מבזקים

לחדש ולרענן את הרהיטים לקראת החגים

תוכן עניינים
אקלקטיקו שיפוץ רהיטים

לא טסתם לחול בחגים? משעמם ויש לכם הרבה זמן פנוי בבית? מחפשים פעולה מעניינת שתאגד ותלכד את כל בני המשפחה? מה דעתכם על לחדש ולשדרג את הרהיטים שלכם?!

נשמע מסובך..?  לא בהכרח.

לפניכם כמה טיפים שבעזרתם תוכלו בקלות לבצע חידוש ושיפוץ רהיטים שקיימים אצלכם בבית שלא מעט פעמים צוברים אבק או נמצאים במחסן הביתי,הגיע הזמן לתת קצת מעוף ליצירה שבכם, להעסיק את הילדים ולגרום לרהיטים ולבית שלכם לקבל מראה חדש.

שלב התכנון: אל תתחילו ואל תקנו כלום לפני שתתכננו! לאחר שהחלטתם על הרהיט או הרהיטים אותם תרצו לחדש, נסו למצוא השראות מאתרי אינטרנט שונים המציגים עיצובי בתים מעניינים, סקאלות של צבעים, תמונות של כל מני רהיטים וכדומה..

המבחר הוא עצום! אתם יכולים לשנות צבע, לשלב צבעים, להדביק טפטים, להחליף ידיות, רגליים, צירים.. והרשימה עוד ארוכה- בעצם, כל העולה על רוחכם.

את סערת המוחות סיימו בסקיצה על דף עם שרטוט הרהיט, מידות, צבעים וכל מה שקשור לחידושו.

שלב ההכנה: עכשיו. כאשר נסגרתם על הכיוון הגיע הזמן להכין ולקנות את הכל. ההכנה מראש תמיד תחסוך לנו זמן, כסף והפתעות לא נעימות במהלך העבודה. הכינו מקום המיועד לעבודה: חצר, מרפסת, או חדר שבו לא ישנים במקרה והחלטתם להשתמש בצבע.

כלים וחומרים נדרשים:

יריעת ניילון גדולה, מסקינג טייפ וסכין יפנית יעזרו לרצפה לא להתלכלך.Eclectico

ניירות זכוכית המיועדות לעץ בעלות גרעין גס ועדין, צבע אטום או שקוף ליישום על עץ, מברשת, רולר ספוג קטן, חומרים ממיסים כגון אצטון, ברגים, מסמרים וכלי עבודה אפשר לקנות בכל חנות עשה זאת בעצמך.

במידה והחלטתם לעטוף רהיט במדבקת טפט, כל שתצטרכו זה סכין חיתוך טובה, סרגל וסמרטוט לח. בתהליך זה שלב המדידה והתכנון של הרהיט והמדבקה מראש הוא החשוב ביותר!

שלב הביצוע: זהו! הכל מוכן! אפשר להתחיל לעבוד. נעליים סגורות, כפפות, מסכת אבק ומשקפי מגן כי הבטיחות חשובה!

השלב הראשון הוא שלב הליטוש וההכנה לצבע: שייפו עד כדי קבלת משטח חלק ואחיד, תחילה בנייר גס ולסיום בעדין, זה גם הזמן לאטום חורים, לבצע תיקונים, להוריד ידיות, לעטוף צירים וכדומה..

נגבו טוב מאבק! כדי למנוע מהגרגירים לבלוט לאחר הצבע.

ככל שתשקיעו בליטוש כך הצבע ייתפס ויכסה יותר טוב את העץ.

חשוב לדלל את הצבע לפי הוראות היצרן, אם אינכם בטוחים שאלו את הנציג ממנו קניתם את הצבע.

את הצבע מיישמים בשכבות, שתי שכבות אמורות להספיק, כאשר ביניהם  הפסקה של 10 דקות, ובכיוון צביעה אחיד כדי להימנע מסימני מריחה או אזורים שלא נצבעו.

צבעו במקום מאוורר וחכו לייבוש מלא לפני שתחזירו את הרהיט לשימוש.

טיפ נוסף: למי שהחליטו לשלב 2 צבעים או יותר על אותו רהיט: תכננו מראש איזה צבע יצבע ראשון, ולאחר ייבוש מלא כסו אותו בעזרת נייר ומסקינג טייפ ואז יישמו את הצבע הבא בתור. כדי לקבל גימור מושלם, בסוף יש ללטש מעט את המשטח עם נייר עדין וליישם שכבת צבע שקוף (לכה)

עבודה נעימה (:

 

הטיפים נכתבו באדיבות סטודיו אקלקטיקו Eclectico המתמחים בשיפוץ, שימור וחידוש רהיטים מעץ

לפרטים נוספים ויצירת קשר מוזמנים להצטרף: https://www.facebook.com/studioeclectico

לאינסטגרם הרשמי של הסטודיו מוזמנים לעקוב: https://www.instagram.com/studio_eclectico

 

אקלקטיקו שיפוץ רהיטים

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: