מבזקים

רישום סימן מסחר אונליין ב2018

תוכן עניינים

מטרתו של הליך רישום סימן מסחר הינו הגנה על בעליו של סימן המסחר ומניעת שימוש בלתי הוגן בסימן ע"י מי שאינו בעליו החוקיים. סימני מסחר הינם חלק מדיני הקניין הרוחני, מערכת של דינים אשר מגדירה ומגנה על כל תחום הקניין הרוחני לרבות: פטנטים, סימני מסחר ועוד.

הליך רישום סימן מסחר הינו הליך מורכב, שיש להיעזר בעורך דין המתמחה בתחום, על מנת שיבצע את ההליך בצורה הטובה ביותר וזאת במטרה להגן על סימן המסחר הרשום על שם בעליו, וזאת על מנת למנוע ממתחרים של אותו אדם (עסקים, חברות וכו'), משימוש בלתי הוגן בסימן המסחר בצורה כזו שעלולה לעלות לכדי הטעיית הציבור.

רישום סימן מסחר – כיצד?

לכל הליך רישום סימן מסחר יש שלב מקדם – שלב חיפוש סימן מסחר. מטרתו של השלב המקדים הינה בדיקה האם קיימים סימני מסחר זהים או דומים, או האם הוגשו בקשות לרישום סימני מסחר זהים הדומים העלולים להוות מניעה לרישום סימן המסחר המבוקש. מטרתו של הליך חיפוש סימן המסחר הינה לבדוק מהם הסיכויים לאישור בקשת רישום סימן המסחר אותו אנו מעוניינים לרשום.

חשוב לציין – הליך חיפוש סימן המסחר נעשה ע"י עורך דין המתמחה ברישום סימני מסחר והיא נעשית במאגר סימני המסחר של רשם סימני המסחר במשרד המשפטים. החיפוש לא וודאי ב-100% וגם אם תוצאתו תהיה שאין בעיה לרשום את סימן המסחר, אין זה מבטיח את רישומו הוודאי. ניתן לבצע הליך חיפוש סימן מסחר רחב ומקיף יותר אך יש להציג אפשרות זו בפני עורך הדין המבצע עבורכם את הליך הרישום.

רישום סימן מסחר – סיווגים:

במסגרת הבקשה לרישום סימן מסחר, על מגיש הבקשה לבצע סיווג של סימן המסחר אותו הוא מעוניין לרשום. באתר רשם סימני המסחר מפורסמת רשימה של 45 סיווגים (רשימה זו מקבילה לרשימה הבינלאומית לסיווגים) שבעצם מפרטת את תחום פעילותו של העסק או של האדם שתחתיו מעוניינים לרשום את סימן המסחר. תחת כל סיווג מופיעה רשימה של שירותים וסחורות שבמידה ובקשת הרישום תתקבל, יהיה מוגן סימן המסחר.

הליך הסיווג הינו קריטי להליך הרישום שכן על מבקש הבקשה לקבוע בצורה המפורטת והמדויקת ביותר – באילו תחומים הוא מעוניין שתהיה הגנה על סימן המסחר.

משך זמן הטיפול

הליך רישום סימן מסחר אורך בממוצע 14-15 חודשים. מיום הגשת הבקשה, על רשם סימני המסחר להגיב לבקשתכם תוך 3-4 חודשים. במידה והרשם מאשר את הבקשה, הרי שתוך 10-12 חודשים מיום הגשת התגובה (ובמידה ולא תהיינה התנגדויות עליהן נרחיב בהמשך), תקבלו את תעודת הרישום. במידה והגשתם את הבקשה, ורשם סימני המסחר הגיש הסתייגות לבקשת הרישום, הרי שאתם (או עורך הדין המטפל לכם בבקשה הרישום) תצטרכו להגיש תגובה להסתייגות הרשם בבקשת הרישום.

חשוב לציין, ניתן להגיש לצד בקשת הרישום, בקשה נוספת – בקשה לרישום מהיר. האגרה לבקשה לרישום מהיר הינה 756 ש"ח (בנוסף לאגרות הסיווגים), והיא מקצרת את הליך הרישום ל-3-4 חודשים.

עלויות

כמו בכל הליך, גם הליך רישום סימן מסחר גורר עימו עלויות. במקרה של רישום סימן מסחר, העלויות הן לא קטנות, אך חשוב להדגיש כי סימן מסחר רשום על המותג/מוצר שלכם, הוא כלי חשוב להרתעה נגד המתחרים שלכם.

כפי שנזכר לעיל, בבואכם לרשום סימן מסחר, עליכם לסווג את סימן המסחר על פי רשימת הסיווגים המופיעה באתר רשם סימני המסחר. בבקשה עליכם לפרט תחת אילו סיווגים ברצונכם לרשום את סימן המסחר. אם ברצונכם להגיש את הבקשה לרישום תחת סיווג אחד – גובה האגרה שעליכם יהיה לשלם הינה 1604 ש"ח. כל סיווג נוסף תחת אותה בקשה, תצטרכו לשלם אגרה נוספת בגובה של 1200 ש"ח. (ניתן כאמור להגיש בקשה לרישום מהיר אשר נדרש לשלם בגינה עלות נוספת של 756 ש"ח).

מלבד האגרות, ישנה עלות נוספת של שכר טרחה לעורך הדין המטפל לכם בהגשת בקשה. עלויות שכר הטרחה נעות ממאות שקלים ועד אלפי שקלים, זאת כתלות בעורך הדין המטפל לכם בבקשה כמו כן ברמת מורכבותה – האם היו הסתייגויות של רשם סימני המסחר לבקשה, האם היו התנגדויות לבקשת הרישום ועוד.

הסתייגות והתנגדויות להליך רישום סימן מסחר:

אז הגשתם באמצעות עורך הדין שלכם בקשה לרישום סימן מסחר ושלחתם אותה לרשם סימני המסחר. כעת על הרשם להגיש תגובתו לבקשת הרישום תוך 3-4 חודשים (במידה ולא ביצעתם הליך רישום מהיר, שאז התגובה תינתן תוך 7 ימים בלבד). הסתייגות של רשם סימני המסחר הינה מצב בו הגשתם את הבקשה אך הרשם מבקש הבהרות או תיקונים, כאלה או אחרים, בבקשת הרישום. לרוב, תגובה להסתייגות הרשם לבקשת הרישום תצריך תגובה מהירה ולפעמים אף תיקון של הבקשה. במידה ועברתם משוכה זו, ובקשת הרישום אושרה ע"י הרשם, הרי שהיא כעת תפורסם, ותצטרכו להמתין ולקוות שלא תוגשנה התנגדויות לבקשת הרישום. התנגדויות יכול ויוגשו על ידי כל אדם הרואה בבקשת הרישום או הרישום עצמו פגיעה בקניין רוחני – בין אם הוא שלו ובין או לאו. במידה ותוגש התנגדות לבקשת הרישום, הרי שגם במקרה זה ייאלץ עורך הדין מטעמכם להגיש תגובתו להתנגדות ולנסות לשכנע את הרשם מדוע כן יש לרשום את סימן המסחר על אף ההתנגדות. בתקווה שעברתם גם משוכה זו, הרי שבסוף התהליך סימן המסחר אותו אתם מעוניינים לרשום, אכן יירשם ותקבלו לידכם את תעודת רישום סימן המסחר לה ייחלתם.

רישום סימן מסחר באינטרנט

כיום, יש באפשרותכם לבצע רישום סימן מסחר מקוון, וזאת באמצעות פלטפורמה כגון Ettorney. היתרון בפלטפורמה מסוג זה היא הקלות והפשטות שהן הופכות את הליך רישום סימן המסחר, הליך מורכב וסבוך לכשעצמו. כל שעליכם לעשות הוא להיכנס לאתר האינטרנט שלהם, להזין את פרטיכם האישיים, לפרט ולתאר את סימן המסחר אותו ברצונכם לרשום ועו"ד המתמחה בתחום רישום סימני מסחר יוצר עימכם קשר, ומבצע עבורכם את רישום סימן המסחר אונליין – בפשטות, בקלות ובמהירות.

יתרון נוסף בפלטפורמה מסוג של Ettorney היא העובדה כי שלאור האוטומציה שהמערכת מבצעת להליך רישום סימן המסחר, העלויות של שכר טרחת עורך הדין מקוצצות אף הן. העובדה כי אין פגישה פיזית עם עורך דין והכל נעשה אונליין, מאפשרת קיצוץ בעלויות ללקוח.

coptight in2018

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: