מבזקים

שרת הבריאות התחייבה לפעול נגד חקיקת איסור ברית מילה בדנמרק

תוכן עניינים

חקיקה נגד ברית מילה באירופה: שרת הבריאות של דנמרק, אלן טריין נרבי, שלחה מכתב ליו"ר איגוד הארגונים היהודיים באירופה ובו התחייבה לפעול למניעת חקיקה שתאסור על קיום ברית מילה במדינה

גבריאל ודררו | ב' באלול תשע"ח | 13 באוגוסט 2018 | מערכת ישראל ניוז

מלבד דנמרק, גם בבריטניה, הולנד ופינלנד נעשים ניסיונות לאסור בחוק את ברית המילה. מנגד פועלים ארגונים יהודיים בהם ועידת רבני אירופה לסכל את הגזירה, אך חוששים שזו תצטרף לחקיקה נגד השחיטה הכשרה, שכבר אושרה בהולנד.

לפני כחודשיים עלה חששם של הקהילות היהודיות בדנמרק כאשר לאחר מאות שנים של חיים יהודיים במדינה פירסם "אינטקט דנמרק", ארגון המקדיש את כל פעילותו כדי למנוע קיום ברית מילה לילדים, עצומה עליה חתמו למעלה מ-50 אלף איש, ובה דרשו להחרים את המילה ולהוציאה אל מחוץ לחוק.

"הממשלה הדנית נמצאת בדיאלוג הדוק עם הקהילה היהודית בדנמרק בנושא, ותוסיף לשמרו. אתה יכול גם להיות סמוך ובטוח כי נקודות המבט של הקהילה היהודית ידועה לממשלה", כתבה שרת הבריאות של דנמרק, טריין נרבי.

במכתב ציינה, בין היתר, כי הדיון במילה טקסית של בנים הוא מורכב ביותר, וכי הוא כרוך במספר היבטים שונים: נקודת המבט של הילד, שיקולים בריאותיים, השלכות על קהילות דתיות בדנמרק, ביטחוניות, אתיות ומשפטיות.

הממשלה דוחה את האיסור על קיום ברית המילה של בנים. עוד ציינה, כי לאחרונה אושרה הדחייה במהלך דיון בפרלמנט הדני. המכתב נשלח ליו"ר איגוד הארגונים היהודים באירופה (EJA), הרב מנחם מרגולין, הפועל למניעת חקיקה שכזו בדנמרק ובמדינות אירופה נוספות כגון נורבגיה, גרמניה ושאר מדינות האיחוד האירופי.

 

ברית מילה
ברית מילה
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: