מבזקים

האלוף מוטי ברוך מונה למפקד הגיס המטכ"לי ובית הספר לפיקוד

תוכן עניינים

טקס החלפת מפקד הגיס המטכ"לי ובית הספר לפיקוד, שליטה ומטה מבצעי התקיים במחנה עמנואל. האלוף מוטי ברוך החליף את האלוף יוסי בכר

רות קרייתי | כ"ה בתשרי תשע"ט | 4 באוקטובר 2018 | מערכת ישראל ניוז

האלוף מוטי ברוך מונה למפקד הגיס המטכ"לי ובית הספר לפיקוד, שליטה ומטה מבצעי במחנה עמנואל. טקס ההחלפה נערך במעמד מפקד זרוע היבשה, אלוף קובי ברק, מפקדים, בני משפחה ומוזמנים נוספים. אלוף מוטי ברוך נכנס לתפקידו ומחליף את אלוף יוסי בכר, אשר כיהן בתפקיד במהלך ארבע השנים האחרונות.

מפקד זרוע היבשה, אלוף קובי ברק אמר: "בטקס הקמת בית הספר אמרתי כי 'בית הספר יקבע רף חדש בתחום המקצועיות ביבשה, כאן תהיה הכתובת הצה"לית המקצועית למושג הנפוץ של מפקדה, וכישורי מפקד להפעלתה'. לאחר שנתיים אני קובע כי רוב המטרות והיעדים הושגו, ואנחנו נמשיך לפעול להשיגם. בצה"ל בכלל, וביבשה בפרט, מתרחשת מהפכה, לא פחות, בעקבות הקמת בית הספר. איך עושים שינוי כזה? כמו תמיד, קודם כל בקביעת המפקד שיוביל מהלך מסוג זה. יוסי, כפי שהובלת אלפי חיילים אל מול אויב – באומץ לב, במקצועיות, במסירות ובמנהיגות יוצאת דופן, כך גם הובלת את הקמת בית הספר וביסוסו. טביעות אצבעותייך ניכרות בכל פינה בצה"ל בתחום זה. מוטי, קבלת הפיקוד על בית הספר לפו"ש ועל הגיס המטכ"לי היא ללא ספק, נקודת השיא לשירות מורכב, מאתגר ומרשים. אני בטוח כי הניסיון הרב שצברת בתפקידי פיקוד ותפקידי מטה יסייעו לך רבות גם בתפקידך זה".

מפקד הגיס המטכ"לי ובית הספר לפיקוד, שליטה ומטה מבצעי היוצא, אלוף יוסי בכר סיכם את כהונתו ואמר: "לפני שנתיים ושלושה ימים עמדנו כאן בהרכב דומה – בטקס הקמת בית הספר לפו"ש. בית הספר והמגמות ימשיכו להיות הבית המעשי והמקצועי למפקדות ולמפקדי היבשה – הצלחתם היא הצלחתנו, רק רוח שכזאת תוביל למקום הנכון את עיסוקיכם ומכוונתכם לדרך הפעולה הנכונה. מפקדנו, אלוף קובי ברק, תודה על חופש הפעולה, קור הרוח ברגעים קשים ועל היותך חבר.

מוטי, קח את צוות האנשים המדהים העומד כאן לפנינו ותמשיך אתה ככל יכולותיך במשמרת שלך. משוכנע אני כי במקצועיות גבוהה, השקעה אינסופית, יכולת אלתור ורתימת כוחות נוספים תוכל ביחד עם אנשיך החדשים לעמוד באתגרים. רגעים אלה הינם הרגעים האחרונים שלי בשירות הסדיר בצה"ל, בשלבים רבים במהלך שירותי ראיתי עצמי מסיים את השירות – מעולם לא האמנתי כי השירות שלי יימשך 35 שנים. השירות היה לי דרך חיים, קיבלתי הרבה יותר משנתתי. אמשיך לתרום בשירות המילואים ככל שאדרש, הצבא והמדינה הם החשובים מכל".

מפקד הגיס המטכ"לי ובית הספר לפיקוד, שליטה ומטה מבצעי הנכנס, אלוף מוטי ברוך אמר: "אני עומד נרגש נוכח המעמד וקבלת הפיקוד על ביה״ס. אומנם עבורי זו אינה זכות ראשונים, אך ברור כי המלאכה לא תמה ולפנינו אתגרים רבים. בהם חיזוק היסודות, המשך פיתוח התחומים עליהם מפקד בית הספר, בראשם הכשרת המפקדים וכשירות המפקדות. בראייתי ובהמשך לרעיון הקמת בית הספר לאימון והכשרת המפקדים והמפקדות, תחת קורת גג אחת, בסביבה מורכבת, מחייבת אותנו למצות את יכולות היבשה יחד עם יכולות רב-זרועיות ורב-ארגוניות, באווירה אשר מדמה מצב מלחמה. זהו האתגר והמשימה המרכזית העומדת לפתחנו. אין לי ספק כי איכות האנשים והידע המקצועי הרב שהם אוצרים בתוכם יאפשרו לנו לעמוד באתגרים אלה ואחרים. יוסי חברי היקר, זכות הראשונים, שמורה לך, אתה האיש שהפכת חזון למציאות, בדרך לא ויתרת על אף פרט. כהרגלך, פעלת במרץ רב להוציא את הדברים לפועל מן הרגע הראשון ועד לשעות האלה, יעידו אנשי בית הספר ויותר מכך היחידות המתאמנות, הרוח והסטנדרטים הגבוהים שאתה תבעת מעצמך ומהאנשים, בתכנון ובביצוע של כל דבר ודבר, בשמי ובשם כלל המשרתים בבית הספר תודה והערכה רבה".

 

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: