מבזקים

נשיא המדינה: "כולנו מאוחדים בקרב כנגד הסרטן שמכה ומתפרץ לדלתות כל שבט"

תוכן עניינים

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ורעייתו נחמה השתתפו הערב באירוע של האגודה למלחמה בסרטן לקראת מבצע 'הקש בדלת' שיתקיים בשבוע הבא ואירחו בבית הנשיא ילדים ובני נוער שמחלימים מהמחלה

שלום שי גיחז | כ"ח בתשרי תשע"ט | 7 באוקטובר 2018 | מערכת ישראל ניוז

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ורעייתו נחמה, הודיעו הערב (יום ראשון 7.10.2018) על פתיחת שנת הפעילות של האגודה למלחמה בסרטן, תשע"ט ועל מבצע הקש בדלת שיערך בשבוע הבא. הטקס המרגש נערך בבית הנשיא בירושלים בהשתתפות ילדים ובני נוער חולים ומחלימים. בפתח דבריו הביע הנשיא זעזוע וצער על הפיגוע הנורא שהתרחש הבוקר. הטקס כלל הופעה של הזמרת רוחמה רז שהתמודדה עם מחלת הסרטן וברכה מרגשת של הנערה אסיל אבו אלניל, בת 15 מהגליל בשם תלמידי ישראל, שסיפרה על התגייסותה לסייע במבצע הקש בדלת שמובילה האגודה למלחמה בסרטן.

מדברי הנשיא: "כולנו מאוחדים בקרב כנגד הסרטן שלדאבוננו מכה ומתפרץ לדלתות כל שבט ושבט בחברה. הסרטן שאינו מבדיל בין יהודי, מוסלמי או נוצרי בין גברים לנשים, בין גדולים לקטנים. הסרטן שאינו מרחם על עשירים כמו על עניים לא מדלג על המרכז ולא על הפריפריה".

באירוע המסורתי שנערך בבית הנשיא, נכחו יו"ר האגודה למלחמה בסרטן, פרופ' אליעזר רובינזון, סגן יו"ר האגודה, ליאון רקנאטי, מנכ"ל האגודה האמריקאית לחקר הסרטן, ד"ר מרגרט פוטי, יו"ר ועדת המחקר של האגודה למלחמה בסרטן, פרופ' אלי פיקרסקי, ילדים ובני נוער המתמודדים עם מחלת הסרטן ובני משפחתם וכן מתנדבי האגודה מכל הארץ. הטקס נערך בהנחיית מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן, מירי זיו, שגם סקרה את פעילותה של האגודה ואת תרומתה לעלייה בשיעורי ההישרדות ולירידה בשיעורי התמותה בישראל.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין אמר בטקס: "בפתח דבריי, אני רוצה להביע את הזעזוע והצער הרב, מהפיגוע הנורא שהתרחש הבוקר באזור התעשייה ברקן. ליבנו עם משפחות ההרוגים, זיו חג'בי וקים לבנגרונד-יחזקאל, ואנו מתפללים לשלום הפצועה. זו לא הייתה רק התקפה על אנשים חפים מפשע, אשר חיים את חיי-היומיום שלהם. זו הייתה גם התקפה על האפשרות של ישראלים ופלסטינים להתקיים יחד, בדרכי שלום. אני קורא להנהגה הפלסטינית לגנות את הפיגוע הנפשע הזה ולפעול גם בכוחותיהם ללכידת המחבל והמסייעים לו. תחזקנה ידיהם של אנשי הרפואה אשר הגישו סיוע מהיר ומציל חיים במקום, ושל כוחות צה"ל וכוחות הביטחון הדולקים אחר המחבל ומסייעיו. לא נשקוט עד אשר נמצה את הדין עם כל אחד ואחד מהם".

נשיא המדינה המשיך והוסיף: "ובמעבר חד למלחמה קשה אחרת, אני מתכבד לפתוח היום את שנת הפעילות של האגודה למלחמה בסרטן. מתנדבות ומתנדבים ואחרונים חביבים אתם החולות והחולים, בני נוער, ילדים ומבוגרים. אתם שכבר החלמתם ואתם שבעזרת השם, תחלימו במהרה, מכובדי כולם. נחמה ואני מודים על הזכות שניתנה לנו לפתוח את שנת הפעילות של האגודה למלחמה בסרטן. את המבצע שהפך למסורת ישראלית, מבצע הקש בדלת. כל ישראל ערבים זה בזה. למדנו בתלמוד, מבצע הקש בדלת הוא מופת של ערבות הדדית, כל אזרחי ישראל ערבים זה לזה. כולנו מאוחדים בקרב כנגד האויב המשותף , הסרטן שלדאבוננו מכה ומתפרץ לדלתות כל שבט ושבט בחברה. הסרטן שאינו מבדיל בין יהודי, מוסלמי או נוצרי בין גברים לנשים, בין גדולים לקטנים. הסרטן שאינו מרחם על עשירים כמו על עניים לא מדלג על המרכז ולא על הפריפריה. וכולנו מאוחדים ונחושים להיאבק בו ובראש, אנשי האגודה למלחמה בסרטן, הרופאים והחוקרים, שנלחמים בו יומם ולילה".

הנשיא הדגיש בדבריו: "מי שחי בשנת 2018 ופוגש במחלת הסרטן לא יכול שלא להיות קצת מתוסכל. המדע והטכנולוגיה טיפסו לפסגות שלא יאומנו. רק לאחרונה קראנו על דגם של מכונית מעופפת. היום באמצעות המכשיר הסלולרי החכם כל ילד יכול לדבר, לראות ולשמוע את חברו בקצה השני של העולם. ומידע בלתי נתפס בכל תחום נמצא בקצה האצבע, במסך המגע. גם הרפואה קפצה בכמה רמות. הרופאים היום מסוגלים לחולל פלאים ויש בידיהם כלים טכנולוגיים יישומיים שלפני עשר ועשרים שנים היו רק בגדר חלום. רק השבוע זכו בפרס נובל לרפואה חוקרים מארצות הברית ומיפן, שפיתחו טיפולים חדשניים בסרטן הריאות והעור, טיפולים הגורמים למערכת החיסונית להילחם במחלה אבל עוד ארוכה הדרך. אכן, יש ניסיונות מתמידים, נכון, הסיכויים לנצח בקרב הולכים וגדלים ויש יותר ויותר הצלחות אבל את המפתח להכריע את הסרטן על סוגיו השונים והמגוונים עוד לא מצאנו".

לסיום אמר הנשיא: "מכובדי, התסכול הזה לא צריך לרפות את ידינו. לצד המאבק האקטיבי עלינו לזכור שבמאבק בסרטן, ההגנה הטובה ביותר היא המניעה. חלק מנפגעי המחלה יכלו להימלט מהסטטיסטיקה. נפגעי סרטן הריאות למשל, שהוא כיום הסוג הנפוץ ביותר של המחלה בקרב הגברים הערבים בישראל והשלישי הכי נפוץ בקרב נשים וגברים יהודים בארץ, יכלו ברובם לחיות חיים טובים יותר, לולא מגפת העישון. מגפה שעדיין פושה בנו גם בגילאים צעירים. ולצד העישון, כמובן אכילה לא בריאה, אורח חיים לא בריא, חשיפה מוגברת ולא מוגנת לשמש, ועוד ועוד גורמים שמניעתם תציל חיים. אם נפעל – נציל חיים ! ויש לנו מה לפעול. אנחנו יכולים לשמור על הפתח לבנות מחסומים, להציב לסרטן מכשולים לראות במאבק למען הבריאות – משימה לאומית ולהילחם בגורמים מעצימי סרטן. בידינו הדבר. אני מבקש לחזק אתכם ילדות וילדים ולשלוח מכאן תמיכה גדולה ועמוקה לכל הישראלים הנאבקים. אנחנו אוהבים אתכם ומחזקים אתכם מתפללים ומייחלים שהחיים ינצחו ותוכלו להמשיך בחייכם בשמחה ובשלום. תודה לאנשי האגודה, ומי ייתן וכולנו נפתח את הדלת ואת הלב".
ד"ר מרגרט פוטי, מנכ"ל האגודה האמריקאית לחקר הסרטן הייתה אורחת הכבוד בטקס בבית הנשיא ובנאום אוהד ישראל בטקס אמרה כי: "המחויבות של החוקרים, הרופאים ושאר נותני שירות בתחום הבריאות בכל התחומים של מחלת הסרטן – אקדמיה, תעשייה, ממשל, ארגוני חולים וארגונים ללא כוונות רווח, כגון האגודה למלחמה בסרטן, וכן התמיכה האיתנה של הציבור במדיניות שלנו, מהוות הבטחה עצומה לשינוי המסלול של קבוצת המחלות ההרסניות הנקראות סרטן".
האגודה למלחמה בסרטן היא ארגון ללא כוונות רווח הפועל בכל החזיתות, לקידום המחקר, דרכי המניעה, שיפור דרכי הטיפול והשיקום של החולים והמחלימים, הודות לתרומות הציבור בלבד וללא כל מימון מתקציב של משרד ממשלתי כלשהו. הפרויקטים בהם משקיעה האגודה למלחמה בסרטן נקבעים על ידי ועדות מקצועיות שחברים בהן בהתנדבות נציגים ממיטב אנשי הרפואה והמחקר ברחבי הארץ, והם נבחנים בקפידה, לאחר שיקול דעת מקצועי וענייני ברמה הלאומית. באגודה למלחמה בסרטן פעילים בקהילה המקומית כ-3,500 מתנדבים הפרוסים בכ-70 סניפים בכל רחבי הארץ, השותפים לקידום המאבק בסרטן באזור מגוריהם.

 

צילום: ישראל הדרי
צילום: ישראל הדרי
צילום: ישראל הדרי
צילום: ישראל הדרי
צילום: ישראל הדרי
צילום: ישראל הדרי
צילום: ישראל הדרי
צילום: ישראל הדרי
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: