מבזקים

איילת שקד ואסתר חיות הגישו בקשה לנציב השופטים לבירור תלונות על השופטת פוזננסקי-כץ

תוכן עניינים

בעקבות סערת המסרונים: שרת המשפטים איילת שקד ונשיאת העליון אסתר חיות החליטו לפנות ביחד לנציב התלונות על השופטים בבקשה שיברר את המקרה, ויפעלו בהתאם לתוצאות הבירור

בן ציון עטיה | י"א באדר תשע"ח | 26 בפברואר 2018 | מערכת ישראל ניוז

המשנה לנציב (בדימ') פרופ' אליעזר ריבלין נציב תלונות הציבור על השופטים, קיבל אתמול בלילה בקשה לבירור תלונות על השופטת רונית פוזננסקי-כץ מבית המשפט השלום בתל אביב, זאת בעקבות תחקיר ששודר בערוץ 10 שנקרא פרשת המסרונים, בין השופטת לבין עו"ד ערן שחם-שביט המייצג את הרשות לניירות ערך בתיקי המעצר בפרשת בזק.

מהשרה איילת שקד נמסר כי היא הדגישה בראיונות שקיימה בשעות הבוקר, אתמול, שעל השופטים לבדוק טוב כל תיק להארכת מעצר ולא לפעול עם יד קלה על ההדק.

נשיאת בית המשפט העליון ושרת המשפטים הגישו הערב בקשת בירור דחופה לנציב התלונות על שופטים, בעקבות הידיעה שפורסמה בחדשות ערוץ 10 על מסרונים שהוחלפו לכאורה בין שופטת ביהמ"ש השלום בתא פוזננסקי כץ ובין עו"ד ערן שחם שביט המייצג את הרשות  לניירות ערך. השופטת פוזננסקי כץ הודיעה לנשיא בית המשפט השלום בתל אביב, השופט אביחי דורון, כי היא מבקשת להשתחרר מניהול התיקים הנוגעים לפרשה המכונה תיק 4000.

הנשיא דורון הורה כי הדיונים בכל התיקים הקשורים בפרשה יישמעו בפני כב' השופט עלאא מסארווה. כמו כן הודיע הנשיא דורון לנשיאת ביהמ"ש העליון כי עד לסיום הליך הבירור בפני נציב התלונות על שופטים לא יתקיימו ולא ישמעו דיונים בפני השופטת המצויה בשלב זה בחופשת שבתון.

ממשרד המשפטים נמסר: היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה רואים בחומרה רבה את האירוע שפורסם הערב אודות התכתבות בין עובד הרשות  לניירות ערך לבין השופטת שדנה בהליכי המעצר בפרשה 4000. האירוע המתואר מנוגד לעקרונות היסוד שלפיהם נדרשים לפעול גורמי התביעה הכללית. מדובר באירוע חריג ומצער.

היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה הורו אתמול בערב, לאחר התייעצות, ובתיאום עם ראש הרשות לני"ע, על פתיחת חקירה משמעתית בעניין התנהגותו של עובד הרשות  לניירות ערך. החקירה תנוהל על ידי אגף החקירות של נציבות שירות המדינה. היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה סיכמו עם יו"ר הרשות  לניירות ערך כי עובד זה לא יטפל עוד בפרשה 4000. העובד הודיע הערב ליו"ר הרשות  לניירות ערך כי הוא יוצא לחופשה באופן מיידי עד לסיום הבירור בעניינו. מהרשות נמסר כי את החקירה יוביל עו״ד אחר ממחלקת חקירות. דיוני המעצר של החשודים בפרשה 4000 יועברו לדיון בפני שופט אחר, אשר יבחן את מכלול הראיות שנאספו בחקירה.

 

מסרון

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: