מבזקים

ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן ורעייתו הגיעו לביקור בכותל המערבי

תוכן עניינים

ויקטור אורבן ראש ממשלת הונגריה ורעייתו הגיעו לביקור קצר בכותל המערבי, במסגרת ביקור רשמי בירושלים, והתקבלו בחמימות רבה על ידי רב הכותל

אבי אלימלך | ח' באב תשע"ח | 20 ביולי 2018 | מערכת ישראל ניוז

ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן ורעייתו התארחו בירושלים והגיעו לביקור בכותל במערבי. האורחים רבי המעלה התקבלו על ידי רב הכותל שמואל רבינוביץ ומנכ"ל הקרן למורשת הכותל מרדכי (סולי) אליאב. רב הכותל הסביר על הכיסופים לאורך הדורות ועל ההיסטוריה ומשמעותו של הכותל ליהודים ולירושלים.

רב הכותל קרא עם ראש ממשלת הונגריה את פרק קכ"א בתהילים ובירך אותו בתפילת שלמה המלך, שכל תפילותיו יתקבלו ברצון.

רעייתו של ראש ממשלת הונגריה, סיפרה כי מאז ביקורה בשנת 2015 בישראל, היא מסתכלת לעיתים קרובות במצלמות הכותל המערבי וכי ביקור זה הוא קצר מאוד והייתה שמחה להישאר להתפלל פה עוד.

ראש ממשלת הונגריה, אורבן ציין כי גם עבורו הביקור קצר וכי הוא מאוד ישמח לחזור עם משפחתו לביקור מעמיק יותר. עוד ציין כי הוא מעריך מאוד את העיסוק בהיסטוריה, שדרך העבר לומדים את העתיד וכי העם ההונגרי מאוד מחובר להיסטוריה. "לראיה, אם תשאל הונגרי מי אתה?, הוא מיד יענה מי היה סבא שלו וסבא רבא שלו" אמר אורבן והמשיך: "בעבר ביקרתי כאן ותפילתי התקבלה. אמשיך להיות תומך בישראל למרות שזה אינו קל מול ההתנגדות בעולם".

בסיום הביקור חתם ראש ממשלת הונגריה בספר האורחים של הכותל המערבי, ציין בספר את ביקורו החשוב וקיבל אלבום 'מנהרות הכותל' במתנה.

 

צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי
צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי
צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי
צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: