מבזקים

האדמו"ר יאשיהו פינטו התאושש מהניתוח וממשיך ללמד תורה ברחבי ארה"ב

תוכן עניינים

מרן, האדמו"ר יאשיהו פינטו שעבר ניתוח קשה לפני כחודש, ממשיך כעת בפעילות הקודש לזיכוי הרבים ברחבי אמריקה

בן ציון עטיה | כ"ח בתשרי תשע"ט | 7 באוקטובר 2018 | מערכת ישראל ניוז

התרגשות רבה בקהילת שובה ישראל בניו יורק עם בואו של כ"ק האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו שטרח במיוחד במוצ"ש למסור שיעור תורה בקהילה הקדושה במנהטן למרות חולשתו הרבה. מרן האדמו"ר פינטו ציין במהלך דבריו כי הצטער צער רב שלא הספיק להגיע לאחד השיעורים שבוע שעבר, כי היה צריך לנדוד לדרום אמריקה לתת שיעור.

האדמו"ר פינטו ציטט בראשית דבריו מדברי החתם סופר כי הקב"ה נתן ליהודי כוח שאין לאומות העולם תוספת שבה בורך רק ליהודים ולא לאומות העולם.

מדברי האדמור: "הקב"ה חנן את היהודי בחכמה ומי שמתעל את החכמה לדברים טובים – בא על שכרו. וכך משה הצליח להכניע את מלאכי השרת בוויכוח על מתן התורה".

האדמו"ר ציין בדבריו את הבל שבחמישים שנה הצליח לתקן את מעשיו. הרב עורר בדבריו להתחזק בעבודת המידות, בשמירת העיניים ובעשיית מצוות. אל תתלהבו שטוב לכם,תנצלו את זה לעשות טוב לבורא יתברך.

האדמו"ר ציין על מהות של נח, יש הדורשים לזכות ויש לגנאי. אם היה בדור אחר היה איש פשוט. נח נטע כרם. על פי האר"י הקדוש עם ישראל נקרא כרם (כרמי שלי) נח רצה לייסד את הכרם הראשון של עם ישראל. נח נכנס לתיבה לקח איתו זרעים של יין, ומדוע? כשיצא מהתיבה נטע אותם באדמה , באותו ים העץ גדל וסחט את היין, והכל באותו יום, השטן פיתה את נח והציע לו שותפות בכרם – השטן לקח את החלק שלו בשותפות, שחט חזיר וערבב עם דם של אריה וקוף וכבש. נח ניאות להצעה. ומה שקורה לאדם אחר כך, בהתחלה אדם נהיה כמו כבש, אחר כך נהיה קוף חזיר ומתנהג כמו אריה. וביאר האדמו"ר כי נח רצה לעשות מעשה טוב – לתת את הדם של הכבש. אך נח הדרדר לדברים חמורים ואיבד עולם ומלואו.

על דור המבול אמר האדמו"ר כי חטאו בתאוות ועריות. ויש יצר הרע של דעות נפסדות. דעות מקולקלות. דור המבול היה דור של תאווה. הקב"ה תיקן את העולם כמו מקווה והחריב את העולם עד היסוד. עשר דורות אחר כך קם בשנער בבבל דור ההפלגה. כמה קבוצות התווכחו כיצד יתמרדו בקבה ורצו להגיע עד השמיים באמצעות הקמת מגדלים. וזה נקרא דעות נפסדות. הקבה העניש אותם ובלבל את השפה, וגם יצאו דברים טובים התלמוד בבלי. בבבל גדלו תמרים שממתקים את השכל כדי שעם ישראל יוכל להבין את דברי הגמרא. לשיעור השלם כנסו ללינק בדף הפייסבוק של הרב יאשיהו פינטו שליט"א

 

צילום: מערכת שובה ישראל
צילום: מערכת שובה ישראל
צילום: מערכת שובה ישראל
צילום: מערכת שובה ישראל   

 

 

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: