מבזקים

הותר לפרסום: עצורים בעבירות תיווך וסחר בסמים בעיר אילת ובמרכז הארץ

תוכן עניינים

בפעילות של סוכן סמוי שהופעל בעיר אילת נעצרו חשודים בעבירות תיווך וסחר בסמים, לאחר שנאספו ראיות ממשיות כנגד החשודים

שלום שי גיחז | ט"ו באייר תשע"ח | 30 באפריל 2018 | מערכת ישראל ניוז

משטרת ישראל הפעילה סוכן סמוי בעיר אילת במסגרת המאבק בעבירות סחר בסמים המעיבה על חייו ובטחונו של האזרח הנורמטיבי. במהלך פעילותו נאספו ראיות לעבירות תיווך וסחר בסמים נגד ארבעים ושלושה חשודים, חלקם תושבי העיר הדרומית. במהלך שעות הבוקר המוקדמות נעצרו החשודים לחקירה.

במסגרת פעילות המשטרה לשמירה על שגרת חיים בטוחה למען האזרח הנורמטיבי, הופעל על ידה סוכן סמוי שהביא במהלך הפעלתו להישגים משמעותיים בתחום זה, איסוף ראיות ממשיות כנגד חשודים שבחלקם אף משתייכים לרובד הפשיעה הגבוהה מתחום הסחר בסמים באילת. "ביטחון האזרח הנורמטיבי עומד כל העת לנגד עיננו", הדגישו במשטרה.

במהלך החודשים האחרונים נאסף מידע אודות חשודים בסחר בסמים ברחבי העיר אילת. החשודים שרובם מתגוררים באילת נהגו למכור סמים מסוגים שונים, לרבות קוקאין והרואין, לצרכנים בעיר אילת ובמעשיהם הניבו רווחים של אלפי שקלים בדרך לא חוקית, פגעו בשלום הציבור ובתחושת הביטחון של האזרח שומר החוק.
לצד פעולות גלויות רבות שבצעו בלשי משטרת ישראל לרבות חיפושים ומעצרי עבריינים המחזיקים בסם לצורך הפצה, הצליחה יחידת הסוכנים של משטרת ישראל לאתר ולהפעיל סוכן סמוי שפעל במהלך החודשים האחרונים בכדי לאסוף ראיות נגד החשודים העיקריים והדומיננטיים בעבירות הסחר בסמים.

חלקם של החשודים הנם תושבי העיר וחלקם האחר תושבי המרכז שבחרו לבצע פעילות עבריינית בעיר הקצה הדרומית מתוך מחשבה כי "לא יגיעו אליהם" ופגעו בכך בביטחונם של תושבים רבים. הסוכן, בהוראת מפעיליו, יצר קשר עם החשודים וביקש לרכוש סמים מסוגים שונים בהזדמנויות שונות, פעולות הסוכן תועדו באמצעים שונים ומהווים תשתית ראייתית כנגד העבריינים. במשטרה ציינו כי "מדובר בהפעלה מיוחדת ומורכבת לאור מאפייניה הייחודיים של העיר אילת. על אף זאת, ולאחר שנים בהן לא הופעל סוכן שכזה בעיר, הופעל סוכן סמוי במקצועיות ובקפדנות יתרה במטרה להשלים את משימתו באיסוף ראיות כנגד חשודים מחד, ובמטרה להעלאת ביטחון הציבור, מאידך".

היום, בסיום איסוף הראיות העיקריות בתיק, הפכה החקירה מסמויה לגלויה ועשרות שוטרים, בלשים ולוחמי מג"ב פשטו על בתי החשודים תפסו ראיות מפלילות לצורך המשך החקירה. כמו כן, תפסה המשטרה גם רכוש, כסף ורכבים החשודים כי התקבלו או נקנו מכספי עבירות הסחר בסם במטרה לחלט את הרכוש ולהחזיר את הכסף לקופה הציבורית.

צו איסור פרסום הוצא בית המשפט השלום באילת נעתר לבקשת המשטרה והטיל צו איסור פרסום על זהותו של הסוכן שהופעל או/ו בני משפחתו, לרבות תמונותיהם, מקום מגוריהם או הימצאותם או כל פרט אחר שיכול להביא לחשיפת זהותם. תוקף הצו עד לתאריך 25.5.18.

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: