מבזקים

חשיפה: מחבלים משתמשים באש חיה נגד צה"ל בגדר הרצועה

תוכן עניינים

אושר לפרסום בעקבות חשיפה ראשונית בישראל ניוז: התגלה האקדח המעשן. מחבלים משתמשים באש חיה כנגד חיילי צה״ל בגבול רצועת עזה

רן לוי | א' בחשוון תשע"ט | 10 באוקטובר 2018 | מערכת ישראל ניוז

בסרטון ווידאו שמפרסמים הערבים ברשתות החברתיות, ניתן לצפות בזמן העימותים בשימוש בירי נשק חי לעבר חיילי צה״ל, בזמן מתוזמן עם חדירת המחבל לשטח ישראל, מחבל שהצית את העמדה הצבאית.

ביום שני, בתאריך 08/10/2018 מחבלים מעזה התפרעו כהרגלם בגדר הגבול סמוך לחוף זיקים. המחבלים הרסו את הגדר, חדרו לתוך שטח ישראל והציתו עמדה צבאית. כל ההתפרעות של המחבלים בחצי השנה האחרונה בעוטף ישראל, מלווה בתיעוד וידאו מהצד העזתי. כמובן סרטים אותם הם עורכים, אך תמיד מראים את מה שמתרחש באמת.

עדות חשובה מאוד ככל הנראה התפספסה להם הפעם, ובפעם הראשונה התגלה האקדח המעשן. זוהי עדות ראשונה לשימוש בנשק חם, שעושים המחבלים בעזה כנגד כוחות צה״ל הפרוסים בעוטף ישראל.

כזכור לכם, בסוף שבוע שעבר, כולנו נחשפנו לעדותו של חייל צה״ל המוצב בגבול עוטף ישראל ובו הוא טוען כי המחבלים בעזה יורים עליהם בנשק חם, מתוך ההמון המתפרע. כמובן שלא התקבל על טענה זו אישור משום מקור אחר, גם לא אישור ממקורות צבאיים רשמיים.

עכשיו ניתן להוכיח בוודאות כי עדותו של החייל האלמוני נאמנה למציאות. היא אמיתית ומאוד מדאיגה. זוהי עליית מדרגה שמשנה את כללי המשחק, חייבת להשתנות ולהביאה לידיעת הציבור.

תגובת דובר צה"ל : "בהפרות הסדר האלימות שהתקיימו אתמול בסמוך לגדר המערכת בחלקה הצפוני של רצועת עזה השתתפו אלפי מתפרעים. במהלך הפרת הסדר הסבו המתפרעים נזק לגדר הביטחון הישנה, שנמצאת בשטח הפלסטיני והציתו אותה (לא הייתה חדירה לשטח ישראל או פגיעה בתשתית ביטחונית פעילה באירוע זה).

המתפרעים השליכו מטענים ורימוני רסס, הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר לוחמי צה״ל. כמו כן, אחד המתפרעים חצה לשטח ישראל לזמן קצר, הצית באמצעות בקבוק תבערה עמדה צבאית נטושה הסמוכה לגדר, העמדה הוצתה וכבתה מיד. אין נפגעים ונגרם נזק לרשת הסוואה בלבד.
במהלך הפרת הסדר האלימה פעלו הלוחמים למניעה של חדירה רחבה לשטח הארץ. מדיניות הפעלת הכוח למול פגיעה בתשתיות ביטחוניות וחדירה לשטח ישראל ברורה וממומשת באופן יום יומי בחודשים האחרונים.
האירוע נשלט בתצפית ובאש מתחילתו ועד סופו ובשום שלב לא יצא משליטה, הלוחמים פגעו בעשרות מתפרעים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות וירי לעבר הפורעים בהתאם להוראות הפתיחה באש.
כוחות צה״ל ימשיכו לפעול להבטחת ביטחון תושבי האזור, למול ניסיונות טרור שונים, כפי שעושים כל העת".

הכותב רן לוי הוא רס"ן במיל'

 

צילום מסך
צילום מסך
צילום מסך
צילום מסך

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: