"י הקדוש" של הבמאי יוסי אשדות

אנקה גרינברג | ג' בחשוון תשע"ט | 12 באוקטובר 2018 | מערכת ישראל ניוז

הקרנת בכורה של סרט דוקו חדש מבית היוצר של הבמאי יוסי אשדות "תיקון ה- למד של האר"י הקדוש" תתקיים בישראל ב'פסטיבל הקולנוע הרוחני הבינלאומי' שיתקיים בסינמטק תל אביב בתאריכים 25-27 לאוקטובר.

עוד לפני יציאתו הרשמית זכה הסרט בפרס מיוחד בפסטיבל הקולנוע "RIETI & SABINA FILM FESTIVAL" בעיר ריאטי באיטליה שם הוקרן ב 22 בספטמבר.

הסרט "תיקון ה – למד של האר"י הקדוש" מגולל מסע מצולם של רב משפיע בקהילת "סתרי חיים" ואנשים מן היישוב אשר מבצעים את "התיקון" בדרך של טבילה ובמטרה להיטהר בארבעה מקורות מים, החל מזריחת השמש ועד השקיעה, מצפון בכנרת, דרך ים התיכון במרכז, ים המלח וים סוף שבדרום. תיקון הלמ"ד מתקיים מזה מספר שנים ועבר מפה לאוזן בקרב חילונים ודתיים כאחד. הבמאי יוסי אשדות שמע אודות התיקון שבו נטל חלק אחד ממכריו וכך נולדה אצלו ההחלטה לתעד את הסיפור.

הסרט פותח עם קטעי ארכיון מקוריים של מפגש גורלי עם רב ממוצא תימני החושף בפני תלמידו כתבים עתיקים ובהם סודות קבליים לכתיבת קמעות בכתב של מלאכים, הסרת כשפים, קליפות ועין הרע. גילויים רוחניים אלו הביאו את הרב מ'סתרי חיים' לחשוף בכתבי הקודש את "תיקון ה – למד' של הארי הקדוש" מגדולי המקובלים של א"י במאה ה 16.

זהו סרט שבו השפה המדוברת מתעדת ונותנת מקום למימד ולהסבר רוחני להיות נוכחים מתחילתו ועד סופו. בעולם בו העיסוק ב'תיקון עולם' ו'תיקון פנימי' מוצאים ביטוי בקרב קהלים רחבים הסרט בא לבטא תיקון רוחני שמטרתו להוריד על העולם שפע רוחני וגשמי שיגביר את האור על פני החושך.

צילום: ערן כהן. עורך: צחי כהן. צילומי אוויר: אביב קגן. מוסיקה: ביילא כהנא. שיווק: נועה רול – קשרל. מפיק: אלכסנדר כהנא. תסריט ובימוי: יוסי אשדות.

לצפיה בפרומו :  https://vimeo.com/286787440 

 

נועה רול קשרל נציגת הסרט מקבלת את הפרס בפסטיבל ריאטי באיטליה
נועה רול קשרל נציגת הסרט מקבלת את הפרס בפסטיבל ריאטי באיטליה
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: