מבזקים

נשיא המדינה בכפר נהר הירדן: "הדבק שמחזיק את החברה היא ערבות ואחריות ההדדית"

תוכן עניינים

נשיא המדינה נפגש עם נציגי כפר נהר הירדן המעניק לילדים עם מחלות כרוניות, גנטיות ומסכנות חיים, נופש ללא עלות עם משפחתם

שלום שי גיחז | ד' בתמוז תשע"ח | 17 ביוני 2018 | מערכת ישראל ניוז

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נפגש היום (א') עם נציגי כפר נהר הירדן. הכפר הוקם על מנת להעניק לילדים המתמודדים עם מחלות כרוניות, גנטיות ומסכנות חיים ולילדים עם צרכים מיוחדים, נופש ללא עלות יחד עם בני משפחתם. במפגש נשאו דברים נשיא המדינה, יו"ר מועצת המנהלים חיים טופול, מתנדבת בשנת שירות בכפר עינת דנינו, ואביטל לייבלר שנפשה בעבר בכפר וסיפרה על חוויותיה משם.

הנשיא הודה לנציגי הכפר על עשייתם החשובה, ואמר שפעילותם היא אות כבוד לחברה הישראלית כולה. ורגעי הנחת והנופש שהכפר מעניק לילדים ובני משפחותיהם הם כמו אויר לנשימה. עוד אמר הנשיא: "הדבק שמחזיק את החברה היא האחריות ההדדית והערבות כבני אדם זה לזה. הערבות הזו נדרשת שבעתיים מול מצבי מצוקה חריפים, כמו חולי. תודה לכם על עשייתכם. אתם מופלאים".

עינת דנינו, מתנדבת בשנת שירות בכפר: "אנחנו 20 חבר'ה בקומונה בכפר משירות לאומי ושנת שירות. באחד ממחזורי החופש אחת הילדות התחילה לבכות ואמרה שהיא עצובה כי המחלה שלה בנסיגה וזה אומר שהיא לא תגיע יותר לכפר, המחלה לא מספיק חמורה. מזה הבנתי כמה טוב אנחנו עושים לילדים שמגיעים לכאן, ושאפשר להשאיר את המחלה בשער ולהתרכז בדברים אחרים."

אביטל לייבלר אחת הנופשות בכפר סיפרה מחוויותיה בכפר: "אני בת 15 מירושלים ויש לי אפילפסיה חמורה. בכפר זו הייתה פעם ראשונה שלא הייתי שונה והיו עוד ילדים כמוני, ישר הרגשתי בנוח. עשיתי בכפר הרבה דברים שלא חשבתי שאוכל לעשות כמו קיר טיפוס ואומגה. כל פעם שקרה לי משהו חשבתי על החומות שעברתי בזכות הכפר."

צילום: חיים צח / לע"מ 
צילום: חיים צח / לע"מ
צילום: חיים צח / לע"מ 
צילום: חיים צח / לע"מ
צילום: חיים צח / לע"מ 
צילום: חיים צח / לע"מ
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: