מבזקים

מחאת הגמלאים: עצרת מחאה המונית תתקיים היום בצהרים בגני יהושע

תוכן עניינים

שלושה עניינים בוערים נמצאים כעת בסדר היום של משפחות השוטרים, הסוהרים והגמלאים: הקמת איגוד ארצי, הקמת ועדת חקירה ממלכתית וקבלת תוספת העדר בטחון תעסוקתי, לקראת עצרת מחאה ארצית ב 23/8/18 בגני יהושע

יהודית רימון | י"א באלול תשע"ח | 22 באוגוסט 2018 | מערכת ישראל ניוז

לקראת עצרת המחאה הארצית שתתקיים היום (ה') 23/8/18 בשעה 15:30 גני יהושע, בסמוך ליריד קרנות השוטרים המטרה המרכזית הקמת איגוד ארצי, התקיימה בשבוע שעבר (יום א') ב- 12/8 פגישה עם פרופ' ועו"ד דוד ליבאי שר המשפטים לשעבר, במשרדו בנושא ייצוג להקמת איגוד ארצי לשוטרים סוהרים וגמלאים. את הפגישה יזמו דוד (דודי) מזרחי פקד בדימוס ואושרה אסף יו"ר עמותת זכויות השוטרים.

שוחחנו עם דוד (דודי) מזרחי על העצרת של מחר "מצביעים ברגלים" והוא הפנה אותנו לחוות דעת משפטית שבה נאמר גם ש: "דרך המלך צריכה להביא בחשבון את כלל הפרמטרים ולאזן ביניהם באופן מידתי וראוי ולא כזו השוללת את הזכות החוקתית להתאגדות באופן גורף".

דודו: "אושרה אסף פועלת בימים אלו לגייס את עלות הייצוג המשפטי, על פי טענות השוטרים. איסור ההתאגדות משנת 1979 אינו חוקתי והוא עומד בניגוד לחוק יסוד חופש העיסוק משנת 1992 (שניתן לפתור אותו רק בחוק יסוד אחר) בנוסף, הטענה של השוטרים נתמכת בחוות דעת משפטית של האגף המקצועי בהסתדרות מתאריך 21/4/2009 שנכתבה על ידי הצוות המשפטי בראשות עו"ד שי תקן, לבקשת יו"ר ההסתדרות דאז, עופר עיני. בתמציתה 1. לא ניתן לאסור התנגדות. 2. קיימת זכות לנהל מו"מ על תנאי שכר ותנאי שירות ותנאי עבודה ואף מותר לקיים שביתה למעט שירותי חירום חיוניים, שהמדינה טרם הגדירה מה הם. מרבית המדינות בעולם מכירות בקיום זכות התאגדות של שוטרים וסוהרים, במגבלות כאלו ואחרות".

מחאת הגמלאים היא קריאה להקמת ועדת חקירה ממלכתית על רקע פגיעה של 106 עילות פגיעה בתנאי שכר, תנאי שירות ותנאי עבודה של פעילים וגמלאים בד"א וקצינים בשנים 1987 עד 2018. כמו כן קבלת תוספת העדר בטחון תעסוקתי של 7.3% אחוז שניתן לאנשי קבע בצה"ל בשנת 2006 ואשר טרם שולם חרף פסק דין שניתן בבי"ד האזורי לעבודה וממתין בערעור. דוד (דודי) מזרחי: "בזמן שלאנשי השב"כ והמוסד בתביעתם בנושא זה, בדומה לשוטרים, פסק בי"ד האזורי וגם ובית הדין הארצי בניגוד לעמדת המדינה, כי המדינה היתה נדרשת לשלם להם, מה גם ששר האוצר משה כחלון שהתחייב כי יכבד את פסיקת בית המשפט והממשלה, ממלא את פיה מים".

מרבית המדינות בעולם מכירות בקיומה של זכות ההתאגדות של שוטרים וסוהרים במדינתם במגבלות כאלה ואחרות, בזמן שישראל למעשה בן המדינות היחידות בהן המחוקק שלל במפורש ובאופן מלא את זכות העובדים בתחומים מסוימים להתאגד בהתאם לחוו"ד משפטית. דוד (דודי) מזרחי: "דרך המלך צריכה להביא בחשבון את כלל הפרמטרים ולאזן בניהם באופן מידתי, וראוי ולא כזו השוללת את הזכות החוקתית להתאגדות באופן גורף ומוחלט, שיאפשר את זכות ההתאגדות. אף השביתה לגבי שוטרים בין חשיבות הזכות החוקתית להתאגדות מזה, לבין שיקולי ביטחון הציבור והמדינה מזה. אך אין מקום להגבילם בשם הצדקה אוטומטית לפגיעה משמעותית וגורפת. ויש לבחון אותם אחד לאחד, כי אחרת ניתן לומר שהיא פוגעת במידה שאינה ראויה בזכויות יסוד ומנוגדת לעקרונות החוקתיים של שיטתנו המשפטית ולערכים של מדינה כמדינה דמוקרטית וחופשית".

עוד נטען כי עיקרון ההשוואה למשרתי הקבע בצה"ל הופר במהלך השנים – חקיקת חוק יסוד השוואת תנאי שכר, תנאי שירות, תנאי עבודה לצה"ל  בדומה לסעיף  10 לחוק יסוד השפיטה במסגרתה לא ניתן להחיל הפחתה סקטוריאלית רק על השופטים אלא רוחבית שחל על כלל המשק.

בדומה לכך גם עדכון שכר/קצבה שנתית לשכר הממוצע במשק. בדומה לסעיף  6 "החלטת משכורת נושאי משרה שיפוטית" או כל מדד שיחול על מי בסקטורים במגזר הציבורי הגבוה מבניהם.

דוד (דודי) מזרחי ממשיך ואומר: "לטענתו נדרש לבטל ניתוק הצמדת קצבת הגמלאים מהפעילים מחודש אפריל בשנת 2012, זאת מההחלטה של בן גוריון מ 1948 להשוואת השכר, תנאי שירות ותנאי עבודה לצה"ל, לא הבדילה בן משרתי הקבע בצה"ל לשוטרים וסוהרים ולא בן פעילים לגמלאים, ומפנה לפס"ד 18/1/04 עב 1565/01 ניצב בנימין גלעד פסד מ 25/6/18 (פורסם ב 16/7/18) עע 25217-03-14 (ס' 23-32 ו- 54-55)

וחמור מכל אלא מפנה כי המדינה לא רק שמבקשת לטעון כי הסכמים בין משרדיים הינם מעבר לעיקרון ההשוואה שבימים אלו מוגשת עתירה ע"י התובעים ונשות השוטרים על פס"ד מ 24/6/18 של בית הדין הארצי ע"ע 39850-10-13 מדינת ישראל נ האני מדאגי ואח  בעניינם של פקדים וותיקים מעל 10 שנים בו המדינה טוענת כי הסכמים בין משרדיים, הינם עיוותים פנימיים בתוך המשטרה ומתעלמת מסלמס שנקט הממונה על השכר בצה"ל שממנו נגזרת שכר ותנאי השוטרים בעקבות מסלולי השירות שהביא לכך שלמעלה מ- 20 שנה פקדים במשטרת ישראל לא קיבלו תוספות שכר למעט השכלה ותוספת יוקר ומביא את עצמו כדוגמה כמו התובעים בהליך של פקד האני מדאגי

המדינה באמצעות משרד האוצר נטרל עיקר וביצע קבורת חמור לוועדת המעקב מ 1979 שמונתה לעקוב וליישם את עיקרון ההשוואה לא רק שמעלה בתפקידה במהלך השנים ולפחות מ 1987-2018 וזה גם באופן חלקי מאחר והמשטרה מסרבת להעמיד את נוהלי אמ"ש מפנה דוד (דודי) מזרחי להחלטת ממשלה 992 מ 17/10/82  (נספח 802) בה החליטה הממשלה להקים וועדת שרים לענייני כלכלה לשם השוואת השכר במשטרת ישראל (במקום וועדת המעקב) בה חברים שר האוצר, שר הביטחון ושר הפנים שכל שינוי בשכר בצה"ל ידונו למעט שינויים הנובעים מעדכוני מדד. החלטה זו מסתירה הממשלה ומשרד האוצר מהשוטרים, הסוהרים והגמלאים.

לשאלתנו מה בכוונת השוטרים, הסוהרים והגמלאים לנקוט במידה והחלטת הממשלה על האיסור לא תבוטל, אמר לנו דוד (דודי) מזרחי כי בכוונתו כבר לקרוא בעצרת לשוטרים סוהרים וגמלאים להוציא מכתב לעמותות השונות להתאחד ולהקים איגוד ארצי של משפחות השוטרים סוהרים וגמלאים עד תחילת 2019, שאם לא כן יפעל הוא להקים עם חברים נוספים איגוד ארצי שלאחריו ימליץ לשוטרים סוהרים וגמלאים להפסיק את חבורתם בעמותות השונות, ולהעביר דמי חבר באמצעות משפחות השוטרים סוהרים וגמלאים, את דמי החבר לאיגוד שיוכל לייצג ולשמור על זכאויות השכר שלהם. לדבריו יעשה זאת בהתנדבות עד לבחירת איגוד ארצי ע"י כלל משפחות השוטרים סוהרים וגמלאים, שיהיה אמון לעקוב לפקח ולייצג את השוטרים בכל תחומי תנאי השכר תנאי השירות ותנאי עבודה, על מנת שלא נדרש בעוד 40 שנה לבכות באותו אופן שלא נעשה ב- 1979

 

מחאת הכמלאים
מחאת הכמלאים
מפת הגעה למחאת הגמלאים
מפת הגעה למחאת הגמלאים
במשרדו של עו"ד דוד ליבאי, דודי מזרחי ואושרת אסף
במשרדו של עו"ד דוד ליבאי, דודי מזרחי ואושרת אסף
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: