מבזקים

פסטיבל הג'אז הבינלאומי באילת לובש פורמט חדש ומרענן

תוכן עניינים

פסטיבל הג'אז הבינלאומי יתקיים זו השנה ה-32 בנמל אילת והשנה לובש הפסטיבל פורמט חדש ומרענן. אז מה בתוכנית?

נעמי פיינברג | ב' באלול תשע"ח | 13 באוגוסט 2018 | מערכת ישראל ניוז

פסטיבל הג'אז באילת יערך בתאריכים 26-28 באוגוסט, בנמל אילת בניהול אמנותי של אלי דג'יברי ובהפקה של פורום פקטור. בלב המתחם אולם אמפי חדש הצופה לים עם מעל 3000 מקומות מסומנים ומועדון ג'אז יוקרתי. הפסטיבל יגיש שלושה לילות עמוסים ברפרטואר מפואר, רשימה נפלאה של אמנים מישראל ומהעולם, כיתות אמן, סדנאות וכמובן את בימת הג'אם המסורתית.

בין האמנים המשתתפים בפסטיבל: הרבי הנקוק, אגדת הפסנתר מהיוצרים והמלחינים המוערכים בעולם בהופעה נדירה בישראל. הרכב הפופ-פאנק הבריטי המצליח "אינקוגניטו". הסקסופוניסט המוערך ג'ושוע רדמן במופע טרי. מתי כספי והביג בנד של אייל וילנר בהפקת מקור לפסטיבל

ערב ספיישל: היפ הופ VS  ג'אז בהפקה והשתתפות שאנן סטריט עם קרולינה ,טונה, נצ'י נצ' ונבחרת נגני על– הפקת מקור לפסטיבל. החצוצרן הנודע טום הארל. הגיטריסט והזמר המוערך ראול מידון. "קצת אחרת" – שלמה גרוניך, שלמה יידוב , שם טוב לוי. וירטואוז הג'אז הקובני, נגן הפסנתר גונזלו רובלקבה

מסצינת הג'אז הצרפתי : נגן האקורדיאון הענק רישאר גליאנו, זמרת הג'אז הנודעת אמילי ג'ונסון, פסנתרן הג'אז אריק לגניני. גיטריסט העל ומהמשפיעים בימינו – קורט רוזנווינקל. הבסיסט הישראלי – בינלאומי עומר אביטל עם ההרכב קאנטר. פסנתרן הג'אז הישראלי- בינלאומי עומרי מור שלישיית מתופף העל ג'ונתן בלייק עם הסקסופוניסט הנודע דוני מקאסלין. מוסטאנג – סופר גרופ ישראלי עם מיכה שטרית, פטריק סבג, רע מוכיח, אדם שפלן. המתופף הצעיר דן ארן ,מאושיות סצינת הג'אז הישראלית בניו יורק. הרכב הגרוב הישראלי והמסקרן לוסיל קרו. דן מאיו, (מתופף TATRAN  שהוגדר כטוב בעולם לגילו ) במופע סולו מפתיע ורביעיית חצוצרן הג'אז גרגורי ריבקין.

פסטיבל הג'אז אילת יתקיים זו השנה ה-32, בניהול אמנותי של המוזיקאי הבינלאומי אלי דג'יברי. גם השנה תשלב התכנית האמנותית של הפסטיבל מוזיקאיים בינלאומיים וישראליים מובילים, אמנים הנחשבים היום ללב הפועם של הסצנה העולמית. בהמשך לפעילותה של חברת "פורום פקטור" מפיקת הפסטיבל בארבעת השנים האחרונות, עובר הפסטיבל השנה שדרוג מבני משמעותי .

לראשונה ייבנה במתחם הפסטיבל בנמל אילת אולם מופעים ענקי  NEW PORT ARENA , אמפיתיאטרון מודולרי המשקיף אל הים, עם מקומות מסומנים ושמורים לנוחות הקהל. לצידו יבנה ה RED NOTE אולם קטן ומועדוני באווירת ה- BLUE NOTE הניו יורקי.  ובכך יתקבל בנמל מתחם פסטיבל חדש , אווירתי ,מושקע  מאד עם ברי המשקאות והאוכל האהובים שהופכים את החוויה במתחם לחגיגה של ממש. קהל הפסטיבל יוכל לבחור בין כרטיס יומי לכל המופעים בכל אחד מהאולמות או פסים Passes)) המשלבים בין האולמות ליותר מיום אחד ולהינות מהופעות משעת השקיעה ועד השעות הקטנות של הלילה והכל בכרטיס אחד.

במת הג'אם סשן המסורתית של הפסטיבל תתקיים גם השנה בחוף הדקל. במת הג'אם של הפסטיבל מארחת מידי לילה הופעות מרהיבות של אמני הפסטיבל ואמני ג'אז צעירים המופיעים עד השעות הקטנות של הלילה ויוצרים חוויה מיוחדת ומרגשת של ג'אז מרענן ואנרגטי. רבים מבאי הפסטיבל ממשיכים את חגיגות הג'אז אל תוך הלילה בבימת הג'אם המפורסמת של הפסטיבל אשר כבר הפכה לסצינה של ממש.

אל במת הג'אם, המהווה במה פתוחה, מוזמנים כל אמני הפסטיבל וגם השנה צפויים חלק מן האמנים לעלות לג'אם סשן לאחר המופעים שלהם במתחם הפסטיבל בנמל אילת, אירוע אשר הפך לחוויה האמיתית והאותנטית של חובבי הג'אז. מלון הפסטיבל, קראון פלזה שיארח את האמנים והפקת הפסטיבל. מהמלון נקיים הסעות קבועות אל הנמל. המלון כולו ילבש את רוח הפסטיבל עם הרכבי ג'אז אשר ינעימו את זמנם של האורחים בלובי ובבריכה.

אלי דג'יברי, המנהל האמנותי של הפסטיבל, מסר: ״אני נרגש וגאה להציג את אחד הפסטיבלים החזקים והמרשימים בתולדות פסטיבל הג׳אז באילת. אגדות חיות, אמנים משפיעים, מוסיקאים של צליל ועומק, מלחיני שירים שבליבינו והמון מוסיקה שתפעם ותהדהד במשך 3 ימים ולילות שלא נרצה שיפסקו אף פעם״.

יוסי חן, מנכ"ל תאגיד התיירות העירוני אילת אמר: "הבשורה בפסטיבל הג'אז השנה היא הגיוון המוסיקלי שפונה לקהלי היעד הרבים. לצד אולם אחד שיוקדש כל כולו למוסיקת הג'אז על כל סגנונותיה, ניתן יהיה ליהנות ממופעים רבים של אמנים מוכרים ומובילים מהשורה הראשונה. גיוון זה ללא ספק ימשוך לפסטיבל קהלי יעד חדשים שעד כה פחות נחשפו אליו".

 

פסטיבל הגאז 2018
פסטיבל הגאז 2018
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: