מבזקים

נשיא המדינה השתתף בטקס חללי מלחמת ששת הימים בציון 51 שנים למלחמה

תוכן עניינים

נשיא המדינה השתתף בטקס לזכר חללי מלחמת ששת הימים, לציון 51 שנה למלחמה ואמר: "מדינת ישראל ערוכה ומוכנה לכול תרחיש ולא עומדת לבדה"

שלום שי גיחז | כ"ח באייר תשע"ח | 13 במאי 2018 | מערכת ישראל ניוז

בטקס לזכר חללי מלחמת ששת הימים התייחס נשיא המדינה לאיום האיראני ואמר: "מדינת ישראל ערוכה ומוכנה לכול תרחיש. אויבנו יודעים כמו אז כן היום – מי שינסה להכות אותנו בכוח יוכרע בכוח. ישראל לא עומדת לבדה, החלטת נשיא ארצות הברית ידידתה הגדולה של ישראל, לפרוש מהסכם הגרעין עם איראן ולהשיב את הסנקציות היא צעד חשוב ומשמעותי להבטחת ביטחון ישראל בטחונו של האזור ובטחון העולם החופשי כולו"

"איראן עדיין מהווה סכנה ממשית לשלומה של ישראל גורם חתרני ומסוכן המאיים על יציבות האזור. איננו שוכחים לרגע את מרוץ החימוש שמובילה איראן בגבולותינו ואנו עוקבים אחר ההתפתחויות באופן הדוק ואחראי על מנת לשמור על ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה"

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נשא דברים בטקס לזכר חללי מלחמת ששת הימים, לציון 51 שנה למלחמה והניח זר לזכרם. עוד נשא דברים שר הביטחון אביגדור ליברמן.

"מי שחי כאן באותם ימים לא ישכח את המתח, הגבורה, הדבקות במשימה, הניצחון וההקרבה," אמר הנשיא בדבריו והוסיף: "זו הייתה מלחמה לחיים או למוות. ואחריה, במקום רגיעה, באה המלחמה שאחרי המלחמה. ארוכה מורכבת וקשה – מלחמת ההתשה. מלחמה עקובה מדם שהטביעה חותם עמוק של צער וכאב על מדינת ישראל."

"יותר מיובל שנים חלפו מאז חתמנו הסכמי שלום עם שכנותינו, מצרים וירדן. מצבנו הביטחוני והכלכלי טוב לאין ערוך, אך יש עוד איומים שעלינו לתת להם מענה," אמר הנשיא והתייחס לאיום האיראני: "מדינת ישראל ערוכה ומוכנה לכול תרחיש. אויבנו יודעים כמו אז כן היום – מי שינסה להכות אותנו בכוח יוכרע בכוח. ישראל לא עומדת לבדה. החלטת נשיא ארצות הברית, ידידתה הגדולה של ישראל, לפרוש מהסכם הגרעין עם איראן ולהשיב את הסנקציות היא צעד חשוב ומשמעותי להבטחת ביטחון ישראל, בטחונו של האזור ובטחון העולם החופשי כולו. איראן עדיין מהווה סכנה ממשית לשלומה של ישראל גורם חתרני ומסוכן המאיים על יציבות האזור. איננו שוכחים לרגע את מרוץ החימוש שמובילה איראן בגבולותינו ואנו עוקבים אחר ההתפתחויות באופן הדוק ואחראי על מנת לשמור על ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה. מעולם לא ויתרנו על חלומנו לחיות כאן בשלום עם שכנינו. נמשיך ונילחם איתנים ונחושים בכל רגע בו תקרב אלינו מלחמה ובאותה עוצמה ונחישות, נמשיך לחתור לשלום ולביטחון. איננו ששים אלי קרב, הזהירות והאיפוק, אותו איפוק של ממשלת ישראל בראשות ראש הממשלה אשכול שנתפס על ידי הציבור כהיסוס לפני 51 שנה, לצד התכנון הקפדני – הם אלו שאפשרו לנו את הניצחון הכביר, הם שמנחים אותנו גם כעת."

בסיום דבריו פנה הנשיא אל בני המשפחות ואמר: "בני המשפחות, חברים לנשק. אין מלחמה ואין ניצחון שאין להם מחיר. את המחיר הזה, היקר ביותר, שילמתן אתן, המשפחות. ואת המחיר הזה אנו נזכור ונעריך, ונעשה הכל להיות ראויים לו. להיות ראויים לזיכרונם. תהא נשמתם של הבנים והבנות צרורה בצרור החיים."

 

צילום: מארק ניימן /לע"מ
צילום: מארק ניימן /לע"מ
הנשיא ויעל מיכאלי, אחותו של סמל דוד (דודי) דגני, שנפל בכ"ו באייר תשכ"ז, חמישה ביוני 1967, שהניחה את זר המשפחות השכולות. צילום: מארק ניימן /לע"מ
הנשיא ויעל מיכאלי, אחותו של סמל דוד (דודי) דגני, שנפל בכ"ו באייר תשכ"ז, חמישה ביוני 1967, שהניחה את זר המשפחות השכולות.
צילום: מארק ניימן /לע"מ
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: