מבזקים

סקירה מהעבר: האירועים שקרו בשנת 1988

תוכן עניינים

האירועים הבולטים בשנת 1988 שהשאירו את חותמם במדינה, בת 40 שנה להיווסדה. ראש הממשלה היה יצחק שמיר ממפלגת הליכוד. נשיא המדינה, חיים הרצוג ושר הבטחון יצחק רבין

אלי ששון | י"ב באדר תשע"ח | 27 בפברואר 2018 | מערכת ישראל ניוז

פיצוץ בחוות גאז בצפון עקב תקלה, תושבים רבים פונו בקרית אתא. מחבלים שמגיעים ממצרים משתלטים על אוטובוס שהוביל עובדות מהכור בדימונה, 3 נשים נהרגו וגם המחבלים מחוסלים. מרגל האטום מרדכי ואנונו נידון ל-18 שנים וירצה את עונשו עד תומו. נערה יהודיה נהרגה מירי מאבטחים לאחר תקרית עם מתפרעים ערבים בשומרון. מספר מתפרעים מגורשים ללבנון בעקבות התקרית. קטיושות לעבר הצפון, חיל האוויר תוקף כתגובה.

סגנו של עראפת, אבו ג'יהאד מחוסל במיטתו בטוניס, כשרוחות רפאים מגיחות מהים ונעלמות לאחר החיסול. בעקבות החיסול מתפתחות התפרעויות בשטחים ו-15 מתפרעים נהרגים. הקלה בעונשם של מחצית מנידוני המחתרת היהודית.

איש עסקים נשפט על ריגול לטובת ברה"מ. "איוון האיום", ג'ון דמיאניוק מורשע ברצח יהודים בשואה ונידון למוות, אך בערעור הוא זוכה וגורש מהארץ. 8 מתפרעים נהרגים בשטחים במסגרת האינתיפאדה שהייתה באותה שנה. 3 הרוגים לצה"ל בלבנון ועוד 15 פצועים. הצתות גורמות לשריפות ביערות בארץ. פעולה של צה"ל בלבנון עם נפגעים לחיזבאללה.

נחתם ההסכם עם ארה"ב לפיתוח מערכת טילי חץ. אוכלוסיית ישראל מונה 4.441.000 18 אחוז מהם לא יהודים. 2 מטוסים מתנגשים באוויר הטייסים לא שורדים. בבחירות לכנסת הליכוד 40 עבודה 39. שיגור של הלווין אופ לחלל. תקיפה של צהל בלבנון. 8 חיילים נהרגים מפיצוץ מכונית תופת סמוך לגבול בלבנון. בקבוק תבערה שמושלך על אוטובוס יהודי ביריחו גורם למותם של 3 ילדים ואמם. רשימת הרב כהנא נפסלת מלהתמודד לכנסת.

פשיטה של צהל בלבנון מג"ד נהרג. מנהיגים שיעים נחטפים מלבנון כקלפי מיקוח ,לא מביא תוצאות. יצחק שמיר נבחר לראש ממשלה. מגפת פוליו בארץ, כל התושבים הצעירים מחוסנים. מטען חבלה בחיפה 3 הרוגים 21 פצועים.

ג'ון דמיאניוק מורשע ונידון למוות
ג'ון דמיאניוק מורשע ונידון למוות
מרדכי ואנונו מודיע על מעצרו
מרדכי ואנונו מודיע על מעצרו
כנסת ישראל: יצחק שמיר ראש הממשלה
כנסת ישראל: יצחק שמיר ראש הממשלה
8 הרוגים באינתיפאדה
8 הרוגים באינתיפאדה
שבתאי קלמנוביץ מרגל לטובת רוסיה
שבתאי קלמנוביץ מרגל לטובת רוסיה
אבו גיהאד עם יאסר עארפת
אבו גיהאד עם יאסר עארפת
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: