מבזקים

פסטיבל האור 2018: מייצבים ומייצגים מרהיבים על חומות ירושלים

תוכן עניינים

פסטיבל האור, חלק מרשימה יוקרתית של פסטיבלי אור ברחבי העולם, מתקיים זו השנה העשירית בעיר העתיקה בירושלים. כתבנו היה שם כדי לתעד את זה

שלום שי גיחז | כ"א בתמוז תשע"ח | 4 ביולי 2018 | מערכת ישראל ניוז

בשעה זו מתקיים כמידי שנה פסטיבל האורות בירושלים. עשרות מיצבים ומציגים ברחבי העיר העתיקה שרועים לאורך 4 מסלולים, מוארים בצבעי כחול, ורוד, ירוק וצהוב, מיצבי ענק, מיצגי תאורה אמנותיים, נגנים ושחקנים בחוויית אור ייחודית וקוסמה. צריך להיות שם כדי להבין, איך בשעת לילה העיר מתעוררת לחיים.

הקהל הרב שנמצא במקום מטייל במסלולים מוארים ומשתתף באירוע מיוחד, המשלב האווירה קסומה של העיר העתיקה שזורה באמנות חדשנית מאתגרת. הקהל משוטט בסמטאות ציוריות, בין יצירות מרהיבות מהארץ ומחו"ל וצופה במיצבים ומיצגים אמנותיים מרתקים ובהקרנות ענק של וידאו על גבי מבניה המרשימים של העיר העתיקה ועל חומותיה.

מדי שנה מארח הפסטיבל אמנים בינלאומיים בעלי שם, מהיוצרים המרתקים ביותר בעולם, אשר מציגים את מיטב היצירה האמנותית בתחום האור בעולם, לצד אמנים ישראלים מובילים אשר יצרו מיצגים ומייצבים מיוחדים לאירוע.

בפסטיבל מוזמנים המבקרים לפסוע בכמה מסלולים מרכזיים המתפרשים על ארבעת רבעיה של העיר העתיקה, כאשר כל אחד מהם מסומן בתאורה בצבע שונה ומוביל את המבקרים מאתר לאתר ומיצירה ליצירה. את החוויה מעצימות חוויות נוספות כגון יריד ייחודי של מעצבי גופי תאורה, מופעי חוצות ססגוניים ברחבי העיר העתיקה שנבנו במיוחד לפסטיבל ומבחר אתרי התיירות בעיר העתיקה.

 

צילום: שלום שי גיחז ישראל ניוז
צילום: שלום שי גיחז ישראל ניוז
צילום: שלום שי גיחז ישראל ניוז
צילום: שלום שי גיחז ישראל ניוז

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: