מבזקים

נשיא המדינה: "השבוע כולנו חבשנו כיפה – את כיפת ברזל שלכם"

תוכן עניינים

נשיא המדינה ביקר בסוללת כיפת ברזל בדרום ואמר: "השבוע, מדינת ישראל כולה וכל אזרחיה, יהודים, מוסלמים, נוצרים, דרוזים וצ'רקסים, כולנו חבשנו כיפה – את כיפת הברזל שלכם"

שלטם שי גיחז | י"ז בסיוון תשע"ח | 31 במאי 2018 | מערכת ישראל ניוז

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, ביקר היום, חמישי, י"ז בסיוון, 31 במאי, בסוללת כיפת ברזל של ההגנה האווירית המוצבת בדרום. בביקורו קיבל הנשיא סקירה על פעילות הסוללה בשגרה ובחירום, בדגש על פעילות השבוע האחרון בו פעלה הסוללה מסביבי לשעון. הנשיא נפגש עם מפקד הגנה אווירית תא"ל צביקה חיימוביץ', מפקד גדוד 947 סא"ל אלירן גרינברג ומפקד הסוללה רס"ן בר חיימוביץ'.

לאחר שיחתו עם המפקדים שוחח הנשיא עם חיילות וחיילי הסוללה ואמר: "אנחנו חייבים לכם תודה רבה, גם אם בימים אלה היכולות שלכם הפכו מעט מובנות מאליהן. אתם שנמצאים כל הזמן על המשמר, ואין לכם מרווח טעות כלל וכלל. טעות שלכם, היא טעות שפוגעת בסופו של דבר בכולנו ועבודתכם היא עבודה חשובה ביותר. שמעתי מהמפקדים שלכם כיצד התעקשתם להאריך משמרות ולא לנטוש את השמיים שלנו לרגע גם כשכבר יכולתם לרדת מהעמדה ולנוח קצת. זה מילא אותי גאווה. פעמים שאתם מקבלים החלטות תוך שלוש שניות. בכל שנותיי בכנסת ובממשלה וגם כנשיא, פגשתי מעט מאוד אנשים שיכלו לקבל החלטות הרות גורל שכאלה תוך שלוש שניות. כשאתם מחליטים אתם יודעים שאם לא תחליטו נכון, התוצאות יכולות להיות חמורות ביותר.״

הנשיא הוסיף בחיוך: ״פעמים רבות בתולדות המדינה וב-79 השנים בהן אני חי, היינו מתווכחים – האם לחבוש כיפה על הראש או לא. עד היום יש כאלה שחושבים ככה ויש שחושבים ככה. אבל השבוע, מדינת ישראל כולה וכל אזרחיה – יהודים, מוסלמים, נוצרים, דרוזים וצ'רקסים, כולנו חבשנו כיפה – את כיפת הברזל שלכם. על כך, תודה רבה לכם. תודה רבה מקרב לב."

מפקד ההגנה האווירית תא"ל צביקה חיימוביץ' הודה לנשיא על הביקור והתמיכה המשמעותית ואמר: "אנו מודים לך שפינית מזמנך כדי לפגוש אותנו ולחזק את החיילים שעושים עבודת קודש. היום זה התור שלנו והדור שלנו, ואפשר לסמוך על הקבוצה הזאת. אני בטוח שנמשיך להיות כוח מגן משמעותי לעם בישראל."

לפני שעזב, נחשף הנשיא לקשר המשפחתי המרגש בין תא״ל חיימוביץ׳, אשר פיקד בעברו גם הוא על סוללה במערך ההגנה האווירית ובנו, רס״ן בר, מפקד הסוללה בה התקיים הביקור, הממשיך בדרכו של האב. ״האב, הבן וכיפת הברזל,״ צחק הנשיא כשהצטלם עם השניים.

 

צילום: מארק ניימן/ לע"מ
צילום: מארק ניימן/ לע"מ
צילום: מארק ניימן/ לע"מ
צילום: מארק ניימן/ לע"מ
צילום: מארק ניימן/ לע"מ
צילום: מארק ניימן/ לע"מ
צילום: מארק ניימן/ לע"מ
צילום: מארק ניימן/ לע"מ
צילום: מארק ניימן/ לע"מ
צילום: מארק ניימן/ לע"מ
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: