מבזקים

מפציצים שטסו מעל מנסוטה ארה"ב עוררו בהלה וחשש לתקיפה נוספת בסוריה

תוכן עניינים

כעשרה מטוסי B-2 מטוס החמקן האמריקני, חלפו ביום חמישי האחרון מעל העיר מיניאפוליס, עיר הבירה של מנסוטה, ועוררו בהלה

גבריאל ודררו | ח' באייר תשע"ח | 23 באפריל 2018 | מערכת ישראל ניוז

מדובר במחצית מכלל המטוסים מסוג זה שנמצאים בצבא האמריקני, ובמטוס שנחשב לאחד החמקנים הטובים בעולם. מה שעורר חרושת שמועות וחשש מפני תכנון לקראת תקיפה נוספת בסוריה. לצד החמקנים נצפו גם מטוסי תדלוק גדולים, מה שליבו את הטענות שמדובר בהכנות לקראת מבצע.

"מטס של עשרה מטוסים מסוג זה יכול להיות מדאיג ביותר, בעת משבר עמוק או מלחמה", כתב גולש. אחרים ציינו כי מדובר במטס חריג ביותר ותהו האם מדובר בהכנות לתקיפה קרובה, זאת בשל הימצאותם של מטוסי התדלוק. אחרים תהו האם מדובר במסר לאיראן או אפילו הכנות לתקיפה גרעינית אפשרית.

רק לאחר יומיים של שמועות, שחררו בחיל האוויר האמריקני הצהרה רשמית שבה הפיגו את הבהלה והבהירו כי מדובר בתרגיל בלבד. "המפציצים שלנו השתתפו בתרגיל שגרתי שתוכנן מראש", ציינו. עם זאת סירבו לומר כמה חמקנים היו מעורבים בתרגיל.

מטוסי B-2 תוכנו במטרה להפציץ מטרות בעומק שטח האויב מבלי להתגלות על ידי מערכות מכ"מ. מדובר בכלי הטיס היקר ביותר שיוצר אי פעם, והמחיר למטוס בודד הינה כמיליארד דולר. בין היתר מותאם המטוס לשאת ראשי נפץ גרעיניים. בשל מחירו הגבוהה יוצרו ממנו רק 21 יחידות, ולא 165 כפי שתוכנן במקור. בין המבצעים שבהם לקח חלק: עיראק, בוסניה, סרביה, אפגניסטן ומלחמת האזרחים בלוב ב-2011.

 

מפציץ B2
מפציץ B2
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: