מבזקים

רשלנות רפואית – יש סיכוי לקבל פיצוי

תוכן עניינים

בשנים האחרונות מוגשות יותר ויותר תביעות בבתי המשפט בישראל בגין רשלנות רפואית. לא מדובר בתופעה שכשם שהגיעה כך היא תחלוף. מדובר בעלייה במודעות של החולים ובהבנת הזכויות כי מגיע להם לקבל טיפול רפואי הולם.

לא פשוט להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית. לצורך כך יש להציג ראיות כי אכן הייתה כאן רשלנות, יש להוכיח את הקשר בין הנזק שנגרם לחולה לבין הרשלנות שהייתה. הרשלנות הרפואית כוללת תחת הגדרתה רשימה ארוכה של מעשים כאשר חשוב להכיר היטב את כל הנושא על מנת שניתן יהיה למצות את מלוא הזכויות בכל מקרה של רשלנות רפואית. לשם כך מומלץ לפנות אל עורך דין רשלנות רפואית.

מהי רשלנות רפואית?

לפני הכול חשוב שנגדיר מה נכלל בעצם תחת ההגדרה של רשלנות רפואית. מסתבר שהרבה מאוד…

אך לפני שאתם מעיינים ברשימה הבאה ורצים להגיש גם כן תביעה כלשהי בגין רשלנות רפואית הקשורה איכשהו לאחת מהדוגמאות שנמנה להלן, חשוב שנסייג ונציין כי במקרים אשר בהם הייתה רשלנות אך היא לא הסבה נזק למטופל, לא ניתן יהיה להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית יכולה להיות:

  • רשלנות באבחנה רפואית.
  • רשלנות בכתיבת מרשם לא נכון או מתן תרופה שאינה מתאימה.
  • רשלנות הבאה לידי ביטוי באי ביצוען של בדיקות הנדרשות לצורך מתן אבחנה רפואית.
  • רשלנות בניתוח.
  • רשלנות בהיריון או בלידה שגרמו נזק לאם או לעובר.
  • רשלנות שגרמה נזק לחולה ועוד.

לפני שפונים להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית, חשוב מאוד להתייעץ עם גורם רפואי כמו גם עם עורך דין רשלנות רפואית אשר בקי בתחום הספציפי על מנת לבדוק כי יש טעם בהגשת התביעה.

ישנם מקרים נוספים אשר בית המשפט הכיר כי הם גם כן עשויים להוות עילת תביעה לרשלנות רפואית. כמו לדוגמא – אי קבלת הסכמה מראש מצד החולה לביצוע הטיפול או הפעילות הרפואית, תוך הצגה ברורה של כל האפשרויות החלופיות על הסיכונים הכרוכים בכל אחד מהם. עילה זו מכונה בשפה המשפטית – פגיעה באוטונומיה של החולה או דוקטורינת ההסכמה מדעת.

מבחינת נטל ההוכחה, חשוב לדעת כי בכל מקרה של אי שמירה על מידע רפואי או פגיעה ברישומים רפואיים, אם זה בניגוד להוראות החוק כמו גם הוראות תקנות בריאות העם, או אז עשוי הדבר להיחשב כנזק ראייתי ובית המשפט יורה על היפוך נטל הראיה.

על מנת שניתן יהיה להתמודד עם כל הנושא ולמצות את הזכויות, יש לפנות אל עורך דין שמכיר את התחום.

Medical malpractice - there is a chance

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: