מבזקים

התקשר למד"א כדי להודות לחובש שהציל את חייו

תוכן עניינים

"שלום, קוראים לי ברוך ואני מחפש את מי שטיפל בי כדי להגיד לו תודה". במילים אלו התחילה שיחת הטלפון שהתקבלה לפני מספר ימים במד"א

מורדוך אשכנזי | ב' בניסן תשע"ח | 18 במרץ 2018 | מערכת ישראל ניוז

לפני כחודש התקבלה במוקד החירום 101 של מד"א קריאה על גבר בן 81, ברוך שטרנטל, שאיבד את הכרתו בביתו שבגבעת שמואל. חובש רפואת חירום במד"א, יששכר וייס שהוזנק למקום ע"י מוקד הכוננים של מד"א, הגיע בתוך כ- 2 דקות לביתו של ברוך, וזאת בזכות רכב הבימבולנס החשמלי של מד"א שעליו הוא נוהג.

יששכר אבחן מהר כי ברוך סובל מהתקף לב חריף, ומיד החל להעניק לו טיפול מציל חיים באמצעות הציוד הרפואי הקיים ברכב הבימבולנס של מד"א. כעבור דקות בודדות הגיע למקום גם צוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א שהמשיך את הטיפול הרפואי המתקדם ופינה את ברוך לבית החולים, שם הרופאים השלימו את המשימה וברוך יצא מכלל סכנה.

לאחר חזרתו הביתה ברוך ניסה בכל כוחו לאתר את חובש מד"א שטיפל בו והציל את חייו, ומאמציו נשאו פרי: השבוע קיבל יששכר טלפון, וכשענה שמע מהצד השני: "שלום, קוראים לי ברוך, רציתי להגיד לך תודה. בזכותך השיחה הזו מתקיימת". השבוע הזמין ברוך את הבימבולנס של מד"א בשנית, והפעם בכדי להודות לחובש יששכר וייס על שהציל את חייו "מהיום כשאני רואה אמבולנס של מד"א ברחוב יש לזה משמעות אחרת, אני יודע שהם בדרך להציל חיים, אני מבין כל דבר אחרת ויודע שכל שניה קובעת" סיכם ברוך.

חובש בימבולנס מד"א, יששכר וייס: "אני חושב שזו המתנה הכי טובה שקבלתי, לשמוע ממטופל 'תודה רבה' ולדעת שעכשיו הכל בסדר ריגש אותי מאוד. ברוך התעניין מאוד איך הגעתי כל כך מהר לביתו וסיפרתי על רכב הבימבולנס החשמלי המיוחד, זה רכב קטן המאפשר מעבר בין רכבים ממש כמו אופנוע, ובזכותו הגעתי אליו בפחות מ 2 דקות".

 

החובש, החולה והבימבולנס. צילום: דוברות מד"א
החובש, החולה והבימבולנס. צילום: דוברות מד"א
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: