מבזקים

צבע לעץ, הטרנד של שדרוג רהיטים מעץ

תוכן עניינים

איך לצבוע עץ?

רהיטים מעץ מקנים תחושה חמימה לבית, בעיקר אם הם בגוון עץ טבעי ויפה או צבועים בצבעים שונים. ידוע שבחלוף השנים, העץ מאבד מעט מהמראה הטבעי והיפה שלו, אם זה בגלל בלאי טבעי, שריטות או שמש שהרסה את הצבע. אך הבשורה הטובה היא שניתן לצבוע את העץ בשיטת עשה זאת בעצמך ולהעניק לו חיים חדשים. מעבר לכך, אם תרצו להוסיף צבעוניות לחלל הבית, תוכלו פשוט לצבוע לבד רהיטי עץ  ולשדרג פלאים את החלל.

אין ספק שיוקר המחייה בארצנו לא תמיד מאפשר לכל אחד לרכוש רהיטים חדשים, אך עם הזמן הרהיטים כבר לא אופנתיים או שאינם מתאימים לדיזיין החדש שעיצבתם, ולכן האופציה הזולה והקלה ביותר היא לצבוע ולחדש את הרהיטים בכל גוון רצוי ולהרוויח ריהוט חדש. מנגד, אפשר כמובן לצבוע כל ריהוט ישן שמצאתם זרוק בחוץ ולשדרג אותו פלאים. לדוגמה – לצבוע ספסלים, שידות, מזנונים, מיטות, מדפים , לוחות עץ של הדק , והרשימה עוד ארוכה.

אז איך עושים זאת שלב אחרי שלב?

הכנת העץ – רבים נגשים למלאכת הצביעה ללא הכנת העץ, דבר שיכול להשפיע על התוצאה הסופית. ולכן, חשוב לנקות את העץ מאבק ולכלוך, למלא שריטות וסדקים, ליישר חריצים בולטים ולהסיר את הצבע הישן. מומלץ גם לשייף קצת עם נייר זכוכית כדי לקבל שטח חלק.

בחירת הצבע – בבואכם לבחור צבע לעץ, חשוב מאוד לשים לב לסוג הצבע הנבחר, הן מבחינת המותג, (רצוי כמובן לבחור צבע של חברה טובה ומוכרת), מט או מבריק, שקוף,  חצי שקוף או אטום. כמו כן, אפשר לרכוש סילר או לכה לשמירה על הצבע לאחר הצביעה.

מברשת איכותית – חשוב מאוד לבחור מברשת איכותית, כזאת שלא משאירה סימנים על הרהיט הצבוע. העלויות של המברשות  מתחילות מכמה שקלים בודדים ועד לעשרות שקלים, ולכן כדאי שלא לבחור מברשות זולות שאינן איכותיות.

הכנת האזור לצביעה – יש להכין את השטח לצביעה, אם זה פריסת ניילונים השומרים על פרטים אחרים, או הנחת הרהיט בצורה נכונה. רצוי לפתוח מגירות, להסיר אבזמים ולהשאיר את הרהיט עירום לגמרי ומוכן לצביעה.

ההבדל בין צבע אטום, חצי אטום ושקוף

ישנם סוגים שונים של צבעים לעץ, חלקם יהיו אטומים וחלקם חצי אטומים וגם כאלה שקופים לגמרי, ולכן חשוב להכיר את ההבדלים ביניהם טרם רכישת הצבע. צבעים אטומים, הם מכסים באופן מלא את העץ, וצבעים חצי אטומים – כשמם כן הם. מצד אחד הם מכסים את מראה העץ, ומצד שני שומרים על השקיפות והמראה הטבעי שלו.

צבעים אטומים מתאימים למי שלא מעוניין לחשוף את המראה הטבעי של העץ, אלה לקבל אטימות מושלמת ללא סיבים כלל וכלל, לדוגמה צביעת רהיטים ומשטחים ישרים. לעומת זאת, צבע חצי אטום הוא שקוף למחצה, ומתאים למי שמעוניין ליהנות מהיופי והמרקם של העץ הטבעי. צבע זה מתאים לצביעת רהיטי עץ מאסיביים, מעקות, דקים, פרגולות, גדרות ורהיטי גן החשופים במרבית ימות השנה לשמש. הבחירה כמובן טמונה במראה הסופי שתרצו לקבל בתום תהליך הצביעה.

 

המאמר נכתב באדיבות "שולץ בן מאיר – מחסן עצים" 09-7461920

painting_in_wood

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: