מבזקים

נהריה: עושים סוף לשלוחת רשות האוכלוסין וההגירה בעיר

תוכן עניינים

לשכת רשות האוכלוסין וההגירה תסגור את השלוחה בעיריית נהריה בתאריך 2 לספטמבר, בגלל חוסר שיתוף פעולה בין הלשכה לראש עיריית נהריה ז'קי סבג. אז מה מצפה לתושבים כאשר בלשכה לא ממהרים למצוא מקום חילופי?

רון אטיאס | ב' באלול תשע"ח | 13 באוגוסט 2018 | מערכת ישראל ניוז

אחרי שכל הניסיונות למצוא פתרון לסבלם של התושבים נפלו על אוזניים ערלות ותורים ארוכים גרמו סבל רב לתושבים, הוחלט בלשכת רשות האוכלוסין וההגירה לסגור את המשרד הממוקם בעיריית נהריה ולמצוא מיקום חילופי. אלא שמיקום חילופי למשרד לא נמצא עד כה ותושבי נהריה יישארו ללא מענה, באופן זמני.

בלשכת האוכלוסין שולחים אצבע מאשימה לעבר ראש עיריית נהריה ז'קי סבג בטענה כי הוא מתעלם ממכתבים ופניות של מנכ"ל משרד רשות ההגירה והאוכלוסין פרופסור מור יוסף. כתוצאה מההתעלמות הודיע לעיריית נהריה כי השלוחה תיסגר ב-2 לספטמבר.

גורם במשרד האוכלוסין מסר כי כבר בתחילת העבודה, נעשה חיפוש למצוא מקום חלופי ללישכה וכי אין להם מחויבות להשאיר תחנות נקודתיות. השלוחה בנהריה מיועדת לתושבי העיר  אך לאור ההתנהלות הקלוקלת במקום ולאור תנאים הקשים לתושבים ואי הרצון לשפר את השירות לתושב, הלשכה תיסגר".

מלשכת רשות ההגירה והאוכלוסין נמסר: "לשכת רשות האוכלוסין וההגירה בנהריה נפתחה מלכתחילה, ובשיתוף של הרשות המקומית, במטרה להנגיש את השירותים לציבור התושבים בנהריה. מתוך עמדה זאת, נפתחו בשנה האחרונה לשכות נוספות בצפון: במעלות-תרשיחא, בסח'נין ובקריות. עם זאת, לצד הרצון להנגיש את השירות, אנו שמים דגש על כך שהשירות יינתן בתנאים ראויים ונאותים.

המקום שהוקצה לשם כך אינו מתאים לקבלת קהל ועל אף הניסיון שנעשה, לא ניתן עוד לשרת את הציבור במבנה זה. אי לכך, הוחלט כי השירות בלשכה הנוכחית יופסק בתחילת חודש ספטמבר ובמקביל, נעשים מאמצים למציאת מיקום חלופי וראוי".

מעיריית נהריה נמסר בתגובה: "עיריית נהריה פנתה בזמנו לשר הפנים דאז גדעון סער ופתחה לשכה של רשות האוכלוסין בבניין העירייה במטרה להקל על תושבי העיר. בפתיחת המשרד הובטח לעירייה כי העניין הוא זמני וכי יימצא מקום אחר הולם ומתאים יותר. עיריית נהריה מצטערת שרשות האוכלוסין ניצלה את הרצון הטוב של העירייה והתעלמה מההבטחה של משרד הפנים.

לצערנו מנכ"ל רשות האוכלוסין מפעיל לחץ על העירייה בתקופה זו כדי לקבל את כל דרישות רשות האוכלוסין. העירייה לא תוותר ולא תסכים לסגירת הלשכה, ולשם כך כבר נקבעה פגישה בנושא עם שר הפנים. במקביל נקבעה פגישה אף עם מנכ"ל רשות האוכלוסין על מנת לעשות מאמץ ולפתור את הבעיה".

 

תורים ארוכים במשרד הפנים בנהריה
תורים ארוכים במשרד הפנים בנהריה
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: