מבזקים

לוחם דובדבן שנהרג בפעילות מבצעית נקבר בהר הרצל

תוכן עניינים

מת מפצעיו לוחם דובדבן סמ"ר רונן לוברסקי שנפצע אנושות לאחר שמחבל השליך על ראשו פלטת שיש במהלך פעילות מבצעית ברמאללה. הלוויתו תתקיימה הלילה בשעה 02:00 בהר הרצל בירושלים

שלום שי גיחז | י"ג בסיוון תשע"ח | 27 במאי 2018 | מערכת ישראל ניוז

סמל ראשון רונן לוברסקי, לוחם דובדבן שנהרג מפגיעת לוח שיש שהושלך לעברו בפעילות מבצעית סמוך לרמאללה, הובא לקבורה הלילה (א') בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. מאות בני אדם השתתפו בהלווייתו.

דובר צה"ל רונן מנליס תיאר את התקרית במהלך תדרוך כתבים: "זו הייתה פעולה הכרחית לעצור כמה פעילי טרור שביצעו בעבר פיגועים. הלוחם לבש מיגון מלא כולל קסדה ובעת שהיה צמוד לאחד הבתים הושלכה לעברו פלטת השיש.הקסדה נהרסה, הוא נפל על הגב וקיבל מכה נוספת. אז הוא קיבל מכה קשה בראשו ופונה. זו הייתה פעולה נקודתית ובהמשך התפתחה הפרת סדר". על המחבל אמר: "הוא לא זוהה ולכן לא נעצר או נורה".

סגן שר הביטחון אלי בן דהן שימש כנציג הממשלה בלווייתו של סמ"ר רונן לוברסקי ז"ל, ואמר: "סמ"ר רונן לוברסקי ז"ל היה לוחם דובדבן שנרצח בעת מילוי תפקידו, כשהגן על אזרחי ישראל. חיילינו נתקלים מדי יום בבקבוקי תבערה, מטענים, יריות ואבנים. כולם מיועדים להרוג. כוחותינו ישימו את ידיהם על רוצחיו וימצו עימם את הדין. דין אחד לכל מחבל, באבן או במטען. אני משתתף בצער המשפחה. יהי זכרו ברוך".

כזכור, לפנות בוקר של יום חמישי, נפצע הלוחם באורח אנוש לאחר שבלוק שיש הושלך על ראשו מאחת המרפסות בבית, סמוך לפעילות הכוח, שפעלה למעצר מבוקש פלסטיני במחנה הפליטים אל עאמרי ברמאללה. הלוחם פונה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

הכוח הגיע לבצע את המעצר סמוך לחמש לפנות בוקר. במהלך הפעילות התפתחה הפרת סדר שכללה השלכת חפצים לעבר הלוחמים. בלוק שהושלך מחלון או מגג של בית בסמטה פגע ישירות בראשו של לוחם מהכוח ופצע אותו.

 

סמ"ר רונן לובסרסקי הי"ד
סמ"ר רונן לובסרסקי הי"ד
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: