מבזקים

דנמרק: נשיא המדינה ביקר היום בקרן בקרן נובונורדיסק הבינלאומית

תוכן עניינים

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, המשיך היום את ביקורו בדנמרק והתארח בקרן נובונורדיסק הבינלאומית, שתורמת לצמיחה כלכלית ולפתח סביבות ידע מבוססות

שלום שי גיחז | א' בחשון תשע"ט | 10 באוקטובר 2018 | מערכת ישראל ניוז

קרן נובונורדיסק נותנת חסות למעל לשמונים שיתופי פעולה בין חוקרים דנים לחוקרים ישראלים בתחום הרפואה והביוטכנולוגי. בין יתר שיתופי הפעולה של הקרן במדינת ישראל גם שתי קבוצות מחקר באוניברסיטת קופנהגן המשתפות פעולה עם מכון ויצמן למדע, מענקים תומכים בשיתוף פעולה עם בית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים ועם אוניברסיטת תל אביב ומענק לפיתוח ויישום של ניסוי קליני בהיקף של 5 מיליון אירו בבית החולים האוניברסיטאי בקופנהגן ובמרכז הרפואי הדסה.

יו"ר נובונורדיסק לארס רובין סורנסן, הציג בפני הנשיא את הרקע להקמת החברה ואת פריסת ההשקעות הרפואיות שהיא מבצעת בעולם. הנשיא הודה להנהלת הקרן על הסקירה והביע את תקוותו כי שיתופי הפעולה המדעיים והרפואיים בין חוקרים, מדענים ויזמים משתי המדינות ימשיכו ויתפתחו.

מוקדם יותר היום, ערכו ראש עיריית קופנהגן פרנק ג'נסן וראש הרשות לפיתוח אזורי בעיר סיור מושט לנשיא ורעייתו במוקדי הפעילות המרכזיים. במהלך המפגש סקרו השניים בפני הנשיא את האתגרים המרכזיים העומדים בפני העיר ואת תכניות פיתוח העיר והנמל לשנים הקרובות.

מחר, יהיה נשיא המדינה אורחם של ראש ממשלת דנמרק לארס לוקי רוזמוסן, כנסיית גיללג'י והמועצה האזורית גריבסקוב בטקס האזכרה לציון 75 שנים להצלת למעלה מ- 7000 מבני הקהילה היהודית הדנית, מהרדיפות הנאציות והבאתם לשוודיה באוקטובר 1943. טקס ההנצחה והזיכרון יתקיים בכנסיית גיללג'י בה הוסתרו מאות יהודים וישתתפו בו נציגי הקהילה היהודית בדנמרק ובכירים נוספים.

צילום: חיים צח / לע"מ
צילום: חיים צח / לע"מ
צילום: חיים צח / לע"מ
צילום: חיים צח / לע"מ
צילום: חיים צח / לע"מ
צילום: חיים צח / לע"מ

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: