מבזקים

נשיא המדינה השתתף בטקס חנוכת מבנה בית השנטי החדש בתל אביב

תוכן עניינים

נשיא המדינה ביחד עם שרים השתתפו בטקס לבית השנטי המחודש. העמותה מציעה פתרונות לבני נוער בסיכון מכל שכבות האוכלוסייה והמגזרים. למעלה מ-50 אלף בני נוער גדלו והתארחו בבית השנטי מיום פתיחתו ב-1984

שלום שי גיחז | כ"ח באדר תשע"ח | 15 במרץ 2018 | מערכת ישראל ניוז

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין השתתף היום (ה') בטקס חנוכת בית השנטי החדש בתל אביב. עוד השתתפו באירוע שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים חיים כץ, ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי ומייסדת בית השנטי מריומה בן יוסף. כמו כן השתתפו דורון ומריאן לבנת, בני משפחתו של יצחק לבנת על שמו נקרא בית השנטי.

צילום: מארק ניימן/ לע"מ
צילום: מארק ניימן/ לע"מ

"את נהדרת יחידה ומיוחדת, מעל הכל התודה היא לך," אמר הנשיא למריומה בן יוסף מייסדת בית השנטי כשהגיע אל המקום וחיבק אותה בחום. הנשיא קבע את המזוזה במקום וגזר את הסרט בפתח המבנה. "אני אינני מומחה בטיפול או בעבודה עם ילדים, אך אני מבין כי שיטת הטיפול של מריומה שמה במרכז את 'עקרון ההקשבה,' עיקרון שאותו פיתחה לכדי אומנות של ממש," אמר הנשיא והוסיף: "והרי כמה פשוט ובסיסי הצורך שיקשיבו לנו. לדעת שמישהו מתעניין ביום שעבר עלינו, בצרות שמעיקות לנו על הלב, בחלומות ובשאיפות, בכל אותם דברים שמעסיקים אותנו בילדות ומעצבים אותנו כמבוגרים. לכן אני מבקש לאחל לכולנו, לכלל המשתתפים באירוע המרגש הזה, ברוח גישת הטיפול של מריומה המייסדת והמנכ"לית, שנדע להקשיב יותר. שנזכור לפתוח את האוזן ואת הלב למי שמאותת לנו שזקוק לעזרה, לכל מי ששנות הילדות שלו עוברות בלי החיבוק והיד המושטת של המשפחה, כי לכל אחד מאיתנו יש דבר מה לתת למישהו כזה, לכולנו יש את יכולת ההקשבה."

"המשיכו להאיר את העולם בעבודת הקודש שלכם, לרפא ולחמם לבבות צעירים ולהפיח תקווה ורוח-חיים בכל מי שמתדפק על סף דלתכם," אמר הנשיא בסיום: "אני בטוח שבעתיד הנערים והנערות היקרים האלה יקחו חלק פעיל ומשמעותי בחברה הישראלית. יתגייסו לצבא, יטיילו בעולם, ילמדו, יחקרו ויבנו את ביתם, היציב והחם במדינת ישראל. ואולי גם יפתחו את דלתם, לנערים ונערות אחרים, שיזדקקו להקשבה הזו."

מריומה בן יוסף הודתה לנשיא ואמרה: "החלום היה שיהיה בית קבע, שיהיה מקום שילדים שבורחים מכל הארץ לתל אביב יגיעו, ויהיה להם מקום לשים את הראש וירגישו בטוחים. שיש לך איפה לשים את הראש בלילה ואתה לא צריך לשרוד את הרחוב ופחי הזבל והספסלים. הגדולה של ילדי בית השנטי זה בעובדה שהם לא רק בוחרים בחיים אלא בוחרים גם אחרי זה לעזור למדינת ישראל, וזה גדולה לא רק להציל את עצמך, אלא גם לעזור למדינה ולהבין שזו המשפחה הגדולה. כי במשפחה הקטנה, הראשונה שלה, זה לא צלח. הם מבחינתי הגיבורים שבשבילם כל זה קיים."

שר העבודה והרווחה חיים כץ אמר: ״הילדים לא יהיו תלויים יותר בפילנטרופיה. היום ניתן להגיד בפה מלא – משרד העבודה והרווחה בראשותי לוקח אחריות מלאה על ילדי בית השנטי, ואחרי מסכת וסחבת של שנים לראשונה התקשרנו במכרז רשמי. מלקבל תמיכה זעומה אתם הופכים להיות חלק מהמשרד בתקצוב של חמישה מיליון ש״ח. בית השנטי יכול להיות בטוח שהנערים הללו יקבלו את המגיע להם – מקום שמכיל אותם, מכבד אותם ומאפשר להם לבנות חיים נורמטיביים.״

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי אמר: ״מריומה אומרת שאלוהים עזר לה אבל אני אשתמש באותו מושג – לי מריומה עזרה, כי היא זיכתה אותי. באופן אישי, כאדם שגדל בארץ הזאת, משרת ציבור כל חייו, מריומה זיכתה אותי במצוות. זיכתה אותי להיות שותף למפעל הזה שהייתי שותף לו לאורך 20 השנה האחרונות והגענו ליום הזה, לשעה הזאת שנוכל להגיד הגיענו וקיימנו ליום הזה. ומילה אחת לילדים שמגיעים לבית השנטי – לא תמיד לנער או נערה נקרית ההזדמנות שבה מושיטים לו יד ואומרים לו- מכאן אנחנו איתך, לצורך העניין גם אתם צריכים לקחת. תיאחזו בהזדמנות הזאת".

 

צילום: מארק ניימן/ לע"מ
צילום: מארק ניימן/ לע"מ
צילום: מארק ניימן/ לע"מ
צילום: מארק ניימן/ לע"מ
צילום: מארק ניימן/ לע"מ
צילום: מארק ניימן/ לע"מ
צילום: מארק ניימן/ לע"מ
צילום: מארק ניימן/ לע"מ
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: