מבזקים

פיגוע דריסה קשה בשומרון: 2 חיילים נרצחו ו-2 פצועים

תוכן עניינים

בפיגוע דריסה בשומרון, סמוך לישוב ריחן שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה, שני חיילים מגדוד 489-פקע״ר נרצחו ושניים נפצעו קשה ובינוני. המחבל המרצח נתפס ולציין שהינו מוכר לגורמי הבטחון. לא מזמן סיים לרצות עונש מעצר בגין עבירות טרור.

שי אלבז | כ"ה באדר תשע"ח | 16 במרץ 2018 | מערכת ישראל ניוז
שיתוף: חדשות השואגים לימין

בסביבות בשעה 16:00 אחר הצהרים מחבל ביצע פיגוע ודרס ארבעה חיילים שאבטחו סמוך להתיישבות מבוא דותן בשומרון. שני חיילים נרצחו במקום, אחד מהם קצין ושניים פונו במסוק לבית החולים בילינסון. אחד מהם במצב קשה והשני בינוני.

בחקירה ראשונית של גורמי בטחון בשטח, הרכב לא עצר אלא האיץ במטרה לפגוע בחיילים. המחבל הדורס מוכר לגורמי הביטחון ואף נעצר בעבר בגין עבירות טרור ואף סיים לרצות מאסר עד לא מזמן. ארגוני הטרור הג'יהאד האיסלאמי והחמאס בעזה ימח"ש, כבר הספיקו לברך על הפיגוע הרצחני למרות שאף אחד מהם עדיין לא לקח אחריות.

הפאראמדיקים של מד"א איתי טילנגר ואסף תפוחי סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו את ארבעת הפצועים שוכבים על הכביש, יחד עם כוחות רפואה של הצבא ביצענו בדיקות ראשוניות, 2 מהפצועים שנפגעו באורח אנוש היו מחוסרי הכרה וטופלו בשטח. 2 פצועים נוספים שנפגעו באורח בינוני עד קשה וסבלו מחבלות בראש ובגפיים קיבלו מאיתנו טיפול רפואי ראשוני מציל חיים בשטח ופינינו אותם למסוק מד"א שנחת בסמוך ושם לאחר שהמשכנו לייצב את מצבם הם פונו לבי"ח בלינסון כשאחד מהפצועים מורדם ומונשם".

מבית חולים בלינסון נמסר: "מצבם של החיילים מפיגוע הדריסה שהגיעו לחדר הטראומה בבילינסון. פצוע אחד במצב קשה עם פגיעת ראש מורדם מונשם. פצוע שני במצב בינוני".

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון בתגובה על פיגוע הדריסה זה עתה סמוך לישוב מבוא דותן שבצפון השומרון: "אנחנו מחזקים את ידי צה"ל וכוחות הבטחון לבנו ולב עם ישראל כולו עם המשפחות השכולות. ראש מועצת שומרון שוחח עם מח"ט מנשה חיזק את ידיו. ואמר: "אנחנו עם חזק. עם כל הטרור הרצחני. אנחנו נוסיף חיים וננצח".

 

צילום: מד"א
צילום: מד"א
צילום: מד"א
צילום: מד"א
צילום: מד"א
צילום: מד"א
צילום: מד"א
צילום: מד"א

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

‏מפקד פיקוד מרכז החדש אלוף נדב פדן הגיע לזירת הפיגוע. זהו הפיגוע הראשון של פדן כאלוף הפיקוד
מפקד

 

זהו המחבל עלאא ראתב עבד אל-לטיף קבהא ימ״ש, בן 26, מהכפר ברטעה, מזרחית לג'נין, אשר רצח בדם קר את שני החיילים מגדוד 489 – פקע״ר היום סמוך למבוא דותן, הי״ד
המחבל 1 המחבל 2

 

 

 

 

 

 

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: