מבזקים

נשיא המדינה נפגש עם הנווט בן ה-90 שהשתתף במבצע "על כנפי נשרים"

תוכן עניינים

נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין נפגש היום עם הנווט אלג'ין לונג בן ה-90 שלקח חלק במבצע "על כנפי נשרים" להעלאת יהודי תימן

שלום שי גיחז | כ"ד באדר תשע"ח | 11 במרץ 2018 | מערכת ישראל ניוז

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נפגש היום (א') עם הנווט בן ה-90 שלקח חלק במבצע "על כנפי נשרים״ להעלאת יהודי תימן. במהלך המפגש הוענקה לנווט אלג'ין לונג בן ה-90 יבדל"א, תעודת הוקרה בנוכחות הנשיא על תרומתו במבצע הבאת קהילת יהודי תימן ארצה בשנות החמישים. באירוע נשאו דברים נשיא המדינה ויו"ר האגודה לטיפוח חברה ותרבות מורשת יהדות תימן ד"ר יגאל בן שלום שאף העניק את תעודת ההוקרה.

"אלג'ין, זהו כבוד גדול לארח אותך במשכני. אתה ידיד אמיתי של העם היהודי." אמר הנשיא והוסיף: "היית שותף לנס עליית יהודי תימן. עבור אלפים ורבבות מהם אתה היית ה'מלאך' שהביא אותם על כנפי נשרים לארץ ישראל. לא נשכח גם את שאר חברי הצוות של אַלָסְקַה אֵיירלַיְנְס שהיו שותפים לַמִבצע." הנשיא חיבק אותו בחום והודה לו על המעשה יוצא הדופן שעשה עבור מדינת ישראל והעם היהודי.

מדברי הנווט אֵלְגִ'ין לונג בן ה90 באירוע: "כשאני מספר על המבצע שעשינו ומסלול הטיסה הלוך ושוב להביא עוד ועוד מיהודי תימן לישראל אני חושב לא רק על אלו שהצלנו והבאנו אלא על הדורות שזכו להקים כאן בישראל וגאה מאוד על החלק שיש לי במבצע הזה, תודה לך הנשיא על האירוח החם כאן בביתך." במהלך המפגש שר הזמר משה ענקי שני פיוטים עתיקים שנהגו יהודי תימן לשיר והקהל הנרגש הצטרף אליו בשירה.

 

צילום: מארק ניימן/לע"מ
צילום: מארק ניימן/לע"מ
צילום: מארק ניימן/לע"מ
צילום: מארק ניימן/לע"מ
צילום: מארק ניימן/לע"מ
צילום: מארק ניימן/לע"מ
צילום: מארק ניימן/לע"מ
צילום: מארק ניימן/לע"מ

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: