מבזקים

כרישים בקורס יזמות באקדמית נתניה סומנו כפוטנציאל להשקעה עתידית 

תוכן עניינים

סטודנטים מהאקדמית נתניה הלומדים בקורס יזמות מעשית במסגרתו הם מפתחים סטארט-אפ, זכו למפגש עם משקיעים פוטנציאליים. אחד מהסטארט-אפ סומן כפוטנציאל להשקעה וזכה להמשיך למפגש נוסף עם המשקיעים

אנקה גרינברג | ה בתמוז תשע"ח | 18 ביוני 2018 | מערכת ישראל ניוז

במהלך השבוע האחרון נערך מפגש סיום קורס יזמות מעשית באקדמית נתניה בשיתוף חברת MAX. במפגש, ארבעה סטודנטים הלומדים בקורס ומפתחים סטארט-אפ מקורי בתמיכת המכללה, זכו לערוך פרזנטציות בפני משקיעים אמיתיים ובכך להתנסות בחוויה.

במהלך המפגש שהתנהל בדומה מאוד לתכנית הכרישים ניתן לכל סטודנט 5 דקות להציג את המיזם כאשר לאחר מכן ניתן זמן לשאלות של השופטים: ד"ר אביבה אדלר מובילת התכנית, עוזרת הנשיא ומנהלת קשרי אקדמיה ועסקים, דורית הלדנברג שרל מנהלת השיווק של האקדמית נתניה, ד"ר גדי רביד דיקן ביה"ס למינהל עסקים, ד"ר גיל שרוני סגן דיקן ביה"ס למינהל עסקים, ד"ר גיל ברוש מרצה בביה"ס למינהל עסקים, גיא הולנדר ומאיר גבאי מארגון  MAX  מלווים בתוכנית. בין השופטים היו שלושה משקיעים שמאחוריהם אקזיטים גדולים מאוד- דודו קלמנסון, עידן ניזרי ואור לנציגר.

כל סטודנט נשפט על הפרזנטציה ומקוריות המיזם, כאשר המשקל הכבד ביותר של הניקוד ניתן על האפשרות האמיתית לקבל השקעה בעולם האמיתי. הסטודנטים התחרו ביניהם והשופטים אשר ישבו באולם, וביניהם המשקיעים, דירגו את הסטארט אפים כך שזה אשר יגיע למקום הראשון, יזכה במפגש נוסף עם המשקיעים ובכך לדלת פתוחה לשלושה משקיעים אשר ישמחו לסייע לו בהמשך פיתוח המיזם ואולי אף להשקיע בו בהמשך.

צילום: האקדמית נתניה
צילום: האקדמית נתניה

אבי אמסילי, סטודנט בשנה ב' במינהל עסקים, הוא הסטודנט אשר נבחר על ידי רוב השופטים וזכה במקום הראשון. אבי הציג את המיזם Scooner עליו הוא שוקד בימים אלה. Scooner הוא גלאי תנועה אקוסטי המזהה תנועה במקומות שונים. "הגלאי יכול למשל להגן על בתים או אחוזות בכך שהוא מזהה תנועה ומתריע מפני פורצים, כשישנים באוהל בקמפינג למשל הגלאי יכול לאפשר לישון בשקט", מספר אמסילי אשר בעצמו מגיע מתעשיית האלקטרוניקה ומשתף שזוהי הסיבה בגללה החליט לפתח מיזם שעוסק גם הוא בתחום זה. "אני מודה למכללה על התמיכה ומקווה להמשיך ולפתח את המיזם בהקדם", הוסיף אמסילי.

במקום השני נבחר הסטודנט פלג רוזנברג אשר מפתח מיזם המסייע במילוי טפסים במהירות, במקום השלישי נבחר הסטודנט בני זבורובסקי עם אתר ואפליקציה המאפשרת השכרת ציוד ביתי ובמקום הרביעי נבחר הסטודנט סאן חרתי שמפתח רשת חברתית לעורכי דין.

קורס יזמות וחדשנות החל עוד בתחילת שנת הלימודים האקדמית בשיתוף עם קרן פימי ובסמסטר ב' עם ארגון  MAX . במסגרת הקורס לומדים סטודנטים מכלל בתי הספר במכללה, לפתח סטארט אפים משלהם. הסטודנטים מקבלים כלים והדרכה דוגמת איך למצוא שותף טכנולוגי, כלים להפוך רעיון למוצר, איך לאתר קהלי יעד, כיצד להציג בפני משקיעים ועוד במטרה שהרעיון שבוער בהם יהפוך למיזם אמיתי.

ד"ר אביבה אדלר מובילת התכנית, עוזרת הנשיא ומנהלת קשרי אקדמיה ועסקים: "קורס היזמות המעשית הינו קורס המשך לתוכנית של "יזמות וחדשנות" שהתקיים במכללה בסמסטר א', בשיתוף ישי דוידי מייסד ומנכ"ל קרן ההשקעות הפרטיות פימי ( FIMI), שהיא קרן השקעות פרטית הגדולה בישראל עם הון של 3.2 מיליארד דולר המתמחה ברכישת שליטה בחברות. המכללה שמה לעצמה כמטרה לקדם את נושא "היזמות והחדשנות" כנושא מוביל במכללה אשר משמש כיום כנושא הדגל של התעשיות המתקדמות והמובילות במדינת ישראל".

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: