מבזקים

דונלד טראמפ הורה להקים חיל חלל חדש לארה"ב

תוכן עניינים

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הטיל על הפנטגון להקים זרוע שישית של צבא ארצות הברית ולהסדיר את התנועה המסחרית בחלל. הפנטגון הודיע: "נתחיל בגיבוש מדיניות בעלת השלכות מבצעיות כלפי חיל האוויר, היבשה והים"

גבריאל ודררו | ו' בתמוז תשע"ח | 19 ביוני 2018 | מערכת ישראל ניוז

לאחר שהנשיא הקודם ברק אובמה ביטל לפני מספר שנים את תוכנית החלל, ארה"ב חוזרת למירוץ במלוא הכוח. הנשיא טראמפ הנחה הלילה (ג') את הפנטגון להקים חיל חלל חדש שיהיה זרוע שישית ויהיה אחראי על משימות ומבצעים בחלל, כדי להגן על האינטרסים האמריקנים בחלל החיצון.

טרמאפ הצהיר מהבית הלבן: "זה לא מספיק שתהיה לנו נוכחות בחלל. אנחנו חייבים להבטיח דומיננטיות אמריקנית בחלל. אני מנחה את משרד ההגנה להתחיל באופן מידי את תהליך הקמת זרוע החלל". הוא אף הבהיר כי כוח החלל יהיה מנותק מחיל האוויר, לדבריו, "יהיה לנו חיל אוויר וכוח חלל, הם יהיו נפרדים אך שווים".

הקמת הזרוע החדשה הוטלה על ראש המטות המשולבים של צבא ארצות הברית גנרל ג'וזף דנפורד. במסגרת הצו עליו יחתום טראמפ יוגדרו הנחיות להקמת גוף שינהל את התנועה המסחרית בחלל, לדבריו: "כיום הפיקוח על הנושא מיושן".

מהפנטגון נמסר בתגובה: "אנחנו מבינים את ההנחיות של הנשיא. נתחיל בגיבוש מדיניות בעלת השלכות מבצעיות כלפי חיל האוויר, היבשה והים ונעבוד עם הקונגרס כדי להשלים את התהליך". הקמת חיל נוסף דורשת אישור הקונגרס, וסביר להניח שאישור זה אכן יתקבל לאור העובדה שלמפלגה הרפובליקנית רוב בשני בתי הקונגרס.

 

טראמפ מציג את הצו. צילום בלומברג
טראמפ מציג את הצו. צילום בלומברג
ארה"ב חוזרת למירוץ. צילום: רויטרס
ארה"ב חוזרת למירוץ. צילום: רויטרס

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: